Stark julkaisi uuden enduropyörän
Stark Future on ylpeä voidessaan julkistaa Stark VARG EX:n, mullistavan innovaation, joka on suunniteltu muuttamaan enduro-moottoripyöräilyn maailmaa. Kolme vuotta motocrossin suunnannäyttäjän, Stark VARG MX:n, lanseerauksen jälkeen Stark Future ottaa rohkean askeleen eteenpäin esittelemällä ensimmäisen tieliikenteeseen hyväksytyn moottoripyöränsä.
Stark VARG EX pähkinänkuoressa:
80 hevosvoimaa
Vakiona 60 hevosvoimaa ja lisäoptiona saatavana 80 hevosvoiman Alpha-teho. Tehomoodit ovat vapaasti säädettävissä 10 ja 80 hevosvoiman välille suoraan mittaristona toimivasta uudistuneesta puhelimesta.
1036 Nm vääntöä
1036 Nm vääntöä takapyörältä, ilman vaihteita ja välittömällä kaasuvasteella. Ajamisen joustavuus, jollaista et ole ennen kokenut.
120 kg – ajovalmiina ja täyteen ladattuna
Olemattomat pyörivät massat ja keskitetty painopiste, tekevät sähköisestä Stark Varg EX endurosta äärimmäisen kevyen ajettavan ja käsiteltävän.
Ajoaika jopa 6 tuntia
Uusi 7,2 kWh akusto antaa perinteistä polttoainetankillista vastaavan ajoajan. Range riippuu kuljettajan kyydistä, mutta todennäköisesti kuljettaja haluaa ajotauolle ennen laturiin kytkemisen tarvetta.
A1-ajokorttiluokka
EU tyypitykset mahdollistavat A1-ajokorttiluokan sähköisille moottoripyörille polttomoottorilaitteita suuremman huipputehon. Stark Varg EX on tyypitetty A1-ajokorttiluokkaan jopa 80 hevosvoimaisena versiona.
Enemmän käyttöaikaa kuin MX-mallissa
Stark VARG EX:n voimansiirto tarjoaa häikäisevät 80 hevosvoimaa, mikä tekee siitä markkinoiden tehokkaimman enduropyörän. Kuljettajat voivat räätälöidä pyörän suorituskykyä säätämällä tehojakelua, moottorijarrutusta ja energian talteenottoa. Kaikki asetukset ovat säädettävissä ohjaustangon hallintapaneelin kautta, jossa on viisi tilavaihtoehtoa. VARG EX voi jäljitellä niin 125-kuutioisen kaksitahtisen ketteryyttä kuin 450-kuutioisen nelitahtisen raakaa voimaa, tarjoten ennennäkemätöntä mukautuvuutta.
7,2 kWh:n hunajakennorakenteinen magnesiumakku toimii paitsi energialähteenä myös rakenteellisena osana, mikä auttaa saavuttamaan kevyen ja tasapainoisen suunnittelun. Akku tarjoaa 20 % pidemmän toimintasäteen verrattuna VARG MX:ään ja latautuu täyteen vain kahdessa tunnissa mukana toimitettavalla lataustelineellä. Sen energiatehokkuus ja kestävyys asettavat uuden standardin Enduro-teknologiassa.
Maantielle ja maastoon
Stark VARG EX ei ole pelkästään maastoajon ihme, vaan se on täysin tieliikennekelpoinen. Kuljettajat voivat ajaa sillä laillisesti kaduilla Euroopan maissa, Australiassa, Uudessa-Seelannissa ja osassa Yhdysvaltoja.
A1-ajokorttiin soveltuva ja jopa auton ajokortilla ajettavissa Etelä-Euroopassa, VARG EX laajentaa Enduro-ajamisen houkuttelevuutta. Olipa kyseessä polkujen yhdistäminen, työmatka tai uusien maisemien tutkiminen, VARG EX määrittelee mukavuuden ja saavutettavuuden uudelleen.
Tärkeimpiä tieliikennevalmiita ominaisuuksia ovat:
- Patenttia odottavat joustavat suuntavilkut, jotka on valmistettu kestävästä optisesta silikonista ja tarjoavat poikkeuksellista kestävyyttä.
- 4 000 lumenin ajovalo, joka on kolme kertaa kirkkaampi kuin kilpailijoilla ja takaa erinomaisen näkyvyyden yöllä ajettaessa.
- Tyylikäs ja integroitu rekisterikilpiteline, joka yhdistää kestävyyden ja esteettisen tarkkuuden.
VARG EX:n runko on huolellisesti suunniteltu korkealuokkaisesta teräksestä, mikä takaa optimaalisen pystysuoran ja vaakasuoran jouston erinomaiselle kaarrepidolle ja hallittavuudelle.
Kevyt hiilikuitualarunko toimii myös voimansiirron jäähdytyskanavana, kun taas KYB-säädetty jousitus tarjoaa täydellisen tasapainon ja mukautuvuuden sekä perinteisiin enduro-olosuhteisiin että extreme-ajoihin.
Tärkeimmät tekniset huomiot:
- Patentoitu suojapanssari, joka on vahvistettu iskua vaimentavalla vaahdolla, tarjoaa vertaansa vailla olevaa kestävyys.
- Ketjunohjain, jonka sivusuuntainen jäykkyys on 266 % suurempi kuin MX-mallissa, tarjoten vertaansa vailla olevaa luotettavuutta.
- KYB-jousitus: Suljettu kartiohaarukka ja kolmivaiheisesti säädettävät iskunvaimentimet, jotka on viritetty erityisesti enduroon, tarjoavat 300 mm joustomatkan.
- CNC-koneistettu 6082 T6-alumiininen naparakenne, italialaiset korkealaatuiset pinnat ja japanilaiset seosalumiinivanteet, jotka mahdollistavat räätälöidyt pyöräkokoonpanot, mukaan lukien sisärenkaat tai mousse-vaihtoehdot.
Stark Arkenstone ja lisävarusteet
VARG EX:ssä on vallankumouksellinen Stark Arkenstone – huipputeknologinen, sotilasluokan Android-laite, joka on integroitu pyörään. Tämä navigointi- ja hallintajärjestelmä mahdollistaa kuljettajille:
- GPS-reittien tallentaminen ja käänteisohjeet, jotka on kehitetty yhteistyössä johtavan karttapalveluntarjoajan kanssa.
- Tehon, moottorijarrutuksen ja regeneraatioasetusten säätäminen lennossa.
- Yhteisön jakamisvaihtoehdot, joiden avulla voi ladata ja seurata muiden kuljettajien reittejä.
VARG EX tarjoaa ennennäkemättömän tason mukautettavuutta lisähinnasta. Rengasvalinnan pyörään voi tehdä viidestä eri vaihtoehdosta (Metzeler 6 Days medium vakiona), perinteiset sisärenkaat voi korvata suoraan mousse-renkaille (210 € lisähinta), teräksiset jalkatapit voi korvata titaanisilla tapeilla (220 € lisähinta) ja samalla pultit sekä akselit voi vaihtaa myös titaanisiin (660 € lisähinta). Pyörä tulee vakiona käsitakajarrulla, jonka voi vaihtaa jalkajarruun (330 € lisähinta). Lisäksi pyörään saa suoraan myös jarrulevynsuojat (110 € / kpl).
Pyörä on saatavilla kahdessa kokoonpanossa. Tässä vaihtoehdot ja hinnat:
- Standard (60hv): 14.200 € sis. autovero + 149 € toimituskulu
- Alpha (80hv): 15.300 € sis. autovero + 149 € toimituskulu
Pyörät ovat nyt ennakkomyynnissä ja toimitukset käynnistyvät vuoden alussa.
Pyörän tekniset tiedot alla: