-Yhteistyösopimuksesta hyötyvät etenkin Oulun ympäristön enduroharrastajat, koska Beta-enduroiden jälleenmyynti ja varaosapalvelu hivuttautuvat lähemmäksi pohjoista harrastajapiiriä. Lisäksi uudesta sopimuksesta pääsevät nauttimaan Tyovalot.fi Racing Teamissa ajavat kuljettajat, sillä yhteistyö mahdollistaa ajajien entistä paremman harrastuksen tukemisen ja kyvyn tarjota laadukkaat ja hienon näköiset menopelit suomalaiseen metsämaisemaan, yrityksen omistaja ja tiimin vetäjä Jani Lehto kertoo.
Yhteistyön ensimmäiset hedelmät on jo saatu, sillä Tyovalot.fi Racing Teamin kuljettajista jo neljä ajaa Betalla ja pöhinä merkin ympärillä kiihtyy.
- On hienoa saada mukaan aktiivinen harrastajaporukka, Beta Finlandin toimitusjohtaja Jani Mikonaho veistää.
Lähinnä metsä- ja maansiirtokoneiden työvaloja maahan tuovalla yrityksellä on ollut pääasiassa harraste-endurokuljettajista koostunut ajoporukka terästettynä nimikuljettajalla jo neljättä kautta. Tiimin koko on kasvanut alkuaikojen neljästä kuljettajasta nykyiseen 18 kuljettajaan. Tiimikuljettajia löytyy ympäri Suomen maata. Pohjoisin kuljettaja on Rovaniemeltä ja eteläisin Espoosta ja itäisimmät kuskit Kainuusta.
- Teamin pyörittämisen filosofia on ollut alusta asti rakkaus lajiin ja yhdessä ajamisen meininki. Omat haasteet toki ovat siinä, että kuljettajat ovat "levällään", mutta hyöty tuleekin oikeastaan verkostoitumisesta. Ainakin itse on hieno huomata, että riippumatta mihin suuntaan työ vie pitkin Suomea, niin aina jossain lähistöllä on tiimin kuski, jonka luokse pääsee ajamaan mantsaa. Ja toki yrityksen vinkkelistä tiimi on tuonut myös rahaa firman kassaan, koska työvalojen myyntiä on edistänyt tiimissä ajavat kuljettajat, Lehto jatkaa.
- Formulapiireistä tuttu "ykköskuski"-käsite on myös käytössä meillä, kuten muissakin isoissa tiimeissä. Toista kautta tyovalot.fi-sponsorilisenssillä ajava vesankalainen Jennifer Siekkinen on meidän ykköskuski, ja meidän muiden on tyydyttävä kakkossijaan, Lehto virnistää.
- Käytännössä uusi Beta-yhteistyö ei vaadi meiltä huomattavia ponnistuksia, sillä emme ole avaamassa erillisiä liiketiloja tai perustamassa moottoripyöräliikettä. Valmis verkkokauppamoottori mahdollistaa varaosien lisäämisen kivuttomasti nykyiseen järjestelmäämme ja työvalovarastossamme on sen verran vielä tilaa, että voidaan pitää hyllyssä perusvaraosaa ja vaikkapa pakasta vedetty ajovalmis ja rekisteröity moottoripyörä "heräteostajalle".
- On tärkeää, että talousalueemme nykyiset ja tulevat Beta-kuljettajat saisivat peruskamat myös suoraan toimipisteestämme noudettuna, vaikka viikonloppuna. Samalla voidaan kierrättää varaosasettiä endurokilpailuissa, jolloin linttaan ajetun paisarin tilalle löytyisi pränikkä putki suoraan varikkoteltastamme. Vielä kun saataisiin tiimiimme oma mekaanikko, niin paletti olisi sitten valmis.