Hussen 2017 enduromallisto julkistettu

Teksti
Kuva
H. Mitterbauer
Koko mallistoon paljon uudistuksia

Koko mallisto uudistuu melkoisesti, alkaen runkojen muodosta, moottoreista ja jousituksesta. Monilta osin uudistusten yksityiskohdat noudattavat aiemmin esitellyn KTM:n malliston kaavaa.

Husseissa on jatkossakin komposiitista valmistettu takahäkki, jonka muoto on nyt uusi. Se kiinnittyy runkoon, jonka muoto periytyy crossimallistosta mutta materiaalivahvuuksilla runkoihin on saatu halutulla tavalla joustoa ja vääntöjäykkyyttä.

Moottorit ovat mitoiltaan entistä tiiviimpiä ja painosta on taas onnistuttu säästämään hiukan. Moottorinohjausjärjestelmät on uusittu, näillä digitaalisilla ja mekaanisilla muutoksilla pyöriin on haettu entistä parempaa ajettavuutta, tehon luonnetta ja laajempaa tehoaluetta.

Iskarit on uusittu, nyt etuhaarukkana toimii WP:n uusi 48-millinen Xplor keula. Se on perinteinen yksikammioinen kaularakenne, joka ainakin KTM:n uuden malliston koeajossa vaikutti hyvältä. Takaiskari on edelleen linkullinen, siinä linkuston mittasuhteita on uudistettu.

Pyöristä löytyy vakiona pitoa parantava Traction Control –järjestelmä, joka aktivoituu peukalopainikkeella. Samoin painikkeella voi ajon aikana valita käyttöön vaihtoehtoisen tehokartan.

Näiden päälinjojen lisäksi tulossa on iso kattaus muita uudistuksia. Niistä saamme lisätietoa torstaina, kun pyörien koeajo on Huskvarnassa suoritettu.

Hussen tekemä tunnelmavideo uudesta mallistosta.