Betan uusi 2023 RR Racing-mallisto on julkaistu

Teksti
Kuva
Beta
Beta julkaisi uuden 2023 RR Racing-mallistonsa, jossa huomio kiinnittyy takaiskunvaimentimeen.

Syksy on saapunut – ja tuttuun tapaan Betamotor esittelee uuden RR Racing mallistonsa! Beta perinteiden mukaisesti RR Racing -pyörämallistossa on kaikki, mitä tarvitaan kilpailemaan korkeimmalla mahdollisella tasolla, olosuhteista riippumatta.

2- ja 4-tahtisten Racing MY 2023 -mallien tärkein uusi ominaisuus on Kayaba (KYB) takaiskunvaimennin, jonka japanilaiset jousitusasiantuntijat ovat erityisesti kehittäneet Beta RR enduropyöriä varten. Siinä hyödynnetään parhaita materiaaleja ja Beta-insinöörien kanssa yhteistyössä tehtyä tutkimusta, joka mahdollistaa merkittävän kehitysaskeleen pyörän jousituksessa. Racing-mallisto on viimeistelty uudella Racing-grafiikalla, joka korostaa RR mallistossa muutama kuukausi sitten esiteltyjen uusien ilmanohjaimien tyylikästä muotoilua sekä Racing mallien uusia käsisuojia.

Beta Racing MY 2023 malliston ominaisuudet

Kilpailukomponentit

Etuakselin pikairrotus vipu: tunnistettavissa punaisesta eloksoidusta metalliseoksesta valmistetusta vapautusvivusta. Akseli on erittäin tärkeä arvokkaiden sekuntien säästämiseksi kilpailussa, kun rengas on vaihdettava.

Vahvistetut käsisuojat: Betamotorin itse suunnittelemissa ja valmistamissa uusissa käsisuojissa on kaksikomponenttirakenne, joka erottuu 2 eri värinä (punaisena ja sinisenä). Tämä paitsi antaa pyörälle kauniin ilmeen, mutta myös tekee niistä erityisen kestäviä.

Metzeler-renkaat: Racing-sarjan pyörät on varustettu samoilla renkailla, joita käyttävät EnduroGP-mestaruussarjan huippukuljettajat!

Ergal-seoksesta valmistetut jalkatapit: RR Racing -malleissa on mustat ergal-kilpajalkatapit teräsnastoilla.

• Takaratas anodisoidulla alumiinikeskiöllä ja ZF Sprocketsin teräsulkokehällä: Huippuluokan suorituskyky, keveys ja lujuus – täydellinen sekoitus kaikkia niitä ominaisuuksia, joita kilpakomponenteilla on oltava.

Racing blue kilpaistuin: , jossa on yksiosainen pitävämpi päällinen ja tasku aikakorteille.

• Anodisoitu musta vaihdevipu ja takajarrupoljin.

Vaihteistoöljyn täyttökorkki, moottoriöljyn täyttöaukon korkki ja öljynsuodattimen korkki anodisoitua punaista alumiinia.

Ketjunkiristimet punaista ergal-seosta.

Uusi Racing-grafiikka.

Jousitus

48 mm:n Kayaba AOS suljettu kaksoiskammioetuhaarukka: etujousitus on aikaisemmista vuosimalleista tuttu KYB AOS. Etuhaarukkaa on kuitenkin jatkuvasti kehitetty Betan ja Kayaban yhteistyöllä, mikä tekee etuhaarukasta erittäin erikoistuneen komponentin, joka ei vain maksimoi RR Racing -pyörien suorituskykyä, vaan tekee tästä suorituskyvystä entistä helpommin saavutettavan. Anodisoidut sisäosat ja materiaaleihin kohdistetut uudet käsittelyt minimoivat liukukitkan, kun taas säädettävä puristus ja paluuvaimennus antavat jokaisen kuljettajan löytää täydellinen suorituskyky eri olosuhteisiin. Etuhaarukan asetukset (settings) on kalibroitu uudelleen niin, että haarukka toimii optimaalisesti uuden takaiskunvaimentimen kanssa.

Kayaba C46 RCU Mono: Suurin muutos RR Racing -mallien jousitukseen on Kayaba (KYB) takaiskunvaimentimen käyttöönotto, joka on suunniteltu ja valmistettu erityisesti Betan 2- ja 4-tahtisille RR Racing -malleille. Uuden takaiskunvaimentimen hydrauliset asetukset voidaan täysin mukauttaa säätämällä ulkoisesti puristusvaimennusta (nopea ja hidas) ja paluuvaimennusta. Kayaban ja Betamotorin tutkimus- ja kehitysosaston yhteinen kehitysprojekti johti takaiskunvaimentimen kehittämiseen, joka parantaa erityisesti pyörän dynaamisia ominaisuuksia kaikissa käyttöolosuhteissa. KYB-iskunvaimentimet tunnetaankin alan mittapuuna niiden vaimennuskyvyn, vetopidon ja erityisesti raskaassa käytössä olevan johdonmukaisen suorituskyvyn, jossa jousituksen vaimennusaktiivisuus saa iskunvaimentimen lämpötilan voimakkaasti vaihtelemaan. Voidaankin sanoa, että Racing mallien kokoonpanossa on tapahtunut merkittävää parannusta kilpa sekä harrastekäyttöön, jossa vaativuustaso on yleisesti lisääntynyt.

Koko malliston kattavien ominaisuuksien lisäksi:

RR 4T Racing mallit - luistonesto

Sähköisten moottorinhallintakarttojen lisäksi RR 4T mallistossa on luistonesto (TC traction control) joka on kytkettävissä katkaisimesta joka sijaitsee samassa paikassa tehokartan valintakatkaisimen kanssa, ohjausputken ja polttoainetankin välissä.  Molemmille tehokartoille on omat luistonestoasetukset mikä tarjoaa kuljettajalle 4 erilaista ECU kartta-asetusta.

RR 2T Racing mallit

2-tahtiöljyn sekoitus

RR Racing 2-tahtimalleissa Beta on päättänyt pitää kiinni valinnastaan ​​luopua automaattisesta tuorevoitelupumpusta, jotta sen kilpapyörät ovat mahdollisimman kevyitä ja ketteriä. RR 2T Racing malleissa tuorevoiteluöljy esi-sekoitetaan polttoaneeseen mikä korostaa entisestään täysiveristä kilpaluonnetta.

Näihin pyöriin voidaan kuitenkin edelleen asentaa tuorevoitelujärjestelmä, joka on saatavana lisävarusteena Beta Factory Parts -luettelosta.

Moottori - RR 2T 200 ja 300 Racing

Edellisenä mallivuonna Beta teki muutoksia voimayksiköihin parantaakseen RR 2T 300- ja 200-mallien suorituskykyä, mutta Racing malleissa on suorituskyky parannuksia viety vielä pidemmälle vastatakseen vaatimisempienkin kilpakuljettajien tarpeita. Siksi 300 cc ja 200 cc Racing moottorit eroavat RR malleista seuraavilta osin:

RR 2T 300 Racing: RR-malleihin verrattuna 300 cc:n moottorin sylinterissä on nyt modifioitu pako- ja imuportin geometria ja erilainen sylinterinkansi yhdistettynä toisella tavalla kalibroituun pakoaukonsäätimeen.  Sylinterinkansi, joka eroaa RR mallista sekä muokatun virtausgeometrian että palotilan muotoilun suhteen, varmistaa korkeamman puristussuhteen, mikä parantaa huomattavasti suorituskykyä. Moottorin lisääntyneen tehon hallitsemiseksi on pakoaukonsäädintä myös muutettu muuttamalla sisäistä jousta ja säätöjärjestelmää, jotta varmistetaan täyteläinen ja helposti saatavilla oleva tehonsiirto koko kierroslukualueella. Uudistunut sytytyksenajoitus täydentää paketin.

RR 2T 200 Racing: 200 cc:n moottorissa on myös erilainen sylinterinkansi kuin RR versiossa, sekä yksi, jäykempi pakoaukonsäätimen jousi RR:ssä käytettyjen kahden sijaan. Kaikki tämä lisää tehoa keskisuurilla ja suurilla moottorin kierrosnopeuksilla.

Saatavuus

Loka-marraskuun vaihde.

(Hintatiedot julkaistaan myöhemmin.)

Kommentit

Lähettänyt jani siikamäki : To, 10/13/2022 - 16:23

rossimallit tulos milloo

Kieli
suomi