Oktaani boosterit?

Elikkä olisko kellää kokemuksia oktaani boostereista kun kiinnostas kokeilla hiukan terästetyl bensal rossaamist eli onko noista boostereista mitään hyötyä bensa jolla ajan on ihan normi 98E5 ja pyörä on ktm exc f 250 2012.

Foorumit

Eikös noi buusterit oo tarkoitettu enempi viritettyihin vehkeisiin vähentämään/poistamaan nakutusta. En ole itse koittanut, mutta vakio pyörään tuskin tarvii. Eri asia jos on kantta modattu ja/tai korkeapuristeista mäntää tms. Stabilaattoria suosittelen sekoittaan normi 98:siin jos ajat harvoin tai ostat bensaa kannuihin pidemmäksi aikaa. Pidempään säilytykseen suosittelen myös metallista jerryä muovisen sijaan.

Boosteria ainakin itse välillä käyttänyt, jotta bensan seassa oleva vesi ei haittaisi pyörän käyntiä.
Lisätehosta en nyt olisi niinkään varma:)

Tolueenia voi käyttää oktaanin nostamiseen. Tolueeni on 120oktaanista ja uskon, että kaupassa myytävissä oktaaniboostereissa on merkittävä osa tolueenia. Kaupan oktaaniboosterit on melko kalliita, joten 98 plus oktaaniboosterista tulee helposti pienkonebensan hintaista tai kalliimpaa, että eikö kannattaisi suoraan käydä ostamassa pienkonebensaa? Sitähän saa litran parilla eurolla joiltakin asemilta.

Tuo tolueeni oli hyvä aine lyijyllisen aikaan, nyky bensoille ei missään nimessä. Tuo jos mikä nopeuttaa kulumista, laadukas buusteri lisää voiteluominaisuuksia. Eli laakerit venttiilit ja mäntä paremmassa voitelussa. Tolueeni järjettömän kova liuotin mikä pesee konetta vähentäen voitelukalvoa. Yhdessä lyijyllisen polttoaineen kanssa oli hyvä yhdistelmä, ei siis nyky polttoaineilla missä on jo pesevä ominaisuus.

Increasing the octane index (OSI) is a method to improve the quality of fuel, especially gasoline. Increasing the octane rating helps prevent engine "knocking" in internal combustion engines, increasing engine performance Suika gamehttps://suikagame.io and efficiency. 

Increasing the octane index (OSI) is a method to improve the quality of fuel, especially gasoline. Increasing the octane rating helps prevent engine "knocking" in internal combustion engines, increasing engine performance and efficiency. Suika game


 

Moro! Itse kokeilin noita oktaaniboostereita viime kesänä KTMä ja en huomannut suurta eroa normiajossa. Jos vehkeet ei oo viritetty huippuunsa, ni hyöty voi jäädä vähäiseksi. Kantsii ehkä käyttää vain harvoin.