2016 Honda CRF250R ja CRF450R
Moottorissa on aiempaa enemmän huipputehoa ja vääntöä sekä sen over-rew -ominaisuuksia on parannettu. Silti keskialueen tehossa ja väännöstä ei ole jouduttu luopumaan. Etujousitusta on kehitetty edellisestä vuodesta. Nyt kolmikammioisen etujousituksen uloimmassa kammiossa käytetään 80kpa (0,7bar) painetta, joka parantuneen liikeherkkyyden ja uudistettujen vaimennus-ominaisuuksien kanssa tekee jousituksesta vielä aikaisempaakin tarkemman ja miellyttävämmän. Yläputkia on myös pidennetty, jolla on saatu aikaan tukevampi ajotuntuma koko etupäähän. Takajousituksessa on nyt jäykempi jousi ja uudistetut vaimennusasetukset.
Tärkeimmät muutokset Honda CRF250R 2016:
- Huipputeho 29,4kW / 27,1Nm (oli 28,0kW / 26,5Nm)
- Puristus-suhde 13,8:1 (oli 13,5:1)
- Uusi sylinterinkansi
- Uusi mäntä
- Uusi kiertokanki
- Uudet Ti -pakoventtiilit (oli teräs)
- Uusi ilmanpuhdistahan kotelo ja imukaula
- Uudet moottorinohjauksen säädöt
- Uusi vaihteensiirtäjän rummun laakerointi
- Uusi resonaattorisäiliöllä varustettu pakoputkisto + avarammat vaimentajat
- Vasen jäähdyttäjä on isompi
- Täysin uudistettu etujousitus
- Jäykempi takajousi + uudet säädöt
- Uudet jalkatapit ja kiinnikkeet runkoon (keräävät vähemmän kuraa)
Honda CRF 450 R
Ison luokan Hondassa on ensi vuodelle muutamia tärkeitä muutoksia. Etujousituksen säätöjä ja tukevuutta on lisätty sekä Pro-Link takajousituksen linkuissa on nyt uusi välityssuhde. Näillä parannuksilla pyörän ajo-ominaisuuksia on saatu entisestäänkin parannettua ja maavaraa kasvatettua peräti 20mm. Myös ohjauskulma on muutoksista johtuen hieman aikaisempaa jyrkempi.
Tärkeimmät muutokset Honda CRF450R 2016:
- Uudistettu etujousitus
- Uudistettu takajousituksen geometria
- Uudistetut takajousituksen säädöt
- Korkeampi maavara
- Uudet jalkatapit ja kiinnikkeet runkoon (keräävät vähemmän kuraa)