kawa ei pelitä !!

Joo ,elikkä ilmeisesti ei kx85 2003 anna kipinää ja syö tulppia. Kaikki alkoi siitä kun yhtäkkiä kevyessä ajossa teho katosi
Tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla pelitti, mutta kun kaasua antoi niin "kuoli" ja kun kaasun päästi niin normisti pelasi.
kävi ilmi että puristukset oli menny (kiinnileikannu) ja uus vertexin mäntä laitettiin ja vähän käytetty VIILATTU pytty ja uusi R2625K 105 tulppa.
kasaan laitettiin ja äkkiä pärähti käyntiin. Ajoin hieman varovaista ajoa ja pelasi, seuraavana päivänä ajoin 5% seoksella sisäänajoa joku 1 h ja sitten pari kertaa kaasutin, kyllä lähti. Sitten 2 päivän päästä käyntiiin laitoin ja kaasuttelin ja mopo sammahti. Tulpan katoin ja märkä oli kuivasin ja katoin kipinän. ei ollut oikeassa paikassa (ei kärkien välissä). kiinni kuitenkin laitoin ja pärähti käyntiin ja taas sammui.
no tulppaa olen vaihdellu tuohon samanmoiseen mutta uuteen sekä BR8ES tulppaan.jälkimmäinen pelasi kauemmin (heti kastui) mutta vasta nyt hajalla toisin kun nuo vakiot jotka kerrasta simahti. kaasarin olen putsannut monet kerrat ,ilmansuodatin tarkastettu ja seos laskettu 3%. uuden tulpan kun ottaa kyllä läyntiin lähtee ekalla ja tyhjäkäynnillä pysyy käynnissä mutta kun kaaasuttaa niin noin 10 sekunnin päästä sammuu. Joku viisaampi voisi valaista mistä kannattaa vikaa etsiä , itwe veikkaan puolaa ,neulaa tai pahimmassa tapauksessa tuo kampuran stefa. Vai olisiko viilauksilla pytyssä vaikutusta ? kiitos jo etuk.äteen avusta

Foorumit

Oisikohan käyny niin, että kaasutinta purkaessa on koho jäänyt jumiin tai sen säätö hieman vääntynyt. Kuulostais tuo vika sille, että kaasari tulvii bensaa ja siksi kastelee tulpan.

Bensan pinnan kaasarissa voit testata pistämällä bensaletkua pohjaproppuun ja taivutat sen ylöspäin. Proppu auki bensahanan auki ollessa, jolloin bensa nousee letkua pitkin samalle tasolle kuin se on kaasarissa. Bensan pinnan tulisi jäädä vähän kohokammion tiivisteen alapuolelle. Jos nousee yli niin kohon säätö on pielessä.

Uutta vikaa pukkaa kasavikaan. Edellisen ongelman ratkaisin laskemalla neulaa pykälän ja vaihdoin tulpan , alkoi vihdoin toimimaan. Mutta noin 5h ajon jälkeen käyntiin lähdettyään ei enää ottanut kierroksia ajossa. Vapaalla (ennen kun oli laittanut vaihteen silmään) kiersi ja pelasi muutenkin. Mutta kun vaihde oli laitettu uudestaan vapaalle jaksoi taas kiertää , mutta "kuoli" kun pidettiin pohjassa.
Ihmettelenkin miten taas käy näin , kaasarin kokoonlaitossa oli kyllä pientä ongelmaa kun ei tahtonut mennä paikalleen. Kyllä kuitenkin kasaan saatiin ja pelasi ,niin tuntuu oudolta että välillä tulvisi ja välillä ei.