keuliminen
31.5.2004 - 09:47
|
Kirjoittaja: tuomas hassinenjoo olisko jotain hyviä neuvoja keulimiseen ku ei rupee onnistumaan!!!
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: tuomas hassinenjoo olisko jotain hyviä neuvoja keulimiseen ku ei rupee onnistumaan!!!
Kirjoittaja: VEIJO KÄMÄRÄINENNo jos mäkin keulisin..Trialpyörällä hommaa on helpoin harjoitella nollavauhdeilla ja vähän nopeemminkin. Tärkeä taito enskamiehille ja -henkilöille. Reiteiltä kun löytyy ojaa ja pienempää reikää. Ja joskus se etufillari pitää viedä puiden ja liukkaiden juurien yli....Kähmy
Kirjoittaja: Pentti RaittilaTasapainoharjoituksia on hyvä tehdä kaikella tavalla. On ihan yhtä tärkeää, kuin osata "keulia", osata ajaa etupyörälukossa lähtösuoran mitta. Tai sitten jarruttaa kovasta vauhdista niin, että takapyörä nousee reilusti ilmaan, ja sitten jatkaa ajoa normaalisti. En halua mitenkään kieltää crossiradalla keulimista. Onhan se ihan upeata kun voittaja tulee erästä keulimalla maaliin ja tuulettaa toisella kädellä, mutta ennenkuin siihen päästään pitää osata paljon muutakin. :) Pappa
Kirjoittaja: tuomas hassinenmun pyörä on tm 85 eikä se keuliminen ole niin tärkeää mut haluun kuitenkin vähän osata! eli vähän takana paino ja siitä sitten varovasti!!
Kirjoittaja: JUKKA HAVENTOBike-lehdessä oli pari vuotta sitten artikkeli aiheesta.
Kirjoittaja: Anssi LehtinenMikä on varsinaisena ongelmana? Nokkapyörä ei nouse, nousee liikaa, vai ei pysy tasapainopisteessä?
Kannattaa opetella ylämäkeen kovalla alustalla, mutta tietty varoa ympäri keulimistä, kun se tasapaino on huomattavasti lähempänä kun etupää on jo valmiiksi pydessä.
Kirjoittaja: tuomas hassinenniin mä saan keulan ylös mutta se melkein heti laskeutuu ja välillä ku yrittää niin pyörä ei rupee ottamaan kierosta! millä vaihteella te rupeette keulimaan??
ja kertokaa miten te keulitta???
Kirjoittaja: Ville HarviaNo mikä pyörä sulla on? Istu vähän taempana sormi kytkimellä ja jalka jarrulla että voit korjaa jos meinaa mennä ympäri!!
Kirjoittaja: Anssi LehtinenKyllä mun pyörä ainakin ottaa jengaa ja keulan ylös millä vaihteella vaan. Pyöränä siis YZ450F
Kirjoittaja: TIMO MAJAMÄKIPentin kyseenalaistamisesta huolimatta, kannattaa keulimista treenata ellei se suju ihan itsestään. Sekin on nimittäin osa pyörän hallintaa, kokonaisuutta, vaikka sitä puomilta lähdettäessä pitää välttääkin. Ei siitä ole ainakaan haittaa jos senkin homman osaa kunnolla.
Tottahan pitää harjoitella paljon muutakin, ettei näyttö jää pelkästään nokannoston varaan.
Niistä keulapelleistähän saa lukea saarnoja päivittäin. Niistä jotka eivät muuta osaa kuin hässäköidä katuyleisön silmissä keskellä kaupunkia. Niin puutteelisilla kyvyillä ei saa koskaan minkäänlaista todistusta yhteenkään tulosluetteloon, ainakaan sinne kärkipaikoille.
Toisaalta, miksi vaarantaa mielenterveys jo nuorena ja altistaa itsensä kilpailulle muita vastaan. Onhan se epäreilua ja traumatisoivaa, kun kisassa menee muut ohi.
Tuomas sinun kannattaa ensin pudjetoida pari takalokarin meno puolelle. Menetät ne jokatapauksessa. Sen jälkeen alat sinnikkään harjoittelun.
Jonain päivänä saatat keulittaa koko maalisuoran mitan, muut takanasi.
Toiset osaavat sen lisäksi myös periä. Se se vasta vaikeaa on, ainakin minulle. Siskon poikakin päästelee muina miehinä pelkällä etupyörällä. Muutenkin sillä tuntuu olevan ihan liian hauskaa ajaessa PRKL.
Kirjoittaja: Tuomo Metsävuoriisompi pyörä.....
Kirjoittaja: Pentti RaittilaNiin siis... mihinkä sitä keulimista tarvitaan. Maantiellä se on kiellettyä, rikollista, siitä saa vähintään sakkorangaistuksen. Motocrossissa jos pyörä keulii lähdössä on lähtö menetetty ja ajaja ei osaa hallita pyörää. Kehottaisin tämän keskustelun avaajan hankkimaan itselleen yksipyöräisen polkupyörän. Sillä kun opit ajamaan niin kaikki on pelkkää upeaa "keulimista" :) Pappa
Hyvä pointti! Tasapaino ja kontrolli ovat aivan keskeisiä motocrossissa. Keuliminen on upeaa, mutta se vaatii paljon muuta osaamista, kuten jarrutustekniikkaa ja etupyörälukkoa. Tärkeää kehittää kaikki taidot!
https://www.xracing.fi/keskustelu/keuliminen geometry dash breeze