Honda CRF250R venttiilien säätö

Ekaa kertaa olisin nelarin venttiilejä säätämässä ja kaikki vinkit olisi tervetulleita. Pyörä Honda CRF250R -09 ajettu nyt 18h ja mittasin välykset niin toinen pakoventtiili oli toleranssien ulkopuolella. Lähinnä kysyisin onko jotain kikkoja kun laittaa nokkaketjun takaisin että ajoitus menee kohdalleen. Entä tarviiko tohon nokkaketjun kiristäjän(?) löysäämiseen jonkun erikoistyökalun? Entä kuinka usein venttiilit olisi hyvä tarkastaa?

Foorumit

Pakoventtiilin palanvaihdossa ei tarvitse ketjuun koskea.

Toi kiristimen toiminta hondassa kiinnostais kans ku haluaa ketjun löysään ja taas kireelle? tarviiiko jonkun erikois työkalun? ja kumpi merkki se nyt olika sieltä mangneeton kopan reijästä ku laitetaan kohtaalle?

Alhaalta pyörimissuunnassa viimeinen merkki kohdalleen..kiristimen saa löysättyä keskipultin alta meisselillä (tai lätkälevyllä).itse päästän kiristimen aina irti ja kasatessa kierrän sen vasta löysälle...kiristyy siis jousivoimin itse