KTM SX85 -09 sylkee öljyä putkesta
Moro, auttakaapas amatööriä juniorin pyörän kanssa! Apua arvostetaan todella suuresti.
Pähkäilen miten saisin öljyn sylkemisen putkesta loppumaan, ainakin vähenemään. Haarukka öljyssä, änkkä öljyssä, vanne öljyssä. Lisäksi öljyä on myös tulpan kierteissä ja tulppa on kostean oloinen muttei mitenkään erityisen öljyinen. Tulppa kestää, ei siis tulppaongelmaa, siis muuta kuin tuo öljyinen kierre.
Hankalaa minulle ymmärtää siksi että muita oireita ei sitten juurikaan ole, jääradalla vie tosi hyvin, käy tasaisesti, käynnistyy helposti ja kaasuvaste hyvä, ajoittain 3/4-täyskaasulla pientä aivan pientä röpötystä ja miettimistä joka poistuu sekunnin-parin viiveellä. Ei mitään käynti- tai veto-ongelmia tms. Ei savuta. Änkän uudet villat jo yhden ajokerran jälkeen aivan mustat ja öljyiset.
Kaasari säädetty kelin mukaan manuaalin ja KTM jetting apin kompromissina (nyt PS: 122, TK: 48, uusi neula N5HF, pykälässä 4, seosruuvi: pikkuisen vajaa 1 auki, tänään oli -6 kun käytiin ajamassa ). Öljyä lentää kelin mukaisista säädöistä riippumatta.
Tulppana NGK iridium lämpöarvo 8. Seos 50:1, eli ei pitäisi olla jääradalle ainakaan liian paksua. Öljy: Motul 800, en ole muita kokeillut.
Vaihteistoöljyt siistit ja kirkkaat. Yhteenvetona: mistä tuo öljyn sylkeminen voi johtua kun kaikki ”pelaa”? Vai onko se vaan tämän pyörän ”ominaisuus”?
Kiitos jos voitte jeesata asiassa!
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Voisiko joku ystävällisesti kertoa minulle, minne mennä maastohiihtoon, tietoa pyöristä ja niiden omistajista sekä ehdotettuja reittejä? Kouvolan alueelle geometry dash world.
Mielestäni öljyn sylkeminen KTM SX85 -09 -pyörästä voi johtua useista tekijöistä. Ensinnäkin, vaikka seos on 50:1, saattaa olla, että seos on silti liian rikas tai kaasuttimen säädöt eivät ole täysin kohdallaan. Toinen mahdollisuus on, että öljyn käyttö voi olla liian runsasta kyseiselle lämpötilalle ja ajo-olosuhteille. Suosittelen kokeilemaan toista öljymerkkiä tai säätämään seoksen ja kaasuttimen asetuksia tarkemmin. Myös tulpan ja kaasuttimen puhdistus voisi auttaa ongelman selvittämisessä.