Tytöt sixille!
22.12.2008 - 08:44
| REINO NYQVIST
Lisää voit lukea osoitteesta www.ttsixi.com
-Marita-
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Lisää voit lukea osoitteesta www.ttsixi.com
-Marita-
Hienoa Tytsyt
Onko tarkoitus lähteä halvalle siksin seuraamismatkalle ? Jos tommosia aikeita, niin oisko kantsinu käydä vaikka viiden tunnin matkan päässä (pääkaupunkiseudulta) EM- osakisoissa mittaamassa vauhtia, siellä on muutamia oikeasti nopeita tyttöjä, mutta hieno homma tietty jos saadaan tyttöjoukkue mukaan !!!!!!!!!
Kiitos kaikille, jotka olette tukeneet meita kohti tavoitettamme, jonka saavutimme. Kiitos Kimmolle ystavallisesta alkukommentista. Ei tullut halpaa seuramatkaa, mutta tervetuloa itse kokeilemaan samanlaista seuramatkaa!
Terveiset Portugalin kivisista ja polysista maisemista.
Portugalin kuuman auringon alta:
Nope, Yka ja Lotte
Onnea Tytöt kuittasitte kommenttini \"pahimmalla\" (parhaalla) tavalla. Koittakaa saada tästä tietoa julkisuuteenkin , sen olette ansainneet , eikä tee varmaan lajillekkaan pahaa .
:)Hyvin vedetty! On teihin uskottu jo lähtiessänne! Saas nähdä miten SML huomaa teijän suorituksen... Toivottavasti edes jotenkin, siis tarkoitan nyt myönteistä huomiota ;)
Onnea hienoista suorituksista koko TT Sixille!
TeamKoskinen
Mahtisuoritus ajaa rankka kisa läpi. Onnea tiimille! Kovasti kaivattiin tietoja mekin, muualtakin kuin tulosluetteloista vaan eipä tuntunut kellään olevan mielenkiintoa uutisointiin. Kummallista!
Toivottavasti Sixi-naiset jaksatte kirjoitella jonnekin kokemuksesta. Mitähän sivuja kannattaisi seurailla, rapakat tms?
t. Anu ja Jani
Verbaalinen arkkuni aukeaa... toivon ettei tätä pidetä minään sovinistin tilityksenä. Tosin kuka tahtoo näin ajatella niin saa myös näin tehdä. Yöuniani en siitä menetä. Mutta itseasiaan... en löydä tuloksista kuin viisi joukkuetta naisista. Suomi viidentenä 4,5h kärjelle jääneenä. Jos miehet ajaisivat ja jäisivät viimeisiksi niin olisiko vielä niitä selkään taputtelijoita? En halua mitenkään ketään mollata, mutta tuon naisten tuloksen perusteella kysyn, että mitä SML:n pitäisi nyt huomata tai tajuta? Mennäänkö samaan tässäkin hienossa lajissa kuin yleisurheilussa, että porukkaa lähetetään MM-kisoihin ja tavoitteena on päästä finaaliin. Henk.koht mielipiteeni on, että ennenkuin voitto tai edes siihen mahdollisuuksia on niin omaa rahaa täytyy olla mukana. Pappa muistaa varmasti joskus vuonna nakki kun Samuli kertoi Mikkelin crossileirillä miten on menny eka vuos MM-crossissa. Kertaakaan ei mies toisista tai tukien saamattomuudesta valittanut! Vain ja ainoastaan omasta suorituksestaan. Mutta yritystä löytyi ja niin tuli vain niitä maailmanmestaruuksiakin tosin ei crossista vaan enskasta. Joten eiköhän treenata vielä vähän ja sitten vasta haetaan syitä miksi ei pärjätä.
Hyvähän se on, että naiset pääsivät sixillä maaliin. Oli kai ensimmäinen kerta kun niin kävi, joten onneksi olkoon. Jotenkin tässäkin jossakin edellisissä puheenvuoroissa esitetään, että SML:n tulee nyt ottaa nämä tytöt \"ammattilaisiksi\". Hyvähän se olisi, jos asiat olisi niin, että rahaa olisi. Näissä lajeissa on kuitenkin totuus, että mitä pitemmälle pääsee, sen vaikeammaksi käy harrastuksen rahoitus. Se on sama oli sitten WC:n merkki oikealle tai vasemmalle. Kaikkien pitäisi osata olla iloinen siitä, että kun joku onnistuu, kuten nyt Samuli ja Eero ja koko joukkue, ja myös naisten joukkue...ja sillä hyvä. Hyviä muistoja voi nostaa mieleen, kuten Niko edellä...terveiset :) Pappa
Ehkä joku oli rahaa vailla mutta minä lähinnä tietoa ja kuulumisia. Tosihan se on, että jäljessä ollaan mutta jostainhan se on aloitettava. Ja tuskin sinne nyt naiskuskit henkseleitä paukutellen lähtivätkään! Mutta ihan varmasti siellä on tosissaan ajettu eikä körötelty ja onhan aikaeroa saattanut aiheuttaa myös niin tekniset kuin muutkin ongelmat. Ja taatusti saatu kokemus ja tieto on avuksi seuraavilla kerroilla.
Ja jotta niitä nopeampia kuskeja kehittyisi, pitäisi saada innostuneita tyttöjä enempi mukaan ja siinä jonkunlainen noteeraus mm. Sixillä mukanaolosta olisi yksi haaveita ja innostusta herättävä juttu.
Ehkä tiimin itse olisi sitten aktiivisesti pitänyt laittaa tietoa omia kanaviaan myöten. Mutta ymmärrän tietty jos aika ja energia meni itse asiaan.
t. Anu
Hyvä Anu, puhut edellä mielestäni ihan oikeita asioita. Kaikki se mitä on tapahtunut on hyvää kehitystä. Tässä vaan joillakin on kummia kuvitelmia näissä kurapyörä jutuissa, ihan kuin tämä olisi jotakin F1 rahan jakoa? Uskon, että tytöt jaksaa. Tämän päivän juttujen perusteella pojilla voi olla heikompaa? Mutta...en minäkään mikään Jeesus ole...näissä eikä muissakaan asioissa. ;) Pappa
Niko hyvä, yleisurheilussa liitto lähettää ja ksutantaa matkat, oletko piirunkaan vertaa tietoinen mitä akkajoukkue liitolta sai? Tietääkseni lähtivät reissuun täysin omilla rahoillaan, virallisena edustusjoukkueena silti. Ilman valmennusta, \"korkeenpaikan\" leiritystä, hyvin suppealla kokemuksella kisamaastoja vastaavistakaan maaliin ajo oli huikea suoritus itse kultakin. Meillä akoilla ei ole lähellekään sellaista fysiikkaa kuin teillä miehillä, joten vertaaminen ja AT-aikojen/lopullisten tulosten katsominen aika turhaa vrt. Puy, joka vaivoin jonkun MM-kisan vuodessa pääsee maaliin, vaikka ajaminen on teknisesti ihan miesten parhaimmiston tasoa.
Itse Portugalin Sixillä mukana olleena ja miesten juttuja kuunneelleena, voin kertoa teille muillekin, että eivät ne Suomen mies-enskakuskitkaan ennen pärjänneet Sixeillä. Ajelivat ja hakivat oppia/kokemusta ja Tahvanaisen Kalevi paisteli rommilettuja. Jostakin se vaan on alettava. Nöpe, Lotte ja Ykä pärjäsivät paremmin, kuin esim. junnut. Likat maksoivat itse matkansa ja vielä 500 euroa per akka huollosta. Itse olin heidän joukkueenjohtajanaan, myös kaikkia muita kuskeja huoltaen ja mieheni Olli oli kaikkien mekaanikkona. Me maksoimme itse matkamme myös. Suomessa naisten ajohistoria on vielä lyhyt verrattuna moneen muuhun maahan, mutta perässä tullaan (niinkuin miehetkin). Leirejä on jo järjestetty useana kesänä tytöille/naisille ja lisenssikuskien määrä koko ajan kasvaa, kuin myös taidot. Kymmenen vuoden päästä tilanne on jo aivan toinen. Sekin täytyy muistaa, että eivät kaikki voi voittaa, jonkun on oltava toinen ja viimeinen. Ja ilman harrastajia ei ole lajia, olkoon se mikä tahansa. Kaikkia tarvitaan. Sen verran viel Suomen naisten Sixi-historiasta, että 4 vuotta sitten Slovakiassa ajoivat Suomen naiset eka kerran ja itse ainakin lähdin vain elämyksiä hakemaan, tietäen etten varmaan pääse maaliin ja myös sen tietäen, että yrityksellemme naureskeltiin. No eka päivänä hajotin jalkani kuumeisena ajaessani. Reissu oli silti upea ja senkin maksoin itse ja sielläkin Ollin kanssa huolsimme Suomen mies-kuskeja. Nyt Portugalin Sixi oli toinen, missä oli meiltä naisjoukkue. Sixihän oli jo 84. Eli summasummarum - annetaan kaikkien kukkien kukkia!
Puuppolasta syysterveisin Yamahalla köröttelevä Mami.
Tuija: Mielestäni en kirjoituksessani missää vaiheessa väittänytkään, että SML olisi teidän matkat maksanut... osasta kirjoituksia sai vain sen käsityksen, että näin pitäisi olla. Lue vaikka uudestaa koko ketju niin valottuu. Ja minulla ei tosiaan ole mitään sitä vastaan jos/kun näyttöjä on niin saatte ne ilmaiset matkat. Pitäisi vain mielestäni olla menestymis mahdollisuuksia ennenkuin kovasti rupee toitottelee. En minäkää ole loukkaantunut kun en päässyt sixille SML:n laskuun joukkueeseen :D
Viimeisessä lauseessa saatto olla sitten vähän sarkasmia mut otetaan rennosti.
Ja antaa kaikkien kukkien kukkia vaan...
Hei Niko, vertasit yleisurheilijoiden lähettämiseen. Kun ei liitto maksa, ei voi verratakaan, siitä syntyi väärä käsitys.
Mamin kirjoitus oli kiva lukea, kiitos minunkin puolestani sulle ja Ollille, likkojen ja muiden huollosta jne. Mahtava juttu että tuo toteutui ja koko kolmikko tuli maaliin asti. Ja kyllä, uskon itsekin, että jossain vaiheessa tulevaisuudessa Suomi kamppailee naisissakin siitä mestaruudesta, toivottavasti pian (=parin vuoden päästä... ;)) ja toivottavasti kun niin käy, liittokin kustantaa sen mitä koiraillekin. Nuoria kuskeja, joilla vauhti ja taidot metsässäkin kehittyy kovaa, on tulossa koko ajan lisää.