Suzuki rmz 450 2011 käynnistysongelma
Pyörä lähtee kylmänä hyvin käyntiin ja toimii hyvin. Mutta kun pyörän sammuttaa niin ei lähde millään käyntiin. Pitää odotella taas vähän aikaan kunnes jäähtyy jonka jälkeen lähtee taas hyvin käyntiin ja toimii normaalisti. Johtosarjasta oli kuoriutunut pari johtoa jotka ottivat runkoon kiinni. Korjasin johdot ja sama vika jatkui. Käytin pyörän liikkeessä missä otettiin vikakoodit. Näytti yhtä vikaa jonka takia jouduin ostamaan alakäämin ja pyörimistunnistimen siihen. Laitoin uudet osat ja vika ei korjaantunut. Vein pyörän taas johtojen päähän ja vikoja oli tullut pari lisää. Lämpotila anturin mittasin ja sekin on kunnossa. Välillä ei tule kuin yksi vikakoodi ja joskus tulee kolme. Ostin uuden johtosarjan ja olen tarkastanut kaikki maadoitukset mutta vika ei korjaannu. Auttakaa ihmeessä?
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
moikka!
vuoden 2004 kawasaki 250 nelareissa oli samaa ongelmaa kun ajo ja kuumeni ei lähtenyt käyntiin kun sammu vasta kun jäähty ja kuulin että olis ollut vesipumppuvika ja kuumentu liikaa ja autto kun vaihto paremman pumpun ja siniset(cooler nesteet) , joka viilenti paremmin kuin muut jäähdytys nesteet.
Katsosin onko vanhassa staattorin pinnassa jälkeä että vauhtipyörä olisi tavoittanut fyysisesti kiinni.
Jos näkyy niin kampiakselin vaihtoon. Seurausta voi olla esim. hyppyrissä sammuneen pyörän maahan tulosta, jarrupenkissä huudattamisesta...jne
Staattorissa oli hankausjälkeä. Eli ei oo muuta vaihtoehtoa kuin uusi kampiakseli? Kannattaako ostaa alkuperäisosana vai onko tarvikeosa yhtä hyvä vaihtoehto ja minkä merkkinen on laadukas?
Alkuperäinen,ainakin minä teen niin.Ei tarvi miettiä laatua.
Millaisia jälkiä siellä oli? Oliko se sen näköinen, että tullut vauhtipyörästä (sileä, tasainen, paikallinen...)? Vai oliko se enemmänkin naarmuinen jälki? Öljyn seassa saattaa kulkeutua jotain kovaa sinne väliin ja naarmuttaa. Omassakin pyörässä aika naarmuinen, mutta ei haittaa menoa.
Tuosta kampiakselista en ole Timon kanssa samaa mieltä. Laadukas tarvikeosa on varmasti ihan yhtä hyvä valinta harrastajalle. Jos kukkaro kestää niin osta alkuperäinen (taitaa olla luokkaa 700...800 eur). Wiseco, Hot Rods jne. saat alle puoleen hintaan.
Sileä tasainen hankausjälki vain yhdessä kohdassa staattoria (n. 3cm matkalta hankautunut).
Kun akseli pyörii epäkeskeisesti eli lieputtaa vauhtipyörä maadottaa staattorin (kuuman ja laajentuneen kentän). Boxi ei ymmärrä tilannetta ja lyö vikakoodit. Kun kenttä kylmenee ja pienenee lähtee käyntiin kunnes kuumana taas sama tilanne.
Proxin ostaisin crossiin jos saa jostain, varalla nuo Petrin merkit ja tietysti alkuperäinen.
Itsellä kävi vähä samanlainen homma yamahan yzf450 2011..eli petilaakeri hajosi ja vauhtipyörä pääsi hankaamaan staattoriin pyörä kävi miten sattuu ei ottanut kierroksia ja pätki/paukkui. Et kannattaa tarkistaa ne petilaakerit jos vauhtipyörästä jälkeä löytyy!!ja eikös se kannata vaihtaa vaan uus kiertokanki ja sit tasapainottaa eikä ostaa koko uutta kampuraa tulee vähä halvemmaksi.