miksi skootteri ei käynnisty?
26.8.2009 - 19:28
| mika penttinen
antaa kipinän ja bensaa tulee mut ei käynnisty. mikä vika
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
antaa kipinän ja bensaa tulee mut ei käynnisty. mikä vika
uusi putsari ostettiin putki on paikoillaan männässä ja pytyssä ei vikaa kaasari puhistettii läpät katottiin ja uus tulppa ostettiin
Merkki ja malli?
SMC NAVIGATOR
Veikkaus: Kampiakselin stefa soossina tai pullahtanut pois jommalta kummalta puolelta.
ei ollu se vika
Minkä näköinen on tulppa kaynnistysyrityksien jälkeen? Kuiva,kostea,märkä,täynnä bensaa
Onkos se kootteri käynynä joskus aikaisemmin, jospa siittä puuttuukin vaikkapa mäntä? Tuli vaan mieleen vanha juttu, kun metsuri vei moottorisahaa vaihtoon, katkaisi vetonarun, ja sanoi, hyvin muuten toimii, naru vaan katkes. Kauppias kysäisi: Onkos sinä etes mäntää, johon metsuri tokaisi silmää iskien: Sehän se siittä juuri puuttuukin. Kauppias hyvitti kuitenkin sahasta täysillä vaihossa uuteen. Parin päivän päästä kauppias soittaa metsurille ja huutaa: Kele...tana, eihän tässä sahassa ole etes mäntää, johon metsuri...niin sanoinhan, jotta sehän siittä juuri puuttukin. Oikein hyvää yötä kaikille näistä mopojutuista kiinnostuneille, remontin teko täällä netissä ei varmaankaan aina onnistu, vaikka olisi kuinka hyviä asiantuntijoita. Yritetään Jukka jaksaa...
Pena-Pappa
tulppa on kuiva. ja jotain noki tyylistä vähäsen. kyllä on mäntä ja kaikki. ajossa lähti tulppa irti ja sen jälkee kerran lähteny käyntii ja siihen se sit jäi
Suihkauta breakcleaneria(tai bensaa) tulpanreijästä tai ilmanputsarista ja koita käyntiin
ei auttanut. kokeiltu jo monesti. käden ku laittaa ilmanputsarin paikalle nii käsi kastuu bensasta.(eihän sen niin pitäisi tehdä?) ja uusi putsari jo ihan kellertävä
\"ajossa lähti tulppa irti ja sen jälkee kerran lähteny käyntii ja siihen se sit jäi\"
Muistan joskus kuulleeni joltain, että jos esim. crossipyörää polkee ilman tulppaa ja katsoo tuleeko kipinää, niin tulpan pitäisi olla koko ajan pyttyä vasten \"maadoitettuna\" tai muuten voi hajottaa jonkun syttyosan?
Jos ymmärsin oikein, että tulppa lähti pytystä irti ajon aikana? Silloinhan tätä maadoitusta ei kai tapahdu ainakaan koko ajan?
Jukallahan voisi olla tietoa, onko teoria ihan metässä?
Jos se kaasari tulvisi sen pitäisi näkyä märkänä tulppana ja vaarana olisi tuo ka stefan pullahtaminen.Nyt vahvasti veikkaan kumminkin läppävikaa.Ne pitää olla tiiviit runkoon nähden.
Jari on tuossa asiassa oikeassa.Moni boxi on särkynyt kun boxin energia ei pääse purkautumaan kipinänä.Silloin energianpurkaus tapaätuu boxin sisällä ja joku osa voi luovuttaa leikin.
Meinasin itsekin ehdottaa tuota että tulpan irrotessa on tullut maadoitusongelma. Varsinkin kun tulppa poksahtaa kannesta vauhdissa irti niin konehan varmaan pääsee pyörähtämään vielä aika monta kertaa ja samalla yrittämään kipinää.
No nyt tarvii tarkistaa sit sähkö osat ja kattoo onko cdi rikki
Sinuna keskittyisin kumminkin tuohon bensan sylkemiseen putsariin päin.Niin ei saa käydä vaikka siinä ei olisi virtavehkeitä ollenkaan.Jos läppä vuotaa sylkee kaasari bensaa väärään suuntaan.Mitenkähän alipainehanalta tuleat letkut.Onko ne kaasarissa oikeilla paikoilla ja oikeinpäin?
lähti vihdoin käyntiin!!!! vika on että ei ole niin paljoo imua että se jaksaisi imeä bensaa kaasariin asti kunnolla. täytyy ostaa uus mäntä ja sit kokeilla uudestaan. KIITOS KAIKILLE KETKÄ AUTTOIVAT TÄÄLLÄ KERTOMAAN VIKOJA!
\"vika on että ei ole niin paljoo imua että se jaksaisi imeä bensaa kaasariin asti\" Siinähän on alipainehana,johon menee 2 letkua.Voi testata paikallaan siten että imaisee reaktio letkusta(jonka pitää olla ehjä koko matkalta tai vaihdettava uusi).Bensaa pitää tulla varsinaisesta bensaletkusta letkun täydeltä imaisun ajan.Jos ei tule esteettömästi kannattaa vaihtaa/putsata pa-suodatin,joka voi olla myös hanassa kiinteänä.Vika voi olla myös hanan kumikalvossa.Kiinassa kun ei ole koskaan osattu kumia tehdä kunnolla.Tämänhan jo todistaa populaatiokin.
Hanan kalvolle voi antaa tekohengitystä puhaltamalla reaktioletkuun ja suihkuttamalla sinne vähän bräkcleaneriä.
no se oliki sillee että ostettii se putsari ja se oli powerfiltteri. se anto liikaa ilmaa ja ei jaksanut imeä bensaa. laitettiin vakio takas nii rupes heti pelaa.
Ei semmosia pidä mennä laittamaan mihinkään.Korkeintaan öljyn huohottimeks.
Mikä ois vikana skootterissa kun oli tarkoitus vaihtaa suutin niin ei sillä toiminut nii laitoin saman mikä aikasemmi oli kiinni nii hörähtää mutta ei käynnisty tulppa kastuu vaikka ei paina kaasua?
mikä voi olla ongelma kun mopo ei käynnisty? Tulppa ja kaasari vaihdettu juuri ja ei siltikään käynnisty? Ennen käynnisty (vanhalla kaasarilla) mutta kun aloin puhdistamaan kaasarin ja laitoin paikoilleen niin ei toiminut joten ostin uuden kaasarin ja sen jälkeen ei ole skootteri käynnistynyt enkä tiedä mitä tehdä