KTM:ään supermoto vanteet

Kirjoittaja: Jarkko Eskolahaluaisin tietää, että saako KTM EXC -96 tai johonki muuhun vuosimalliin näitä supermoto nakkeja. Joutuuko vanteet tilaamaan ja kasaamaan jostain vai löytyykö niitä valmiina, ja mistä? Ja tarvitseeko pyörään tehä jotain muita muunnoksia, kuten jarruihin tai haarukoihin?

Kirjoittaja: Kees Van NiftrikNiitä rengasvarustuksia saa Kotarin edustajilta tai maahantuojalta. Jarruihin on olemassa lisäpalikka satulan viemiseksi loitommalle isompia laikkoja varten. Hintaa setillä oli 10 huitteissa, ellen aivan väärin muista.

Kirjoittaja: OLLI SUHONENÖrthenillä näytti taannoin olevan myynnissä 300:n kaksilla vanteilla: enska ja valmiina päällä supermoto. Kysy sieltä:

Örthen T Ky
Viinikankaari 17
01530 VANTAA
Puh 09 878 7941

Kirjoittaja: LASSE KURVINENTaitaa olla aika vaikea saada suoraan motovanteita täydellisenä pakettina, lähes kaikki ketkä ovat alkaneet rakentamaan crossipyörästä tai enska pelistä motopyörää ovat joutuneet hankkimaan esim. akrontin kehät ja paksut pinnat joita myy racing bike.
Myös Cellen Mc:ltä ja MP-racingistä kannattaa kysyä vanteita, mutta epäilen että uutta pakettia ei saa kuin rakentelemalla ellei sitten osta suoraan valmista supermoto pyörää. Ei muuta kuin slicksiä alle ja sladissa asfaltilla...

Kirjoittaja: Aaro Knappetää ei kyllä oo mitään varmaa tietoa, mutta EXE supermoton vanteet saattais mennä suoraan kiinni.? suosittelen kyllä kanssa tiedustelua racingbikestä!

Kirjoittaja: pirhonen osmoKannattaa muuten koittaa, on nimittäin pirun hauska laji. Ajoin kauden viimeisissä kisoissa aivan endurovarusteisella 250 cc Hondalla, jossa oli isot renkaat alla ja kivaa oli. Supereissahan on kaksi luokkaa:
-avoin, jossa täytyy olla isot nappularenkaat
- supermoto, jossa vannekoko ja rengastus on vapaa.
Joten ei muuta kun kaikki ensi vuonna kokeilemaan, kertalisenssin saa paikan päältä ja avoimen luokan osanottomaksukin oli vain 50 mk. Tarvitset vain nahka/kevlar-puvun, kelkkamallisen tappokatkaisijan ja nopeuskilpailu-lisenssin.

Kirjoittaja: TIMO UNKURIKysy maahantuojalta Racing Bikesta 09-3741133, saat varmaan parasta tietoa.
Yleensäkin ihmettelen hieman kun porukat kyselee tällä osastolla jonkin pyörämerkin teknisiä juttuja, kun oman kokemukseni mukaan ainakin eurooppalaisten pyörien maahantuojilla on paras asiantuntemus omista laitteistaan. Onhan noita vastauksia tietenkin hauska lukea , kun pitää mielessä , että joku voi heittää "asiantuntevan" vastauksen vaikkei asiasta kauheasti tietäisikään.

Kirjoittaja: pirhonen osmoJa jos ei, niin sitten tuolta:
http://www.ktm-sommer.de/

Kirjoittaja: Tuomas PietiläinenTietääkseni kotkaan ja husabergiin saa tehtaantekemiä valmiita moto-mopo-paketteja.
Eiköhän nuo sulle racingbikestä semmosen hommaa kun lyöt paalua tiskiin!!

Kirjoittaja: Eero Nikkanen Unkurille terveisiä,että onhan se niin,mutta myös toisin voi olla.Joskus kauan kauan sitten ,kun nettiä ei vielä jokaisen ulottuvilla ollut tuli tilanne ,että Suzuki sammuili,eikä syttynyt ennen kuin jäähtyi. Ehdota tulpan vaihtoa.Hyvä.Tulppia oli taskussa joskus viisikin,ja aina se jollain pärähti.Noh,silloinen maahantuoja (Bensow)oli varma,että vika on mustassa laatikossa.Ei ollut siellä vikaa.Toiseksi varmin se oli siitä , että vika on "alakerrassa"joka maksoi n.tonnin.Irto-osia ei ollut myynnissä. Muuan samanlaisen pyörän omaava heitti ihan lonkalta,että vaihda sytkäpuolen käämi,joka maksaa n.150,-
merkin crossimalliin.Täysin identtinen osa,jota silloinen maahantuoja ei halunnut mainostaa,paremmin tuottavan kokoalapään kustannuksella. Kyllä maahantuoja tietää,mutta ajattelu on lähdettävä taloudelliselta pohjalta,ei välttämättä harrastajan edun mukaan. En yhtään karsastaisi näitä palstojen neuvojia,kunhan itse pitää pään kylmänä,eikä ihan kaikkea usko. Viime aikoina olen itse ainakin saanut hyviä vinkkejä mm pyörän hankintaan,ja selvää rahaa olen säästänyt useita tonneja.
Ne kottaraisen vanteet kylläkin helpoimmin löytyy sieltä Lahelasta.