Kawasaki KXF venttiilivälykset

Nyt tarttis vähän apua, mikä kawassa vikana. Pyörä on Kawasaki KX250F 2010. Venttiilit alkoivat ääntämään, joten avasin venttiilikopan ja toisen imuventtiilin välys oli kasvanu 0.1mm viime mittauksesta, jonka tein männänvaihdon yhteydessä n.6h sitten. Välys oli nyt reilu 0.25mm. Mikähän tuon kasvun aiheuttaa? Venttiilikuppia ajattelin kuluneeksi, mutta kupit vaihdettiin imuventtiileissä keskenään, mutta välykset eivät muuttuneet kummassakaan venttiilissä. Venttiilin välissähän ei voi olla mitään, koska pyörä lähtee hyvin käyntiin kuumana ja kylmänä. Ymmärtäisin, jos välys pienenisi, mutta näin päin en enää oikein ymmärrä. Onko kenelläkään vinkkejä, mikä voisi olla syynä tähän?

Foorumit

Ei kai siinä voi kuin etsiä kaikista kohdista mitkä tuohon vaikuttavat.

Ekaksi varmaan kannattaa tsekata miltä kyseistä venaa liikuttava nokka näyttää ja sen jälkeen mahdollisesti johonkin, esim. nokka-akselin laakereihin tullut välys.

En tunne tuota pyörää mutta jammuissa on nokka-akselissa yksi kuulalaakeri ja pari liukulaakeripintaa, katsoisin noistakin missä kunnossa ne ovat.

Mittaus voi mennä joskus mutsään jos kasatessa joka välissä öljyä ja nokan klappi ääriasennossa.
Jos yhtäkkiä välys kasvaa tulee mieleen onko istukka siirtynyt vai venttiili tavoittanut mäntään ja "lyhentynyt"

Laitoin uudet venttiili paininkupit ja säädin venttiilit kohdalleen, mutta yhden ajokerran jälkeen välys taas kasvoi. Otin venttiilit pois ja havaitsin, että toisen venttiilin nokka on mahdollisesti kulunut. Siinä ei ole viisteytystä, kuten toisessa. Venttiili on myös noin 0.2mm lyhyempi kuin toinen. Joten onko kukaana kuullut, että venttiilin nokka kuluisi tai painuisi kasaan?