Honda CRF450r Keittää?
Elikkä olis semmonen ropleema, kun tuossa nyt heitin sievät turvat vasemmalle kyljelle hondalla niin seurauksena oli vasemman jäähdyttimen taikka syylärin ylänurkassa halkeama joka korjattiin TIGillä ja syylärihän nyt on vähän mutkalla. Nyt ku saatu takasin kiinni, niin kummasti syyläristä lähtevät putket alkaa höyrytä/savuamaan tyhjäkäynnillä, parin minuutin odottelun jälkeen pientä nesteen tiputtamista oikealta puolelta syylärista ilmeisesti ylivuoto letkusta.. mutta mikä ihme voi vaikuttaa siihen että jäähdyttimien letkut rupeaa höyryämään/savuamaan ja vielä että tupruttaa ujosti nestettä korkin puoleisesta syyläristä nestettä ? Ei hirveemmin ole kokemusta näistä vehkeistä kun vasta vuoden pari harrastanut, Ja mainittakoon että 18.4 vaihdettu proxin tiiviste sarja. Auttakaahan miestä mäessä :)
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Taitaa olla se vasen jäähdytin niin mutkalla, ettei vesi pääse kiertämään kunnolla?? Oliko koko motti levällään vai mitä tiivisteitä vaihdoit?
Pyttyyn vaihettiin kaikki tiivisteet, kannen tiivisteet jne. Saattaa olla toki liianki mutkalla. Voisko olla ilmaamisesta kiinni? Nimittäin kaikki nesteet oli pihalla..
Se on ainakin helppo testata. Koneen ollessa kylmänä avaat syylärin korkin ja laitat pyörän käyntiin hetkeksi. Eihän mikään jäähdyttimen letkuista ole ''lutussa''? Jos nuokaan ei auta niin muuta en keksi kuin että se syyläri on saanut liikaa kipiää..vesipumppu pyörii varmasti ja propelli on ehjä?
Yläkerta remontin jälkeen tuli vielä sellainen mieleen, että: (kaukaa haettua, mutta) tarkistithan jäähdyttimen nesteen pinnan korkeuden ennen ja jälkeen ekan startin, että oli mielestäsi täynnä ja eihän pakokaasu haissut makealle/ollut valkoista? Ettei asennus mennyt mönkään, jolloin kannen tiiviste vuotaisi. Huomaisit sen kyllä...
Nonii, nyt on taas päivä räplätty hondaa, elikkä tänään lähin siitä että kokeilin josko olis liikaa ilmaa saanu ku oli syyläri irti, ilmaa tuli ja pirusti kun korkki oli auki käynnin aikana.. hetken aikaa jäähdytin nesteen pinta vaihteli matalalta korkealle ja ''kupli'' jne.. pitkän ajan jälkee pinta meni normaalille tasolle. Jäähdytinletkuja puristellen pinta nous ja laski. Epäilen että jäähdytin letkujen ''höyryämine'' johtui siitä, että oli lentänyt ja roiskinut vanhat nesteet letkujen päälle ja moottoriin jonka seurauksena sitte tuli tämä ''höyryämine/savuaminen'' ? Tosiaan sisätiloissa tein ilmauksen, eikä näkynyt valkosta pakokaasua, ja haisi normaalille. Viikonloppuna ensimmäiset rallit, että katotaan josko kestäis ? Toivottavasti kaikki menee hyvin :) Kiitoksia avusta, ilmottelen tänne mitenkä käy !
No mulla crf 450-12 oli aika herkkä keittämään tyhjäkäynnillä,mutta tilaappa isommat syylärit.
Muistaakseni GPi radiator,mä tilasin ebaysta,hinta vähän yli 100e.
Helpompi on vaihtaa syylärinkorkki 1,8 niin homma loppuu, eikä mitään kiinalaista syyläri kannata tunkea näihin vehkeisiin.
GP Radiator syylärit ovat ainakin itsellä toimineen moitteetta. Voin suositella.
Hommasin omaan pyörään isomman vesipumpun siipipyörän ja korokepalan. Maksoi 70-80e. Sekä 1.8 bar. korkin milkolehmus.fi:ltä. Loppui keittelyt hitaassa enduromöyrinnässä. Juutuubista kannattaa katsoa syylärin oikomisesta videoita. Kestää yllättävän hyvin naputella pahastikin vääntynyttä jäähdyttäjää. Kiinan syyläreissä on paksummat sivupellit. Kestää iskuja paremmin ja tilavuus on hiukan suurempi. Laitoin aikanaan XR650:een ja keittelyt väheni.
laita ihmeessä 1.8 korkki niin kuin Jokela neuvoi.On aivan varma et pikkasenkin kiero syyläri posauttaa nesteet saumoista pihalle,kokemusta on!
Mulla myös Gp radiaattoreissa ei ollut mitään moitetta.
Kuulostaa siltä, että jäähdytysjärjestelmään saattaa jäädä ilmaa, mikä aiheuttaa ylikuumenemisen. Kokeile ilmaa järjestelmä kunnolla ja tarkista, toimiiko jäähdyttimen coreball korkki oikein.