Honda CRF 450 2009 kytkin ongelmat?

Onko muilla ollu otsikon mukaisessa pyörässä kytkimen kanssa ongelmia?

Foorumit

Ei ole.Käytetty oikeaa öljyä.

Öljynä oli ensin hondan HP4 10w-40. Tuntimittarissa oli noin 8 tuntia ja kytkin rupes luistaan. Seurauksena kaksi sisimmäistä massalevyä noin kymmenessä osassa. Sen jälkeen laatikkoon Motul transoilia ja nyt mittarissa 17,5 tuntia ja jälleen kytkin rupes luistaan. Seurauksena kolme sisintä massalevyä jälleen osina. Öljyt laatikkoon vaihdettu viiden tunnin välein. Ja eka levyjen hajoamisen jälkeen laatikko putsattu. Osat ollu orkkis osia. Mistä moinen johtuu?

Välilevythän ovat olleet alkuperäisiä ja oikeinpäin?

Osat ollut alkuperäisiä honda osia. Siitä en tiedä onko ne olleet oikeinpäin. Miten mä sen nään? Luulis kumminkin ekat levyt olleen oikein tehtaan jäljiltä.

Kytkin muuttui 4 jousiseksi hyrrävoimien vähentämiseksi.Siinä on 35kg vähemmän puristusvoimaa kuin vanhemmassa kytkimen herkentämiseksi.Toimii MM tasolla kun vaihdetaan joka kisaan uusi kytkin.Kytkin luistaa ääritilanteessa ajaessa vaikka sitä ei huomaa ja kun levyt käy kuumaksi ja jäähtyy niin ne karkenee.Sitten halkeavat...
Sinne pitäisi laittaa jäykemmät jouset.

Eikö muilla Hondan omistajilla ole ollut tosiaankaan ongelmia kytkimen kanssa. Kun lukee jenkkipoikien foorumeja niin siellä kumminki ollut vastaavaa. Mut ihmetyttää ettei täällä oo ollu. Vai eikö niistä puhuta. Silläkö pitäs korjaantua että laittaa jäykemmät jouset?

Hinson tekee korjaavaa pakettia tuohon ongelmaan. Siinä on jälleen kuusi jousta (niinkuin vanhemmissa CRF450:sissäkin) Paketti sisältää: Kytkimen sisänavan (inner hub), painelevyn (pressure plate) ja kuusi kpl niitä jousia.

Jos setin hankinta kiinnostaa, niin ota yhteyttä 040 721 7801 / kari.tikka@pp7.inet.fi

Eipä ole ollut tuollaisia ongelmia kun on vain kaksi jousta. ;) Eli on siis uudesta saakka ollut kiinni STM:n luistokytkin, joka toimii myös crossissa.

Eipä ole ollut tuollaisia ongelmia kun on vain kaksi jousta. ;) Eli on siis uudesta saakka ollut kiinni STM:n luistokytkin, joka toimii myös crossissa.

Näkyy onnistuvan ihan Hondan edustajaltakin tarviketuotteen kehuminen alkuperäiseen verrattuna..Minä en ole henkilökohtaisesti koskaan ajanut vielä niin hyvin että oisin jäällä tai crossissa luistokytkintä tarvinnut.Moottorijarrusta on ollut vaan etua.Hondaa en kaupallisesti edusta mutta kun laatutuotteesta on kyse niin perehdyin ongelmaan.
Oma jos olisi laittaisin nuo vanhemmat kytkinlevyt joissa ei murheita ole ollut.Varaosa nro 22201-MEB-670.Sitten jäykemmät kytkinjouset tai vakiojousiin rikkoja lisäämään jännitystä.Kuparirikoista käy siihen mitat suoraan.

Onko vika siis levyissä vai jousissa.En usko että alkuperisissä levyissä olisi sanomista.

Ei levyissä eikä jousissa vaan kytkinmen välittäjä tapissa, alkuperäisen tapin materiaali huono. Korvaavia tuotteita saatavissa Esin VHM ( laadukas) Alkuperinen tappi takertuu akselin sisällä ja aiheuttaa kytkimen luistamista tai irroittamis ongelmaa. Neljän jousen kytkin on herkempi luistamaan kuin tuo kuuden paketti, mutta silti suurin ongelma on tuo tappi. Tuolta löytyy kyseinen osa www.milkolehmus.fi

Ahaa,kiitos tiedosta.Mä just ostin crf450-09 ja ihmettelin kovasti keskusteluja kytkimen huonoudesta.
Onneksi täällä on tietävää ja valveutunutta porukkaa.
Toi tappi kannattaa varmaan vaihtaa ennen kuin ongelmia ilmenee.
Timppa

Kesken veteraani keskustelun,onkohan kellään tietoa käykö crf 450-06 kuusipulttinen kytkin -09 450 crf ?
Timppa

On ! Ei käy , 09-> eri hilut onko tapin vaihdos jo kokeiltu? Se muuten kannattaa vaihtaa vaikka lattaisi kuuden jousen kytkimen.

No nyt on toinen kytkin vaihdettu ja sama rohina kuuluu koneesta kytkin ylhäällä,

eli laatikostahan se sitten tulee.Onko mitään konstia saada sitä hiljemmaks esim.öljyillä ?
ei viittis konetta purkaa vielä?

http://www.mrcycles.com/fiche_section_detail.asp?section=2706739&catego…

Osa nro 33 vaihtoon. Uudestakin laakerista 6203 sitten se suoja pois niin kestää jatkossa pitempään. Samalla tuo käyttövipukan stefa nro 25 lohkon kuvassa uusiksi kun joutuu kovemmalle.

Kiitos taas Jukka:)