Honda cr 125 Sähkövika?!!??

Vika tuli aivan yllättäen eli ajosta sammutin pyörän hetkeksi, pistin käyntiin ja ajoin parkkiin mutta sen jälkeen ei lähtenyt enää kiksistä käyntiin.
Työntämällä lähtee käyntiin todella hyvin kun tulpan kärkivälin pienentää puoleen milliin, mutta jos uudesta tulpasta ei pienennä kärkiväliä niin hyvin vaikea saada pyörä edes työntämällä käyntiin ja pätkii todella rankasti kun yrittää nostaa kierroksia.
Pyörä on 07 ja kone remontoitu täysin 15h sitten ja remontin jälkeen toimi hyvin noi reilun 10h.
Eli onko ideoita missä vika? Tulpanhattu on vaihdettu jo kun löytyi helposti joku tarvike hattu ja tulppa tietysti vaihdettu useaan kertaan.

Foorumit

Staattorivialta haiskahtaa. Mutta siinä on jo DC sytty. Esim juuttunut pakosäädin voisi syödä energiaa kipinältä. Ottasin pakosäätimen moottorin pois pelistä ja test

Stattori tai CDI, kokemusta on.

onko puola mahdollinen syyllinen kun tämä pyörä on HM moton rakennelmia Honda cr koneella ja puhuvat että alkuperäinen puola hajoaisi helposti. Lisäksi hyvällä tuurilla saattaa lähteä ajon jälkeen laakista käyntiin kun polkasee mutta jos ei ekasta lähde niin ei polkemisesta ole iloa.

Onko siihen akkua HM laittanu?

ei ole

Kuulostaa siltä, että ongelma voisi liittyä sytytysjärjestelmään tai polttoaineen saantiin. Onko mahdollista, että tulpan kärkivälin säätäminen vaikuttaa sytytyksen tehokkuuteen? Joskus pienet asiat, kuten huono sähköyhteys tai väärä polttoaine, voivat aiheuttaa suuria ongelmia. Ehkäpä kannattaa tehdä rice purity test moottorille ja tarkistaa kaikki mahdolliset yhteydet ja säädöt!