exc/xc/xc-w
13.11.2008 - 22:50
|
Kirjoittaja: MARKUS TUOMINENtietääkö joku mitä eroa on xc:ssä ja xc-w:ssä verrattuna exc:ään
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: MARKUS TUOMINENtietääkö joku mitä eroa on xc:ssä ja xc-w:ssä verrattuna exc:ään
Kirjoittaja: ARI LEVOMÄKITässä ainakin joitakin eroja:
XC:ssä on samat jousituskomponentit + T-kappaleet kuin EXC SIX DAYSssä & EXC FACTORY RACINGssä (eli Six Days-takaiskari, jossa kaksialueinen comp-säätö, crossimallin T-kappaleet (kaksi offset-vaihtoehtoa), etuiskarissa on ainakin vakio EXC:tä jytymmät jouset 4.6 vs. 4.4 & eri simmitys? & jousen esijännityksen säätömahdollisuus on ulkopuolelta). EXC:n jousituksessa T-kappaleet ovat valetut (XC:ssä CNC-koneistetut) -ei eri offsetteja, EXC:n takaiskarissa vain yksi comp-säätö.
XC-W (jenkkimalli) on muuten samanlainen kuin fillari kuin meikäläinen EXC mutta pakoputkessa "Spark arrester -hässäkkä", kaukovalojen vaihtokatkaisija on nopeusmittarin vieressä ja tankki on 9,5 l (EXC 8 l).
XC & XC-W:n eturengas on 80/100-21 (EXC 90/90-21).
XC & XC-W:n takarengas on 110/100-18 (EXC 140/80-18).
XC:n vaihdelaatikon välitykset ovat eri kuin EXC (XC-W):ssä. Neljä ekaa vaihdetta ovat samat kuin crossimallissa ja 5. ja 6 ovat "jotain omaa". XC:n lodjussa on tiheämmät välit kuin EXC:ssä mutta 1. vaihde on EXC:tä harvempi (16:32 vs 14:34) -eli XC:ssä on vähän turhan iso ykkönen suomalaismetsiin ja jos XC:n meinaa rakentaa suomienskaan -tarvitaan vähintään 13-52-toisiovälitys ja tossa systeemissä 13-piikkinen eturatas on aika lyhytikäinen ...uskoisin.