250 crf

Mikä on kun ei polkemalla lähde käyntiin!!?? Työntämällä kyllä lähtee ja käy hyvin. Uus mäntä, tulppa, imuvenat vaihdettu. Kansi ollut ammattilaisella ja kuulemma vian täytyy olla nyt jossain muualla!

Foorumit

Käykö Hondasi muuten aivan normaalisti? Oletko tarkistanut polkimestasi kaikki hampikkaat ja muut osat?

Kaasutin:Tyhjäkäyntiä jos ei ole ollenkaan tai on liikaa ei lähde polkemalla käyntiin.Kannataa säätää lämpöisenä.Jos kuumakäynnistimen vaijeri on liian tiukalla,jäykkä tai sen mäntä ei palaudu hiekan tai hapettuman takia pohjaan asti niin ei meinaa kylmänä saada käyntiin.Ja käy yleensä rätkimällä ainakin kylmänä.Jos tk suutin on liian pieni tai seosruuvi ruuvattu kiinni ei meinaa saada kylmänä käyntiin koska toimivat ryypyn kanssa ikäänkuin kimpassa.

Sytty:Tulpanhattu,jos se on rikki kipinä jää polkaisu kierroksilla sinne eikä \"yletä\" tulpalle asti.Työntämällä tulee suuremmat starttauskierrokset ja energia riittää kipinään ja käynnistykseen.Saman ilmiön tekee monesti rikkinäinen staattori.Huonot ja hapettuneet johtoliitokset aiheuttavat myös tätä.

Kyllä honda laulaa ihan normaalisti kun työntämällä pistää käyntiin. En ole tarkistanut polkimesta rattaita,mutta tuntuu ihan normaalilta kun polkee joten tuskin vika siinä.

Tyhjäkäyntiä on säädetty. Ei lähde käyntiin vaikka käy lämpöisenä tyhjäkäyntiä kuin ennenkin.

Minulla hondan kanssa sama ongelma. :( Kylmänä ei lähde potkimalla käymään. Kylmänä potkittaessa alkaa \"ampua\" ja pimeällä näkee pienet liekit putkissa. Ajossa kone toimii hyvin ja normaalisti, kierroksilta tyhjäkäynnille tiputettaessa saataa välillä sammua. Käyntiin lähtöön ei vaikuta tyhjäkäyntiruuvin asento kokeiltu on ja seos ruuvi 2 kierrosta auki. Mikäli kone lämpimänä sammuu esim ajovirheen vuoksi niin yleensä toisella potkulla lähtee taas käymään. Kone toimii moitettomasti kierroksilla mutta käyntiin lähtö ja ajottain tyhjäkäynti ovat suuri ONGELMA!

Hot startteri oli irti kun kaasuttimen irrotin. Se palautuu hyvin. Seosruuvi katottu ja vajaa 3 kierrosta on auki.

Tk suutin tuskin liia pieni kun ennen toimi hyvin.

Venttiilin välykset on kohallaan.

Sähkö puolelta en oo kattonu oikein mitään. Kipinän se kuitenkin antaa kun tulpan pistää runkoon kiinni polkastaessa.

Joo ja sit vielä että ei lähde myöskään lämpösenä polkemalla käyntiin. Ja kylmänä polkiessa itelläkin putkessa posauttaa aina välillä.

:(

Kipinä tulee kun kokeilee mutta siitä en ole varma että onko riittävä? Ja talvella huomasin että jos on pakkasta ei mitään mahdollisuuksia saaada käymään mutta kun hetken puhaltaa lämmintä ilmaa että kone hieman lämpeää niin lähtee käymään mutta nyt ongelma pahentunut ja enää ei potkimalla lähde. Venttiilit tarkistettu 4 h sitten ja ovat ok. Koko pyörällä ajettu 35h.

Kävin äsken kokeilemassa ja olen vahvasti sitämieltä että kipinä ei oli riittivä. Johdot ja liittimet ovat hyvän näköisiä mutta tulpan \"hatussa\" ihmeellisiä jälkiä ihan kuin olisi lyönyt läpi mutta luulisi sen huomaavan muussakin kun käyntiin lähdössä.

Mitatkaa tulpanhatut.Resistanssin pitäisi olla läpimitattuna luokkaa 10000 +-5000 ohmia.

Terve! Itselläni on vm. 2008 vastaava vekotin, tosin endurokäytösssä, ja kuumana ei tahtonut lähteä tulille, kylmänä kylläkin todella nöyrästi. Samoin sammuili kaasua kurviin löysätessä ja kun pyörässä on vielä Rekluse niin tuo sammuilu alkoi ottamaan aivoon ihan oikeasti (ei toivoakaan mäkistartista). Kaikenlaisia ohjeita sain kaasuttimen säätöä varten vaan eivät auttaneet, ainut minkä itse \"hokasin\" oli että polttoaineen pinta on tehtaan jäljiltä aivan liian korkealla. Laitoin kannen tänä kevättalvena Hannu Makkoselle portattavaksi ja loppu onkin yhtä juhlaa. Kansi on piirturiajojen mukaan huomattavasti parempi kuin 2009-mallissa ja peli toimii niinkuin pitääkin eli eikun vaan \"sinkki kireälle\". Saamieni tietojen mukaan 08-mallissa kansi ei ole niin hyvä kuin aikaisemmissa tai 09-mallissa eli joskus tuotekehitys menee japanialaisiltakin \"mehtään\".

Tutkittuani tarkemmin huomasin että tulpanhatusta on lyönyt läpi siitä merkkinä jäljet tulpanhatun eristepinnassa sekä jäljet venttiilikannessa (Hieman tulpan yläpuolella) Joten nyt hommaan uudentulpan hatun ja mikäli vika ei korjaannu niin sitten jatketaan etsimistä mutta ei se ainakaan kunnossa ole se tulpan hattu. Kyseinen osa maksaa varmaan aika hyvin mut samapa se kunhan kuntoon tulis ku tarttis pyörän pian olla kunnossa ku rupee äijäkin kohta olee ajokuntonen taas :)

Tulpanhatusta läpimitattuna noin 5,5 kilo ohmia eli onko se nyt 5500 ohmia? Mutta sieltä etunumerokilven takaa kun mitattiin niitä mitä ohjekirjaan on pistetty niin ei näyttäny ollenkaan .tulevan virtaa Ja ei myöskään tullu siihen tulpanhatussa olevaan liittimeen ohjekirjan antamaa minimissään 100volttia. Jos nyt ihan perillä ollaan näistä mittauksista... ^_^

Valkoisesta ja sinisestä keskenään saa mitattua alapään saattorin.Pitäisi ohmit täsmätä ohjekirjan antamiin.

16 ohmia tuli, eli onko varmasti kunnossa? Lohkon kun vedin jo kiiresti auki kun uusiks katottiin kipinä ja se oli TOSI huono! Joten mikä siel sähkpuolella sit on ku ei anna tarpeeks kipinää polkastaessa. Uus tulppa on lämpöarvoltaan 8 ja edellinen oli 9, eikai toi voi vaikuttaa? Kaikki muut ohmit todettiin normaaliks mutta kaasarista tuleva thorttle position sensor vai mikä lie niin tuli vaan 0,4 ohmia... pitäs olla joku 4-6 ohmia. Kokeiltiin ilman sitä käyntiin ja työntämällähän se kyllä lähti.

Tulpan hattukin on kunnossa kun mitattiin. joten missä vika?

siis magneeton kopan aukasin.

mutta mutta. jos se ajotus ois sittenki vielä pieles? on vähän vaikee kattoo se oikee kohta siitä lohkon kohalta... miten pyörä toimis jos se ei ois kohillaan?, kun tosiaan pyörä pelaa hienosti kun käyntiin sen työntää.

ja vähän outoa jos sähköpuolelta ois menny joku kun tää vika tuli silleen pikkuhiljaa ja venttiileihinhä se viittais. ja ne on jokatapukses nyt kunnossa.

Neuvokoon ohjekirja mitä hyvään niin ajoitus pitää katsoa magneetonkopan pikkupropun kautta.Tämän ohjeistuksen olen saanut jo vuosia antaa ihan vetomiestenkin mekaanikoille.Sieltä pyörimissuunnassa viimeisin merkki kohdalleen ja nokan pitää olla silloin kohilleen.Kiristimen on oltava paikoillaan tai ainakin sormella työntää reiästä(yksimielistä) löysät pois.
Jos ajoitus on kohillaan niin ota vanha EHJÄ tulppa ja pienennä kärkiväli n 0,3:een.Jos pyörä lähtee nyt polkemalla käyntiin staattori on rikki.

No nyt tärähti käyntiin polkimesta kun oli tulpan kärki väli 0,3 ja ajotus kohallaan. Röpötti muuten aika kauheesti, mut sehä johtu varmaa tosta käkivälistä?

Ei siinä muuta kun staattoria tilamaan, taas palaa rahaa mut eee voe mittää.

KIITOS oikein paljon neuvoista Jukka!!

Itsellä samanlainen pyörä ja sama ongelma. Saitko silloin toimimaan kun uusit staattorin?

Ostin äsken honda crf 250r 2004 jota saa polkea  kylmänä että lämpimänä kauan aikaa kuumakäynnistys eikä ryyppy auta suuttimet nyt 45 ja 165 vakiot on 40 ja 160 auttaiskohan jos palauttaa kaasarin tehtaan ilmottamiin säätöihin?