-06 250crf \'koneremontista\'

Elikka vaihteistossa jokin palikka sano ittensä irti kun löi vaihteiston ihan jumiin ja nyt on kone pöydällä ja pitäs päästä lohkoja availeen, eli ensimmäiseks tarvis tietää, että pitäiskö magneeton irrota ihan normaalilla ulosvetäjällä? ku ei liiku mihinkään vaikka kuinka paljon vääntäis ulosvetäjää kireemmälle..?

Kysymyksiä tähän ketjuun luvassa monta kun ensimmäistä kertaa nelarin lohkoja avaamassa :P

Foorumit

Ei kannata irrottaa muulla kun omalla vetäjällä.Maksoi jotain 25

Juujuu no tulipa siitäkin jo painettua mut tuskin se vielä ehti kärsiä. Mistä ostit vetimen?

Moto Oittinen OY:stä eli Honda kaupasta.Jos ostat itselle tarkista että holkki tulee mukaan.Se käy sitten moneen muuhunkin japsiin sama.

Missä vois olla vika, kun on tullut pirun jäykkä polkea pyörää käyntiin? Kiksi ei välillä kyllä suostu liikkua ollenkaan... :(
Sama pyörä, vuotta vanhempi vaan.

Ekana tulee mieleen että vaihteistoöljy pääsee koneenpuolelle stefasta tai lohkoista eikä kampura \"mahdu\" pyörähtämään.Jos näin on niin vaihteiston puolla pitäisi olla öljyhävikkiä.

Tarkista että puolipuristin on säädöissään ja toimii oikein.

Puolipuristimessa ei ole säätöä..

Kyl puolipuristimen vaijerissa säätö on ;)
Entie mut kaikipuoli oon pettyny 250 hondan koneeseen. Kokoajan paskana. 5h ajoa 500h korjausta

Puolipuristin on nokan päässä keskipakovoimalla toimiva mekanismi johon ei mene vaijeria..Kuumakaynnistimen vaijerissa on säätö joka menee kaasariin.

Kannattaa olla ihan hissunkissun jos ei tiedä mistä puhuu. Puolipuristin on Hondassa keskipakotoiminen eikä vaijerikäyttöinen ja se vipu siellä kytkinkahvan rungossa on kuumakäynnistin. Kerrotko lisää mitä olet saanut moottoristasi rikki?

Kaimalle on sattunut joko loppuunajettu tai huonosti pidetty yksilö.

477 tuntia kesti oma honda,eikä ees vielä hajonnut,tehot vaan katos,,, 2 krt mäntä vaihdettu ja 1 krt imuventtiilit.et ei nää nyt niin huonoja ole aina,.,

Ei ole öljyhävikkiä vaihteiston puolella, eikä koneen puolella sitä öljyä ole liikaa. Mutta nyt ei pyörä lähtenyt ollenkaan käyntiin, vaikka viimeajoilla kuitenki pelas ihan ok. Ja venttiileillä menty se 15h... Kerran se posautti putkessa ja siihen jäi ne \"elonmerkit\". :)

katsoin räjäytys kuvista niin on näköjään totta ettei ole säätöä puoli puristimelle(mulla on itsellä saman ikäinen 450cm3 honda jossa säätö on olemassa),tarkista kuitenkin jos on jäykkä polkea että keskipako \"lipukka\" liikkuu todella herkästi ja että sen palautus jousi on ehjä.

Juu mun moka tossa puolipuristin jutussa =D Juu kisakoneesta vuos sitte ostin ja pelkkää vikaa ollu koko roskassa ja liikkeen puheiden mukaan piti olla niin huollettu ja kaikki osat vaihdettu mut tuskimpa, meinaan tänään avasin lohkot ja eturattaan takaa? jokin laakeri paukahtanu pillun palasiks vaihteiston sekaan :)

Jos käytetyn pyörän ostaa mikä sitten poikii niin turhaa on arvostella laitteen kestävyyttä. Kestävyys on näissä niin paljon suhteessa huoltoon ja käyttöön.

aika moni kaveri on kisakoneelta pyörän erehtyny ostamaan ja niissä on ollut poikkeuksetta hiekkaa koneessa yms...

Aamen! Kisakone on mopoalan Kepu: pettää aina.

Kunpa sen olis tiennyt vuosi sitte :( Oikeen soittaa vois ja antaa kunnolla sanaa sille mulkulle sinne..
Sen eturattaan takana olevasta laakerista oli mennyt ulkokehä kokonaan halki ja siitä sitte 95% laakerista vaihteiston sekaan :) Tuntuu olevan monet muutkin pienemmät laakerit tuolla koneessa aika lailla täynnä jotakin metallisirua, kun niin karheesti pyörii.

Mut miten nyt saisin sen laakerin toisen puoliskon irti lohkosta kun on niin perkuleen piukassa? sinne on jääny sellanen 5mm levee sorko ympäri asti -> http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/472687/cat/500/ppuser…
Pitäskö tota lohkoo koittaa jotenki varovasti hioo sileemmäks kun on ihan naarmuilla.

Miten yleensäkkin tälläset: http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/472686/cat/500/ppuser… laakerit saa irti, ku se on vaan painettu koloonsa eikä mitään mistä pääsis jotenki vääntämään sitä pois?

Ulkokoolit olen ottanut yleensä hitsaamalla kevyesti ympäriinsä.Kuumetessaan se ei mahdu laajenemaan, mutta jäähtyessään kutistuu ja tipahtaa pois.Toinen konsti on ajaa se supralla varovasti poikki ja kooli löystyy katketessaan...Tuo on kyllä kulutusosa joka särkyy esim. rajun painepesun jälkeen kun pyörä jää pitkäksi aikaa seisomaan ja sillä lähdetään ajamaan.Tämä laakereitten hyrrävoimien pienentäminen koolla on suoraan verrannollinen myös kestoikään.Pyöränlaakereissa se ilmenee nopeiten.

Tuollaiset \"umpinaiseen\" laakeripesään asennetut laakerit saa parhaiten ulos lyöntiulosvetäjällä.

... mm. SKF markkinoi ulosvetäjäsarjaa nimellä TMIP.

Ei tarvitse mitään ulosvetäjää tai vääntämistä se on ihan turhaa kuluttaa pesiä kun lämpö hoitaa saman asian. Itsellä on sellainen yksittäinen liesilevy tallissa just tätä hommaa varten. Eli pistää sen lohkon lämpeemään laakerit alaspäin liesilevylle 20-30 min niin tippuu ihan itsestään pois kun alumiini laajenee enemmän kun rauta ja jos vielä sillä ei tipu niin ruiskuttamalla kylmäsprayta tippuu ainakin. Yleensä olen vielä laittanut samalla lämmittämisellä pakkasesta uudet laakerit paikalleen. Kaikki prässit ulosvetäjät ja tuurnalla hakkaamiset niillä ei saa kun kulutettua pesät löysäksi.

mikähän on supra niminen työkalu?

Ookei, kai se sama homma kuumailmapuhaltimellakin onnistuu.. :-)

Kuumailmapuhaltimella lohkon lämmitys onnistuu mainosti.Ehjät laakerit lähtee ainakin sillä hyvin.Särkynyt voi olla kyllä leikkantunut tai kanissa lohkossa,mutta kannattaa koittaa.Supra on paineilmavinku.Maksaa biltemassa 10

Onnistuu se lämmittäminen kuumailmapulaltimella tai kaasutoholla ihan yhtä hyvin. Liesilevy on vaan siinä näppärä kun voi tehdä muuta sillä aikaa kun lohko lämpenee tasasesti. Voi se rikkinäisen laakerin kehä olla jumissa ,mutta ensin kannattaa kokeilla ihan lämmittämällä ja kylmentämällä sitä kehää ,mutta jos ei lähde niin sitten leikata katki. Aijemmista viesteistä vielä sen verran ,että olis milenkiintosta kuulla lisää tästä 477h ajetusta crf 250 pelistä kun yleensä melkein minkä tahansa crossipyörän kampiakseli ja laakerit on aivan vaihtokunnossa jo viimeistään 250h kohdalla. Luulis jo rungon kuluneen puhki saappaan kohdalta ,kun olen kuulunut joillain kuluneen jo 200h jälkeen.

Ja vesa on hauska ku jänis.. huaaah

477 tuntia kahdella männänvaihdolla on jo jonkin sortin ennätys vaikka kyseessä onkin Honda.Kertoo kyllä laadusta paljon.Jollakin toisella merkillä olisi mennyt lähelle 20 mäntää.

Mistä mahtaa äijät puhua? se 5h 500h oli vaan heitto? pyörällä ajettu kisakoneen mukaan joku 55h

Pitäiskö muute hioa vähän lohkon sisäreunaa kun se paskaks menny laakeri sai sen aika hyville naarmuille..

Tuo Jukan kommentti oli tuohon 477 tuntia ajettuun tarkoitettu.

Pienestä kiillotuksesta ei varmaan mitään haittaakaan ole. Se sama supra tai paineilmavinku miksi nyt haluaa kutsua niin siihen hiekkapaperipää mitä löytyy myös Biltemasta art.# 19-3135 ja sillä hiukan laakerin ympäriltä, mutta tyyli on vapaa onnistuu varmaan monella muullakin tavalla. Ei sinun pelin kestävyyttä tässä ihmetellä vaan tuo viesti 13. Jounin crf 250 on jo hondaksikin poikkeuksellisen lujaa tekoa jos 477h kestää alakerta avaamatta.

Konelohkoa hiotaan ja kiiloitetaan laakeripesän ympäriltä ei laakeria eikä laakeripesää sitä tarkoitin.

no joo, mulla selvis ainakin että keinuvivun laakerin tappi oli puoliks kulunu puhki. saako sitä laakeria ja tappia mahdollisesti jostain? branditti kun myy koko pakettina sen keinuvivun.

http://www.yamahaoftroy.com/fiche_section_detail.asp?section=141512&cat… Tarkoitatko osat 6 ja7. Ei näytä olevan mitään laakeria erikseen. Keinuvivussa on varmaan joku laakerihela sitäkö tarkoitat? Mottorikoneistamoissa varmaan löytyy taitoa ja oikeat työkalut pelkän laakerihelan tekemiseen ja vaihtamiseen jos et halua ostaa sitä koko keinuvipua. Moottorikoneistamot vaan yleensä ei tee mitään ihan halvalla. Ostaisin sen koko keinuvivun ja tapin vaikka ne varmaan joku 150e maksaakin on ainakin ne osat kun sinne kuuluu.

On Jani ilmeisesti kyse tuosta rullan laakeroinnista? Eipä ole kovin yleinen vika tuo.Kone on pitänyt varmaan pahaa naputusta jo pitkään.Rulla on siirtynyt niin kauas että puolipuristimen tappi ei ole ylettänyt siihen.Se on ollut jäykkä polkea käyntiin jos laakerin ja tapin kuluneet kohdat ovat olleet sopivasti.Eihän pakoventtiilien palat ole vielä kerennyt hyppäämään välistä pois?

Aivan juu sitä rullaa ja sen laakerointia varmaan tarkoitetaan. Silti voi olla parempi ostaa vaan se koko keinuvipu ja myös uusi vivuntappi niin ainakin kestää.

Joo siis rullan laakererointi meni sököks. Säätöpalat on onneksi ehjät vaikka toinen siinä irrotus vaiheessa tipahtikin magneeton viereen. Uutta keinuvipua vaan tilalle niin jos sit toimis.

08 mallissa osa päivittynyt 14440-KRN-A10.Akseli päivittynyt myös,mutta jos nostin mitoiltaan vertailemalla sama niin tuon laittaisin minä.

Ei riitä taidot ittellä ton oman lohkon fiksaamiseen ni osaatteko sanoo ketään, ketä sen vois laittaa kuntoon kohtuu hinnalla?
Laine?

Kysäse MP-HUOLTO Jarkko Honkanen

Jos vaatii hitsauksia, niin sitten on parempi antaa muille. On sen verran tiukkaa aikataulu tuonne tammikuun loppuun saakka ainakin.

Millai saa nokkaketjun helpoiten paikoilleen? onko siihen joku kikkakolmonen? On niin saakelin piukka ettei millään konstilla saanu menee paikoilleen..

Nokkaketjun kiristimen kun irrottaa pytyn kupeesta niin rupeaa ylettämään.Paikalleen kasatessa kiristimen keskiruuvin oltava irti(löysytä jo purkaessa). Pidä ruuvimeisselillä keskeltä kiristintä lyhyenä että sopii paikoilleen.

Muistaakseni Hondan nokkaketjunkiristimessä toimii sama kikka kuin Jammujenkin, eli kun sen ruuvaa ihan kiinni niin se vähän naksahtaa ja pysyy itsestään kiinni eli ei tarvitse kikkailla ruuvarin kanssa kun sitä kiinnittää pyttyyn. Sitten kun se on kiinni niin vapautus toimii pienellä ruuvarinliikkeellä (ei kannata unohtaa \"löysäksi\").