Ktm 125 sx -06 hyytyy

Nollakutonen 125 sx hyytyy aina pienen ajelun jälkeen. Ensin pelaa niin hyvin kuin mielestäni voi pelata, voimaa on niinku tämmösessä on ja kiekuu puhtaasti ylös asti. Sitten alkaa hyytyä, noin 10..20 min, puutuu puutuu ja sitten ei ota kierroksia ja lopun sammuu väkisin.
Kaasarin olen tutkinut, putsannut monta kertaa. Tulppa vaihdettu. Näiden hommien jälkeen aina pelaa sen saman ajan. Tätä toistettu jo monta kertaa. Alettava kokeilla jotain muuta. MITÄ? Puola.?

Foorumit

Saako tankkiin korvaus ilmaa??

Sama vika 250 f. Eli nelitahti. Tulppa palaa. n. tunnin kestää.
- Liian rikas seos polttaa tulppaa.
- NGK:n sijasta suositellaan kokeiltavaksi jotain muuta.
Muuta en oikein ole löytänyt?

No saa korvausilmaa, ainakin nyt, varmistin.
Kävin ajamassa tänään, vaihdoin vain tulpan en tehnyt muuta. Pelasi hyvin. En kerennyt hirveän kauan ajaa kun seurailin pojan ajoa. Mutta sen aikaa toimi hyvin kyllä. Pitää seuraavan kerran ajaa pitempään että näkee tulosta.
Eli vaikuttaisi että ehkä tulppa on ongelma, sen kestävyys. Mikä sitä sitten muu syö ei pitäs seos kovin metässä olla kun toimii mielestäni hyvin. Siinä on nyt NGK BR8ES. Voisko joku muu kestää paremmin vai onko joku muu syy mikä särkee sen. Nestettä ei tunnu häviävän. Mitä muuta tulppaa olette käyttänyt tämmösessä?
Entäs se puola.? Konekorjaamon äijä ehdotti sitä syyksi.

Toi on Derbi mopon sytytystulppa... ei voi toimia.

Oikea sytytystulppa -06 125 sx:lle on es. NGK BR 9EVX.

Minulla IG5128 puolasta halvalla yleismittarilla arvot 0,8 (pitäisi olla 0,3 +-1,5) ja 6,3K ohmia (ok). Tuntuisi olevan kunnossa varmaan, pistän virheen mittarin piikkiin. 125 sx puola on mallia IG5127. Arvot tuskin kovin erilaiset.