Kannattaako korjata; yz250f 2006???

Noniin, tätä se mun uneni ties...

Yammusta venttiili katki kesken vedon, mäntään reikä, nostin rikki, kannessa aivan järkyttävät jäljet... Alakerrasta ei vielä tietoa.
Jos ton kannen saa vielä ehostettua kuntoon, niin siinä menee melkeen raja, että kannattaako korjata vai ei.
Osat maksaa ko. mopoon kuitenkin sen verran paljon, että mahtaako olla järkeä korjata vai pitäisikö loppu raato myydä osina pois? Tossa on kuitenkin jäljellä paljon arvokasta käyttökelposta osaa, jos jätetään mäntä ja kansi pois laskuista.

Noi 2006 -07 malliset pyörät kun näyttää olevan 2000-3000e pyynnissä, ja osina pitäisi kyllä lähemmäksi sen 2000e saada. Jos tohon n. 2000e lasketaan päälle hankinnat: 150e mäntä + 300 venat + nostin + tiivisteet + työstöt ja oma työ, niin aika lähellä ollaan noita maksimi pyyntihintoja...

Kommentteja, ehdotuksia ja käytettyjä osia saa ehdotella, jos jollekkin on nurkkiin jäänyt....

Foorumit

Olen pelastanut harrastetoimintana muutaman samoin hajonneen pikkunelarin takaisin radoille. Yleensä kiertokanki on aina vääntynyt näissä tilanteissa, joten tarkista huolella. Osalistastasi puuttuu nokkaketju ja venttiilinjouset. Teräsvenat vaatii aina jäykemmät jouset ja uusien titaaniventtillien pariksi uudet alkuperäiset jouset. Yamahan nokkaketju on koneen heikoin lenkki, joten se kannattaa uusia aina remontin yhteydessä. Osille tulee helposti hintaa lähelle 1000€ kannen seetien ja täyttöjen koneistuksien kanssa.

Jos myyt pyörän osissa, niin 2000€ osista on aika optimistinen arvio. Kokonaisena pyörästä ei saa paljon yli tonnia. Onnea osien metsästykseen!

Morjens
Kun teet konetta, älä missään nimessä suorista venttiilejä, jotka vaan hiukan vääntyneet. Katkeavat taatusti lyhyen käytön jälkeen. Autoissa voi oikaista, mutta ei näissä.