Laakerit!?!

Leipas tässä päivänä muutama Ktm 250 exc-f vm.2007 aj.n.160h/6500km kiertokanki jumiin ja nyt pitäis sitten mennä vaihtaa...eli mitkä laakerit kannattaa vaihtaa koneesta aukaisun yhteydessä.

-Aksu-

Foorumit

Niin,itse tein tuon rempan juuri ennen kiertokangen jumahtamista,oli viittä vaille menossa magneeton puolen petilaakeri.. Vaihdoin kampuraan kiertokangen, lohkoihin molemmat petilaakerit,vetoaksilan rattaan puoleisen laakerin ja voimansiirtoakselin laakerit. Pakoaukonsäätimen laakerin ja vesipumpun laakerin jätin rauhaan..
Eiköhän nuo kannata kaikki laakerit (tai ainakin edellä mainitut?) vaihtaa samalla kertaa niin pääsee vähemmällä märehtimisellä että miten pitkään ne muut laakerit elää siellä koneistossa? Tekee mielenrauhaa itselleenkin kun tietää että on vaihdettu kaikki laakerit uusiin. Paitsi kun tuo on nelari niin en tiedä että miten paljon enemmän siellä on eri laakeria koneessa?
Tiedä häntä sitten,olenhan vain bilteman 10e maksavaa kauladonitsia käyttävä harrastajan alku ja tämä oli vain minun mielipide asiasta. Korjatkaa minua fiksummat asiasta jos oon väärässä niin tiiänpähä itekkin sitten.

Samat hilppeethän siellä on nelarissakin alapäässä, lisäksi ehkä joku tasapainoakselin laakeri. Itse vaihdoin kaikki mitä sieltä löyty kun kerrankin sain ne lohkot erilleen. (YZ250F -07).