Ekström &Sumeko

Kirjoittaja: Seppo HelenEkström kuulemma luopuu suzuki maahantuonnista,saman huhun mukaan Sumekolla on samat suunitelmat kawan suhteen! Onkos tarkempaa tietoa asiasta??

Kirjoittaja: kees van NiftrikOlipahan sen verran provokatiivinen myyntimiehen väliintulo, että euroopan yhteisön kansalainen Niffe kuittaa heti keltaiselle vaaralle:




Parahin Robert, olisin tarkentanut lausumaasi vielä sen verran että, jos olisimme japanilaisten tuotekehittelyn varassa, täällä ammuttaisiin vielä jousipyssyillä. Tarkennan vielä, että sellaisilla jousipyssyillä, jotka olisivat vastaavien saksalaisten jousipyssyjen tarkkoja kopioita, mutta tehty vähän halvemmalla.

Kirjoittaja: Mikko KarppinenOhoh. Enpä huomannut tuota Pekka Salmen viestiä. Tuli vähän samaa asiaa.. Miten lie käynyt Make makkaralle? Huhu kertoo että hän olisi töissä HD-Centerissä. Onko huhussa perää?

Kirjoittaja: Mikko KarppinenSuzukin rupeaa tuomaan maahan Suzuki Finland. Sama organisaatio tuo maahan Suzuki autot. Toivottavasti he saavat asiat järjestykseen..

Kirjoittaja: Kyllähän Ekströmin toimita on mättänyt jo vuosia, kun niillä on vähemmän varaosia varastossa pyöriinsä kuin Essolla!

Jos euroopasta tuodaan käytettyjä isolla tohinalla, niin se on maahantuojalle pelkkää plussaa, varaosamyynnin puolesta.

Mutta jos politiikka on se että hyllyssä ei ole edes tavallisimpien mallien vaijereita, ja ne tilataan Japanista kahden kuukauden varoitusajalla, ja sitten kun ne tulee niin ne maksaa 800 mk kappale, niin ei helvetti se mitään kaupantekoa ole. Ihmiset kertakaikkiaan ostaa osansa ihan mistä tahansa muualta.

Siellä on varmaan ollut joku talousnero jolla on päähänpinttymänä ollut "varaston kierto"...

Kirjoittaja: Suzukin uusi maahantuoja on kuulemma tehdas itse, eli Suzuki Motor, Suzukeihin on aina joutunut odottelemaan osia n.3 viikkoa, koska ne tulee japanista, ei ole euroopan varastoa, nyt odotellaan ja toivotaan euroopan varastoa Suomeen????sitten loppuu osien odottelu, kauppiaat kylläkin sanoo ettei sellaista tule, mutta toivotaan...Ekströmin tarvikemyynti on kylläkin aina ontunut pahasti, toivotaan ettei tehdas palkkaa samaa johtoa...make makkarasta(Ansavuori) tarvikepuolen päällikkö, vois olla toimiva ratkaisu, suosisi meitä turbo-hörhöjä, ja ymmärtää crossien päälle myös...

Kirjoittaja: Tervehdys hyvät motoristit ja crossarit,

Se mitä Suzukille tapahtuu on faktaa että Ekström "luopuu" maahantuonnista. Mutta se että me Sumekolla luopuisimme Kawasakista on TÄYSIN TUULESTA TEMMATTU juttu. kawasaki on perustanut Hollantiin tytäryhtiön parantaakseen palveluaan Euroopassa ja tämä tulee parantamaan meidän palvelutasoa myös mikäli olemme arvioineet menekkiä väärin. Eli voimme tilata lisää Hollannista suhteellisen nopealla toimitusajalla.

Sumeko on tuonut Kawasakia maahan jo yli 30 vuotta menestyksekkäästi. Välillä on ollut huonompia vuosia ja välillä on ollut parempia. Nyt kuten kaikki tietävät niin valuutta kurssit ovat ollet meille ja japanilaisvalmisteisille tuotteille epäedullinen mistä johtuu että Eurooppalaiset ovat saanet enemmän liikkumatilaa markkinoilla, tarkennettakoon myös että Eurooppalaisten pyörien laatu ja tekniikka on myös kehittynyt "lähes" japanilaiselle tasolle. (Huomioinet että vastaan Kawasakin tuotemerkistä).

Mikäli haluat keskustella kanssani niin lähetä sähköpostia minulle tai soita 040 591 2206

Terveisin,

Let the good times roll with KAWASAKI

Robi Gripenberg

Kirjoittaja: Tervehdys hyvät motoristit ja crossarit,

Se mitä Suzukille tapahtuu on faktaa että Ekström "luopuu" maahantuonnista. Mutta se että me Sumekolla luopuisimme Kawasakista on TÄYSIN TUULESTA TEMMATTU juttu. kawasaki on perustanut Hollantiin tytäryhtiön parantaakseen palveluaan Euroopassa ja tämä tulee parantamaan meidän palvelutasoa myös mikäli olemme arvioineet menekkiä väärin. Eli voimme tilata lisää Hollannista suhteellisen nopealla toimitusajalla.

Sumeko on tuonut Kawasakia maahan jo yli 30 vuotta menestyksekkäästi. Välillä on ollut huonompia vuosia ja välillä on ollut parempia. Nyt kuten kaikki tietävät niin valuutta kurssit ovat ollet meille ja japanilaisvalmisteisille tuotteille epäedullinen mistä johtuu että Eurooppalaiset ovat saanet enemmän liikkumatilaa markkinoilla, tarkennettakoon myös että Eurooppalaisten pyörien laatu ja tekniikka on myös kehittynyt "lähes" japanilaiselle tasolle. (Huomioinet että vastaan Kawasakin tuotemerkistä).

Mikäli haluat keskustella kanssani niin lähetä sähköpostia minulle tai soita 040 591 2206

Terveisin,

Let the good times roll with KAWASAKI

Robi Gripenberg

Kirjoittaja: Valitettavasti on sanottava myös että jos tilaan jonkun osan ulkomailta, saan sen parhaimmassa tapauksessa seuraavana päivänä, ja useinmiten neljän päivän sisään. Jos taasen tilaan saman osan kotomaiselta maahantuojalta, odottelen niin kauan kun maahantuoja saa tarpeeksi tilauksia sisään että kannattaa tilata ja sitten tekee vasta tilauksen valmistajalle/toimittajalle. Joskus kuukauden parin päästä tavara ehkä tulee Suomeen. Voi olla että asiakas ei enää tarvii koko osaa koska on kypsynyt odottamiseen ja hankkinut sen muualta. Ja miten käy maahantuojan, osa on hyllyssä ja sitä ei enää kukaan huoli. Sitten sanotaan että kun ei kauppa käy. Mitä noihin toimituskuluihin tulee, yhteishinta tulee yleensä halvemmaksi siitä huolimatta jos vertaa Suomen hintoihin. Eli jos porukat hakee pyöriä ulkomailta niin kyllä ne hakee niitä osiakin sieltä. Toimitusaika ja hinta on monesti se mikä ratkaisee ja ne eivät ole Suomessa kovinkaan usein kunnossa! Valitettavasti.


Itse suosin suomalaista aina kun mahdollista, mutta jos osia joutuu odottelemaan liian kauan, kausikin menee ohi ennen kuin on tavara itsellä.

Kirjoittaja: kieltämättä pistää aattelemaan kun esim.KX125 maksaa saksassa 33.000 suomessa taas 43,000 .80 maksaa saksassa 21.300 että se siitä

Kirjoittaja: Tämä mun vastaus ei koske tuota kysymystä suoranaisesti, mutta nyt on hyvä väli sanoa mitä on yrittäminen ja kauppiaana oleminen. Voi olla että on vuosia jolloin kauppa käy hyvin ja tulee "hilloo" kassaan, pyöräkauppa käy hullun lailla ja luulis että se jatkuu.... Mutta kuinka käykään? valuuttakurssit pomppaa täysin pieleen ja alkaa tuleen vähän ajettua pyörää ulkomailta, uusien myynti laskee puoleen.... Sit on tehtävä kauppiaan radikaaleja päätöksiä ja käy kun suzukin kanssa. Eli tahdon sanoa että turha on karehtia meitä pärräkauppiaitakaan.On vain arvotus paljoko on myymättömiä uusia pyöriä liikkeissä vielä ja kuinka moni sulkee ovensa niiden takia.... Yhden päämerkin maahantuonnin loppuminen vaikuttaa varmasti meihin kaikkiin kuluttajiin ja tarvikekauppiaisiin jollain lailla ja uskon ette ei kovinkaan positiivisesti. Nyt herää kysymys, mistä osat näihin ulkoo tuotuihin pyöriin??? Ulkomailta vai? No joo mutta se kestää muutamia päiviä ja maksaa aika reippasti rahdit....

Kirjoittaja: Niinpä niinPolkaisepa viissatanen oikealta käyntiin...

Kirjoittaja: jos japskit olisivat kopioneet pyöränsä meiltä "viisailta kaljamahaisilta eurooppalaisilta", niin piruillessaanko ne on laittanut käynnistys polkusimen oikeelle puolelle... tai sit se johtuu direktiivistä :)

Kirjoittaja: Jos Ekström olis antanut DR-400:sen jollekin kovantason enskakuskille käyttöön,olis niitä voinu mennä pikkasen enemmän kaupaks.Kai muistatte vielä kun Tiainen v.-89 toi RMX:n enskapoluille.Oli kotari ja husse äijät vähän ihmeissään..

Kirjoittaja: J Mäkelänoh narulla vetäsee minkä vaan käyntiin...
ite oon nykiny kolmemukista 600cc kelkkaa kax vuotta! ja jotku vetää narusta 1000cc triplaa kelkkiä kun ei nappia isojen poikien leluissa tarvita! japsit ei paljo kopioita oo...hiljasta ois...ainakin ne on kopioinu hyvin ku pärjää crossissa ja rr:ssä aikas paljo paremmin ku eurolelut vaikka eurotkin ovat yhtä hyviä.

Kirjoittaja: Kees van NiftrikEi ole vissiin isossa NipponDensossa tarpeeksi puristuksia, jos käynnistyspolkimen voi jättää oikealle. Isomukisen päältä nousee ukko kuin ukko viereen käynnistelemään ainakin kylmänä (ellei ole sähköstarttia) ja se potku ei muuten oikeakätiseltä lähde vasurilla yhtä hyvin...No piikinhän vetäisee vaikka moottorisahannarulla käyntiin ;-))

Kirjoittaja: pirhonen osmoOletteko huomanneet että keltaisessa pörssissä sumeko kauppaa kawan varaosia alennuksella... Joten?

Kirjoittaja: Kees van NiftrikVaikka mä oon pari kertaa elämässäni jotain liioitellutkin, niin esim. viissatkun 2t-Kotarin polkaiseminen päältä käyntiin (jos siihen vaan asennusvaiheessa on muistettu pistää männänrengas mukaan) on aika kunnianhimoinen hanke. Olen mä vetäissyt Intissä 8-pyttysen Ural-maastokuorma-auton veivillä käyntiin, mutta Kotkan kanssa vois naru katketa. tosin urtseissa on puolipuristin vähän hommelia helpottamassa. Kotarissa ei sitten taas ole vissiinkään muissa kuin nelareissa puolipuristinta. Eikös noissa Klynxeissäkin muuten ole automaattipuolipuristin?



Puntarikin näyttää järjestäen yli 110 kg:aa, joten en mäkään kaikesta huolimatta mikään tuuleen duunattu ole!