CR125R-07 vakio suuttimet liian suuret?
Kirjoittaja: Jani KPyörällä ajettu reilu tunti ( kyseessä siis uusi ylivuotinen mopo ), ja kolmas tulppa jo mennyt. Joka kerta tulppa ollut musta ja märkä. Kaasari on Mikuni TMX05A 38mm ja säädöt ovat vakiot ( 15-27 ast C ) eli:
pääsuutin #430, tyhjäk. #55, neula keskellä 3:ssa lovessa ja ilmaruuvi vajaa kaksi kierrosta auki.
Tulppa vakio NGK BR9EG, löpö V-poweria ja Motulin 710:ä n. 2,5%. Kylmänä käynnistyy nätisti, mutta ryyppyä ei käytännössä tarvitse ollenkaan eli tuntuisi saavan tota polttoainetta ( röpöttää ). Voisikohan ryyppy "vuotaa"? toisaalta pyörä uusi, eli ei kauheasti pitäisi roskaakaan kaasarissa olla ja muutkin viat pitäisi olla pois suljettu? Eli uskaltaisiko pienentää yhden pykälän suuttimia #420 ja #50 vai meneekö liian laihalle? En oikein osaa sanoa millaisella ajolla hajoaa, kun edellisellä kerralla ajalin alkuun metsäpolkua pikkukierroksilla hajosi siellä ja kun vaihdoin siirryin montulla jossa tuli jo availtua n. 3/4 kaasua ja tuntui toimivan ihan ok. Viimeeksi taas kun lämmitin muutaman minuutin, siirryin rauhallisesti ( röpöttäen ) ajopaikalle ja kun lähdin radalle ja avasin hanat, niin siihen jäi ja tulppa ihan märkä???
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Jukka OittinenTyhjäkäyntisuutinta reilusti pienemmäksi.
Kirjoittaja: Esko TamminenMeillä on sama pyörä ja siinä on pääsuutin 410 ja tyhjäkäyntisuutin 50. Ei ole noiden kanssa menny enää tulppia.
Kirjoittaja: Jani KKIITOS nopeista vastauksista, homma vaikuttaaa aika selvältä, eli en rupea koko kaasaria puhaltelemaan. Meidän CR85 on kyllä toiminut hyvin ohjekirjan määrittelemillä kaasarin säädöillä.
Kirjoittaja: JANI TIKKAMeillä on samanlainen peli, ja alkuun oli samanlaista ongelmaa. Helpotti kun pisti neulaa pykälän laihemmalle.
Kirjoittaja: JOEL LÄNSIVUORImoro!
Mä käytän samanlaisessa pyörässä enduro käytössä 450 pääsuutinta ja tyhjäkäynti suutin on 45. ilmaruuvi 2½ kierrosta auki