Madalluskappale linkkuun?

Kirjoittaja: juha paakkariMistäs sais tilattua madalluskappaleen linkun alapuolelle,itselle tuo pyörä turhan korkea(kuski170cm,pyörä450yzf),eikä viitis jousta ihan löysille rullata.

Kirjoittaja: HANNU VUONNALAKannattaa katsoa ensin onko iskarin alapään kiinnityskappaleessa varaa tehdä ylimääräinen reikä kiinnityspultille vähän ylemmäs, olisi ehkä kaikkein yksinkertaisin ratkaisu asiaan (itsellä oli sama ongelma pyörä ei tosin ollut yamaha).

Kirjoittaja: Anssi LehtinenEn ole tilannut, mutta lyöt vaan googleen lowering links yz450f niin alkaa löytymään. En oikein keksi mihin nykyaikaisessa krossipyörässä alkaisi reikiä porailemaan (ja muutenkin tekisi varmaan jälleenmyyntiarvolle tosi hyvää), joka pultin ympärillähän on laakerit.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOEsim. Hondassa on se iskarin alapään haarukka niin paljon ylipitkä, että siihen saa helposti 20mm lyhennykselle toisen reiän ja kaikki pelaa kuten ennenkin. Ei siis vaikuta laakerointiinkaan, koska alapään haarukan sivut ovat keskenään yhdensuuntaiset ja läpipultilla kiinnittyy linkkujen kolmiopalaan, jossa ne laakeritkin on.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenKirjoitin soopaa.

Kirjoittaja: Jukka OittinenHondassa 20mm reijän siirto pudottaa perää 60mm eli kerroin on 3.Tällöin ainevahvuutta jää reikien väliin vielä 10mm, joka on ainakin riittävä(kai se 5mm kin riittää kun pultti on tiukasti kiinni).Yammussa linkkujen välitys alussa tuskin paljon poikkeaa tästä.Senhän saa pukilla mitattua.

Kirjoittaja: TONI SALOJa näiden porauksien jälkeen hypyissä ottaa rengas kiinni lokariin!! Ja sitten lähtee kuljettaja...
Eero Remes on saman pituinen, ja ajaa tod.näköisesti normaaleilla linkuilla!
En suosittele muuttamaan linkkuja/jousen kiinnitystä, muuttaa oleellisesti toimintaa.
Sopiva jousi ja kaikki ok. Soita Skog Racing ja kysy!!!!

Kirjoittaja: juha paakkarikiitosta neuvoista,pitääpä puntaroida noita vaihtoehtoja,katoin tossa "kuningas" ricky c:n 450 suzukin kuvia ja melko alhaalle oli modattu perä,kaverihan on melko lyhyt.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJoskus luin joltain jenkkisaitilta tuosta RC:n pyörästä: mm. takahäkkiä madallettu, sitä varten tehty erilainen putsarikotelo, linkkuja muutettu ja penkkiä madallettu.
Itse olen vielä muutaman nimeron pienemmissä housuissa kuin sinä ja olen joutunut rajusti muokkaamaan kaikki minulla olleita aikuisten pyöriä. Mm. tuosta madaltamisesta olen kirjoitellut paljon omille sivuilleni, käyppä kurkkaamassa:

Kirjoittaja: SAMI JÄNISOJALueppa uusin offroad pro, siinä on "kingin" pyörästä juttua aika paljon ja siinä sanottiin että jousitus on normaalimittainen jne. muita muutoksia kyllä löytyy. itsekkin olen suht pätkä, madalsin satulaa muutaman sentin, ainakin jalat ylettyy paremmin maahan, tarkoitus olisi vielä vaihtaa löysempi jousi kun ei tuota painumaa oikeen tule kun hyppää kyytiin.

Kirjoittaja: Jukka OittinenTuossa Juhan etsimässä madalluskappaleesta päättelin että madallus on tapahtumassa jäälle tai spooriin.Rossissa tulee palikan keston kanssa ongelmia ja reiänsiirrolla taas Tonin kuvailema probleema hypittäessä.Omassa jääratapyörässä on koiranluiden pituus portaattomasti säädettävissä kierteillä.Iskariin sisään tehty holkki on yksi ratkaisu sekä myös tiivistepesän lasku alaspain rikan avulla, joka laitetaan pesän ja sokan väliin.Jos rikka on hahlomallinen sen saa paikalleen ja pois koko iskaria purkamatta kunhan vaan muistaa päästää typen paineet vaihtohetkellä pois..
Koiranluita,jossa olisi reiän epäkeskoinen säätöpalikka ei näköjaan kukaan ole viitsinyt ruveta vielä valmistamaan myyntiin enkä valmistuta vielä minäkään edes itselle.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMitä sitten tarkoitatkin tiivistepesän "laskemisella alaspäin" niin siinähän joka tapauksessa muuttuu välimännän paikka tai tissi menee kurttuun (tai syntyy venyttävä alipaine). Niin että ei se nyt sentään ihan noin vaan onnistu, kyllä sitä iskarin öljymäärääkin on muutettava sitten samalla.

Kirjoittaja: Jukka OittinenMeilläpäin tissit saa ääritilanteessa ollakin vähän kurtussa...On siellä typpipuolella reserviä sen verran vaikka paine onkin vähän suurempi iskari pohjassa.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOEli kun kerran painat sitä tissiä kurttuun päin niin ylimääräisen palikan ilmeisesti asennat sinne lukkorenkaan ja männän varren tiivistettäkin pitävän kannen väliin, jolloin normaalipituuteen palattaessa sisäpinta on ulkopäästä iskua hapettunut ja lyhennettynä mäntä pääsee pohjaamaan ennen kuin pohjaanlyöntikumi pohjaa?

Kirjoittaja: Jukka OittinenKerro Sirkku mitenkä mäntä voi päästä pohjaamaan kun iskarin vartta ei ole pitennetty ja tiivistepesän kansi, johon pohjaanlyöntikumi vastaa, on paikallaan???
Ja hapettumisen estoon voi käyttää vaikka pepantteenia(sisäisesti)

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONo Suomennappa sitten tämä:
"myös tiivistepesän lasku alaspain rikan avulla, joka laitetaan pesän ja sokan väliin", kun kerran ymmärsin tekstisi noin väärin. Oletin sinun kutsuvan lukkorengasta sokaksi ja rikalla sinun tarkoittavan riittävän vahavaa nippua aluslevyjä (10-15mm) sen tarvittavan 3-4,5cm madalluksen aikaansaamiseksi.

Kirjoittaja: Jukka OittinenRikka on aluslevy,sokka on lukkorengas ja tämä väittely on nyt loppu.Lyhentäköön kukin takakeppinsä miten haluaa.

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIPeace!

Kirjoittaja: J.A.J ENGINEERINGTerve !

Amerikan pojilla näkyy olevan ratkaisu :

http://www.mountainmotorsports.biz

Valitse alavalikon tuotteista Dirt Bike Lowering Link

T: JJ