tm 300 en 08-09
13.11.2008 - 21:11
|
Kirjoittaja: JARI VESAElikkä olen harkinnut kyseisen pyörän ostamista ja kaipaisin hieman tietoa pyörästä. Minkälainen ton kolmesatkun moottori on luonteeltaan? Minkälainen toi 50mm paioli/kayaba yhdistelmä on käytännön toimissa? Sit jos jollain tommonen peli löytyy niin koeajaisin oikein mielelläni, kun kokemusta tm:stä ei o kun -99 piikkisestä. Varaosista sun muista en tarvi tietoo. Ja sit jos jätetään muihin merkkeihin liittyvät kommentit ja "temmi on paska" kommentit kirjottamatta.
Kiitos!
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: JARI VESAnyt kävi pieni viba siis ton keulan kohdalla siis kyse 50mm marsokista.
Kirjoittaja: Tommi ToukolaMikä mikä mikä, mimmoinen toi laite on, kiinnostaisi kovasti. Onko starttia.
Kirjoittaja: JARI VESAwww.tmracing.it tuolta löytyy. Olis alumiini runkoo sun muuta. Ei oo starttia, mutta eihän kakstahti mitää sellasta tarvi.
Kirjoittaja: Tommi ToukolaNo eihän se tietenkään tarvii vaan oishan se herraskaista, kuinkahan tommoisen hinta kilvellisenä, noin niinku gasgas/ktm verrokkina.
Kirjoittaja: JARI VESAEn tiiä kilvellisen hintaa kun ei puron sivulla ollu vielä punakilpisenkään hintaa. Muuta kun 7.???e. Niin ja jos on jollain kokemusta vanhemmista kolmesatkuista niin saa niistäkin kertoo.
Kirjoittaja: JARI VESAJa tommille: suomen maahantuoja on puromotor www.puromotor.fi
Kirjoittaja: JANNE VOLANENKattokaahan aikaisempia keskusteluja joissa olen kehunut Temmiä ja Puroa.
Olen ajanut 2 vuotta 300 Temmillä. Ainoastaan valokäämit olen joutunut vaihta-
Kirjoittaja: JANNE VOLANENOHO, näppisvirhe....
Siis valot pimeni Porvoon kisan katsastusjonossa.... Silloin kyllä v.....ti.
Suuttimien kanssa jouduin alkuun pelaamaan.
Muutoin pyörä toimii niin kuin pitääkin. On kestävä.
Takanapa on sen mallinen että ketjut pois päältä lentäessään rikkoo pinnat.
Siihen pitää rakentaa suoja esim isosta (halk. noin 210mm) letkukiristimestä.
Olen tykännyt pyörästä ja uskallan suositella. Ja Purolla hommat toimii.
Kannattaa lukea Australian ja USA:n maahantuojien kotisivuilta lehtiartikkeleita.
Osoitteet tmracing.it -> dealers valikko.
Kirjoittaja: JARI VESAKaikki aikaisemmat keskustelut oon lukenu ja varaosa hommat on tiedossa ja kestävyys on ilmeisimmin tossa kolesatkussa hyvä. Mutta tietoo tarvisin lähinnä ton keulan toiminnasta ja minkälainen toi motti on luonteeltaan eli onko kuten muutkin 300 eli raakaa voimaa alhaalta ylös ilman hirveempiä tehopiikkejä. Ja koeajaisin mielelläni mutta täällä ei oo noita paljoo näkyny.
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOPuro ei ole vielä ensimmäistäkään alurunkoista vekotinta saanut, joten kokemuksia niistä ei tietty vielä kenelläkään ole. TM:n 3-satkun luonne niiltä osin kuin itse olen koittanut, on oikein mukava. Alakierroksilla ei voima ole mitään räjähtävää, mutta vääntöä on tarpeeksi. Hiemn kierrosten noustessa voimaa tulee pehmeästi lisää ja edelleen hallittavissa vrt. 250, joka ampuu kierroksilla sitten kunnolla - ja aika ajoin yllättäen.
Kirjoittaja: JYRKI MÄÄTTÄKONE ON TÄYS PASKA EI SILLÄ PYSTY TAVALLINEN HARRASTAJA AJAMAAN. TÄRINÄ ON AIVAN KAMALAA, VAIHTEET EI TOIMI ,TYÖN JÄLKI ON SURKEETA. ÄÄNET ON NIIN KOVAT, ETTÄ MENEE VAIN SÄÄLISTÄ KATSASTUKSESTA LÄPI,KAASARIN SÄÄDÖT? KUKAAN EI TIEDÄ TOIMIVIA SÄÄTÖJÄ. ALÄ TUHLAA RAHOJAS......
Kirjoittaja: JANNE VOLANENEdellä on selkeä mielipide Temmistä, perusteluineen!
Tekstissä mainitaan "tavallinen harrastaja". Uskoakseni olen
tälläinen tavallinen harrastaja , ainakin tulosten valossa. Lisäksi
ajan Temmillä.
Koneen luonne on sellainen että hyvin sopii harrastajalle.
Oma pyöräni ei tärise. Kone ja laatikko ovat kestäneet jo yli 120 tuntia, luulen
että kestävät vielä pitkään.
Koneesta kertoo jotakin se että erään kisan jälkeen huomasin että syyläristä on vedot pois. Siis täysin kuiva. Muistin että että pätkällä kaaduin ja höyrysi melko
paljon. Tällöin jatkoin vain matkaa noin 30km, pari pikistä ja siirtymää.
Kotona uudet nesteet sisään ja homma OK. Ei vaurioita.
Himoksen CC:ssä ajoin auton renkaaseen niin että vaihdepoljin taittui kiinni jalkatappiin. Varikolla sain lainaksi isoja työkaluja joilla nuijin polkinen niin että pääsin jatkamaan matkaa. Luulempa että monessa muussa merkissä poljin olisi katkennut vääntyessään tai viimeistään oikaistaessa.
Ainiin, työnjälki on hyvää!
Mulla on siis paremmat kokemukset temmistä kuin Jyrkillä.
Kirjoittaja: JARI VESAJuurikin Jyrkin vastauksen kaltaista tekstiä pyysin ettei kirjotettais. Mikä siinä on ettei ihmiset osaa lukee? Ja jos haukutaan jotain vehkeitä niin perusteluitakin kannattas esittää. On mullakin mielipiteitä eri merkeistä mutta joko olen kirjottamatta tai edes perustelen haukkujen aiheet. Mutta pyörä kuulostaa juurikin siltä minkälaisen mielikuvan olen saanut. Osaako muuten kukaan sanoa paljonko tulee lisähintaa jos tilaa tommosen öhläreillä??
Kirjoittaja: JARI VESAElikkä johtopäätös: Pyörään saa maahantuojan kautta pirun hyvin osia ja tarvikkeena yleisimpiä osia. Moottori on luonteeltaan juuri semmonen kuin kuvittelin eli tasainen, mutta tarvittaessa voimaa löytyy pirusti. Iskareista ei kukaan ole kertonut vielä mitään, mutta jos ottaa öhläreillä niin pitäs saada pelaamaan. Kaasarin säädöistä joku kirjotteli että aluksi oli hankaluuksia, mutta se on tuttua puuhaa jo 250cc hondan kanssa. Niin ja jarruistakin olisi kiva tietää mutta nissinit tuskin huonot on (edessä brembon satula). Ja toi huvitti mitä Jyrki kirjotti että työn jälki surkeeta. Ainakin kun kuvia katsoo niin paremmin/hienommin tehtyä peliä saa hakea.
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJari, sulla on monin osin hyvin osuva käsitys pyörästä.
Työn jälkikin on pääosin huippuluokkaa, erityisesti kun avaat koneen saat japsien jälkeen (ja monien eurojenkin) katsoa huuli pyöreenä koneistusten tasoa ja määrää. Kaikki on todella viimeisen päälle. Mutta noiden muovien istuvuus, voi itku ja surku, jos vaikak vaihdat vaan uudet muovit niin yks kaks kesken ajon saattaa sivunumerokilpi repsottaa: putsarikotelon kiinnitysten säätövarat on syytä käyttää, sillä aika jaloin koottu on tuo peräpään muovien sovitus. Muuta huonoa laadussa en kyllä keksikään.
Iskareissa on mielestäni ihan turhaa, jopa tyhmää, maksaa öhläreistä:
- tiivisteet etc. osat on sikahintaisia
- öhlärit vaan vuotaa (eli kiristät stefan josuta ja tingit herkkyydestä)
- ainakin näissä viimeisimmissä Paioleissa keula on tismalleen yhtä pinellä hystereesillä ja yhtä herkkä kuin öhläri, 20-30h rypemisestä sinne 200h asti, uudet stefat ja jonnin aikaa herkitymistä, taas rokkaa hyvin ja pitkään
- marsun keulat pitäisi olla vielä kovemmalla pinnoitteella ja kestävämpiä
Takapään Sachs
Kirjoittaja: JYRKI MÄÄTTÄMulla oli Temmi-07 ja kokemukset eivät todellakaan olleet mitenkään positiiviset.Meinas loppua koko harrastus. Pyörä on ostohinnaltaan kallis ja jälleen myyntiarvo on aikalailla huono.Tuli aika kallis kokeilu. Runko ja jousitus toimi, mutta moottori oli aivan kamala! se vaan ei toimi samalla tavalla ikinä prötää tai repii. On aivan liian brutaali laite. Italian pojat hakevat yleensä vain huipputehoja ajettavuus on aivan sivuseikka. Öhlärit joka nurkalle oli muistaakseni 1200
Kirjoittaja: Tommi ToukolaKuinkas nuo äänet , onko niiden kanssa ongelmia vai löytyykö vaimentimista eroja uusien välillä ?
Kirjoittaja: JARI VESAJep, elikkä nyt on muodostunu juurikin semmonen kuva mikä mulla osittain olikin, mutta tarkempi. Toi kaasarin säätäminen ei oo ongelma eikä tehokaan. Sen oon todennu että 500cc 2t on hieman liian äkänen kannon kiertoon (ja sitä pienemmät sopivia) ;). Vielä kun pääsis kokeileen tommosta. Mutta kunhan kertyy tarpeeks rahaa ja uskallusta niin tarvii käydä tilaamassa. Niin ja ton pakoputken näytti saavan saksasta melko edukkaasti, joka lähtee tilaukseen samaan aikaan pyörän kanssa. Sitten jos kyseinen peli joskus ilmestyy talliin niin kirjotan kyllä varmasti tänne omat kokemukseni.
Kirjoittaja: TEEMU TUOMINENMoi,itsellä kokemusta 300mx mallin Temmistä ja siitä ainakin hyvät kokemukset.
Öhlärit tosiaan 1000+
Kirjoittaja: MIKKO ISOKORPIMoikka vaan kaikille.
Oli pakko kirjoitella omia mielipiteitä Temeksestä. 300:sta ei ole ollut, mutta perjantaina haen ko. vehkeen tampereen nurkilta motokeitaalta. Kenenköhän vanha se on? 2 numero olisi teipattuna ja öhlärit löytyy. vm. oli -06.
250 -99 TM minulla oli vuoden ja mopo toimi niin hyvin kuin toivoa voi. Varaosat metsästän yleensä muualta kuin Purolta. Laakerit ja stefat haen alan liikkeestä josta ne saan halvemmalla.
Palvelu Purolla on kyllä loistavaa sitä ei käy kieltäminen.
Olen huomannut, että TM jakaa mielipiteet jyrkästi vastaan ja puolesta. Mielestäni on hienoa, kun spoorissa näkyy muitakin kuin oransseja pyöriä, esim gas gas, TM, Beta, husaberg..
Kai me jotka ajellaan näillä vähemmän yleisillä merkeillä ollaan jotenkin sairaita toisten mielestä:)
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONumeroiden mallista ja valomaskista päätellen kyseessä olis Koivulan Jannen pyörä.