Kirjoittaja: MARKO MELKOJoka viikonloppu on ajettu syksystä 07 alkaen, ja vieläpä täällä lapissa, Oulussa.
Ei ole tarvinnut tehdä mitään säätöjä, talvicrossia on ajettu.. (vakio peli)
Ainutta kiusaa on tuottanut kylmänä/jäisenä starttaaminen, akusssa ei riitä potku, joten on pitänyt muutaman kerran lainata auton vahvempaa akkua :)
Muuten toimii hyvin!
Nelareiden käynnistyshän vaatii pientä opettelua on sitten kesä tai talvi.
Vai mistäs kiikastaa, taitaa pyörä toimia moitteetta, mutta talven ylimääräinen aika pakottaa säätämään toimivaa peliä? lenkille...
Kirjoittaja: TIMO VAINIOhyvä tietää että toimii. on tää kotari nääs uus tuttavuus.ennen ollut vaan japsipelejä.ja just toi akun kesto talvella arvellutti että miten toimii. vaihdoin heti suuttimen pykälää isommaksi ja hyvin tuntuu pelittävän.eiköhän noita akkujakin saa kohta isompia
Kirjoittaja: ARI LEVOMÄKIKyllä Kottaraiset lähtee kylmänäkin aivan hyvin käymään jos vain muistaa vaihtaa notkeammat öljyt koneeseen. Ne kesäöljyt on niin jäykkää tavaraa jo n. 5 lämpöasteessa, että startti ei jaksa pyörittää kohmeista koneen alakertaa niin kovaa, että mosa hörähtäisi käymään.
Kurkkaappa pyörän manuaalista mitä oli se alle nollakelehin tarkoitettu öljyn viskositeetti. Ainakin noissa ennen -08 -mallisissa moottoreissa se "talviöljy" oli sellaista viskositeettiä (5W40), että sitä löytyy vain Motorexiltä (saa Stormilta tai sen edustusliikkeistä). Öljyssähän pitää olla kytkinlisäainetta ja tuota Kottaraisten vaatimaa nollakelien öljyä ei tosiaankaan taida edes muut öljyfirmat tehdä (en ainakaan kovallakaan etsimisellä löytänyt).
Ero on ihan uskomaton noilla talvi-viskositeettiöljyillä ja kyllä niillä pyörä kajahtaa startilla käymään ihan -15 -asteessakin -huonollakin akulla, varmasti.
Kirjoittaja: MARKO MELKOjeps tiimi käyttää shellin advanced ultra öljyä, nelareissa 40 ja 50 viskoa käytetty, kumpikin toimii, noh ei nyt missään paukku pakkasessa olla ajettu.. kesä mennään tuolla viiskymppisellä...
Tiimi toverin mekaanikko rakenteli sellaisen iisimmän starttaus apusähköpistokkeen pyörän kylkeen. piuhat vaan kiinni ja käyntiin oli keli / akun latinki mikä hyvänsä.
Kirjoittaja: NiffeEi ole huono ajatus käyttää talvellakin korkeampaa viskoosia eli 5w-50/60. Crossinelarit keittävät helposti hitaissa syvissä spooreissa (kuormitusta voi olla rajusti, vaan ei vauhtia, joka jäähdyttäisi), jolloin lisäviskoosi on plussaa moottorin iän kannalta. Enduromalleissa on yleensä isommat syylarit, joten ongelma ei iske välttämättä heti välittömästi.
Kirjoittaja: MARKO MELKOJoka viikonloppu on ajettu syksystä 07 alkaen, ja vieläpä täällä lapissa, Oulussa.
Ei ole tarvinnut tehdä mitään säätöjä, talvicrossia on ajettu.. (vakio peli)
Ainutta kiusaa on tuottanut kylmänä/jäisenä starttaaminen, akusssa ei riitä potku, joten on pitänyt muutaman kerran lainata auton vahvempaa akkua :)
Muuten toimii hyvin!
Nelareiden käynnistyshän vaatii pientä opettelua on sitten kesä tai talvi.
Vai mistäs kiikastaa, taitaa pyörä toimia moitteetta, mutta talven ylimääräinen aika pakottaa säätämään toimivaa peliä? lenkille...
Kirjoittaja: MARKO MELKONiin ja todisteena video: http://www.haamu.kuvat.fi/kuvat/Kuvat+2007/Talvi+07-08+crossit/Videot+2…
Harjoitus radallamme isot nelarit 4, 89vihree ja 89 valkoine..
Kirjoittaja: MARKO MELKOhttp://www.haamu.kuvat.fi/kuvat/Kuvat+2007/Talvi+07-08+crossit/Videot+2…
typo, sori.
Kirjoittaja: MARKO MELKOKele, näköjään väkisin forum haluaa sotkea linkin..
yllä olevasta kun ottaa välinen enne .flv pois ni toimii okei..
Kirjoittaja: TIMO VAINIOhyvä tietää että toimii. on tää kotari nääs uus tuttavuus.ennen ollut vaan japsipelejä.ja just toi akun kesto talvella arvellutti että miten toimii. vaihdoin heti suuttimen pykälää isommaksi ja hyvin tuntuu pelittävän.eiköhän noita akkujakin saa kohta isompia
Kirjoittaja: ARI LEVOMÄKIKyllä Kottaraiset lähtee kylmänäkin aivan hyvin käymään jos vain muistaa vaihtaa notkeammat öljyt koneeseen. Ne kesäöljyt on niin jäykkää tavaraa jo n. 5 lämpöasteessa, että startti ei jaksa pyörittää kohmeista koneen alakertaa niin kovaa, että mosa hörähtäisi käymään.
Kurkkaappa pyörän manuaalista mitä oli se alle nollakelehin tarkoitettu öljyn viskositeetti. Ainakin noissa ennen -08 -mallisissa moottoreissa se "talviöljy" oli sellaista viskositeettiä (5W40), että sitä löytyy vain Motorexiltä (saa Stormilta tai sen edustusliikkeistä). Öljyssähän pitää olla kytkinlisäainetta ja tuota Kottaraisten vaatimaa nollakelien öljyä ei tosiaankaan taida edes muut öljyfirmat tehdä (en ainakaan kovallakaan etsimisellä löytänyt).
Ero on ihan uskomaton noilla talvi-viskositeettiöljyillä ja kyllä niillä pyörä kajahtaa startilla käymään ihan -15 -asteessakin -huonollakin akulla, varmasti.
Kirjoittaja: MARKO MELKOjeps tiimi käyttää shellin advanced ultra öljyä, nelareissa 40 ja 50 viskoa käytetty, kumpikin toimii, noh ei nyt missään paukku pakkasessa olla ajettu.. kesä mennään tuolla viiskymppisellä...
Tiimi toverin mekaanikko rakenteli sellaisen iisimmän starttaus apusähköpistokkeen pyörän kylkeen. piuhat vaan kiinni ja käyntiin oli keli / akun latinki mikä hyvänsä.
kesällähän nää toimii hienosti!
Kirjoittaja: TIMO VAINIOtalvella 5/40 ja kesällä 10/50
Kirjoittaja: TIMO VAINIOkiitoksia kaikille. en ole vielä ajanut metriäkään kyseisellä laitteella mutta la olis tarkoitus jos kelit sallii ajella
Kirjoittaja: NiffeEi ole huono ajatus käyttää talvellakin korkeampaa viskoosia eli 5w-50/60. Crossinelarit keittävät helposti hitaissa syvissä spooreissa (kuormitusta voi olla rajusti, vaan ei vauhtia, joka jäähdyttäisi), jolloin lisäviskoosi on plussaa moottorin iän kannalta. Enduromalleissa on yleensä isommat syylarit, joten ongelma ei iske välttämättä heti välittömästi.