A.D. Boivin Snowhawk

Kirjoittaja: Tommi RuuskaTuommoinen laite pötkötti Ylläksellä asuntoauton edessä tänään. Onkos joku tutustunut noihin tarkemmin, tai jopa ajanut moisella? Näytti olevan 500cc Rotaxin koneella. Jenkkimallin 800cc vehkeessä vaatimattomat 140hv, että kyllä sillä varmaan kerkiäisi, vaikka tuo variaattori on tietty sama systeemi kuin kelkoissa. Luntahan ei juurikaan enää ole missään, mutta olipa houkuttelevan näköinen vehje!

http://www.abinagroup.com/hawks.htm

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONyt herätit todella kiinnostukseni Snow Hawk

Kirjoittaja: JOONA OINONENTuolta niitä saa

Tmi Heikki Hatula
Rattarinkuja 4B8
86600 HAAPAVESI
FINLAND

Phone : +358 44 2578880
Fax :

E-mail : heikki.hatula@luukku.com
Website :

Activity : SALE & DISTRIBUTION / Snow Hawk

Kirjoittaja: J-P ANTTOLAINENhttp://www.snow-hawk.fi/

"Jos Haukka tulee reitillä vastaan pysäytä ja pyydä päästä kokeilemaan. Pettymys voi todellakin olla suuri kun joutuu kapuamaan takaisin oman kelkan ohjaksiin."

REITILLÄ????

Ei puutu 15000,- ja TALVI

Kirjoittaja: JUKKA HYÖKKIEn tiedä millä leveysasteilla kukakin sijaitsee, mutta ainakin täällä etelämmässä saa kyllä kelkkahaaveet haudata...itselläkin oli mielessä että jospa sitä jonkun kuntoiluvehkeen...kun menee (tai meni :-) tuo kelkkareittikin tuosta takapihan ohi.
Mutta kun nyt kolmas "talvi" on menossa tässä tukikohdassa eikä ole kolaankaan tarvinnut tarttua kuin kahdesti, niin ehkä ei kannata. Reittikään ei ole sattuneista syistä siis ollut auki kuin viimeksi kait kolme vuotta sitten ?

Mihin lie talvet kadonneet, ei sillä että pakkastakaan olisi erityisen ikävä...:-)

Hauskaa uutta vuotta vaan kaikille ja varovasti niiden rakettien kanssa ! (puhumattakaan rakettipolttoaineista :-D )

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONo onpas hinnat tosiaan! Ei tarvii edes harkita kun ei lottoa.
Yhden moisen uudenkarhean olen täällä myynnissä hähnyt, 8600e tjsp., uuden hinta Belgiassa. Käytetyt Belgiasta oli 4000-4500e. Tosin aiemmin nuo koneet olivat muistaakseni jotain 600-650cc.

Kirjoittaja: Tommi RuuskaJoo siis tämä yksilö tavattiin täällä ylläksellä ( ja lunta on..). Tuolla ruotsin sivuilla on aika maukas video, missä laite näyttää kulkevan ameriikan poikien käsissä aika hienosti.

En katsonut aamulla oliko vehjes rekisteröity kelkaksi vai ei. Periaatteessa voisi kuvitella että sen pitäisi olla. Kaveri oli nähnyt tuon ajossa reitillä, ja olisi kuulemma vetänyt itse "isommin", mutta tiedä häntä. Ruotsin puolelta hinta taisi olla 120 000sek, mutta joutuisiko tuosta maksamaan minkälaisen veron tuotaessa suomeen? Jos ajatellaan että se olisi rekisteröity kelkaksi?

Luonnossa kyllä edelleen mahtavan näköinen laite.

Kirjoittaja: SEPPO AIRAKSINENOon kerran päässy ajaa kyseisellä kelkalla ja se oli aika hieno kokemus. Noita kelkkoja oli vuokrattavissa Ylläksellä. Vuokra hinta oli aika kova, mutta hauskaa oli. Ensin täytyi ajaa snow hawk ajokortti ja sen jälkeen pääsi vasta oikeasti ajamaan kelkalla. En tarkalleen muista yrityksen nimeä, mutta Ylläksellä se oli.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMaahantuojan kanssa ollaan vaihdettu nyt pari kierrosta sähköposteja. Vielä ei ole selvinnyt tarkalleen miksi, mutta haukat saa nykyisin rekisteriin Suomessa. COC:tä niillä ei ilmeisesti edelleenkään ole, eli kyseessä lienee jokin poikkeuslupa tai pienten valmistajien erivapaus. 600cc malliakin on vielä saatavana ja selvästi edullisempaan hintaan.

Onko tietoa pääseekö noita "Haukkoja" vuokraamaan missään muualla kuin Ylläksellä? Siis etelämpänä, käytännössä. Etelämpänä kun on jo ainakin kaksi edeltävää talvea ollut surkeita, Tampereellakaan ei edelleenkään lunta tänäkään talvena, niin etenkin uuden hankkiminen tuntuu typerältä. On sitä päästävä muutama tunti kokeilemaan ennen kuin ostaa, jos uutta meinaa.

Kirjoittaja: Jyri JokinenNäyttää melkosen painavalta kumminkin. Ilmoitettu kuivapaino vain vaivaiset 4kg esim uuttaa skiidoo 600 mx z:taa pienempi. Uuden malliset, niin kutsutut rev kelkat on joka tavalla muuttuneet ketterämmiksi, ja enemmän pysty asennosta ajettaviksi. Tietenkin, onhan tuommoinen enemmän mp:tä muistuttava mutta itse silti pitäydyn kelkassa :)

Hyvää uuttavuotta kaikille!

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJyri, Haapaveelle sitten vaan koittaan jahka lunta tulee ;-)
Soittelinkin tuonne maahantuojalle ja saamani info oli varsin haukan suuntaan viettelevää. Vielä kun siihen lisää sen, että esim. mutkanopeuksia ei säätele kuskin elopaino purjehduksen tapaan vaan kallistus enduron tapaan. Eikä tuo paino toki ole sama asia kallisteltuna yhden suoran puolelta toiselle kuin kaiken maatessa ulommalla suksella/reunalla.

Itseäni ainakin otti pattiin kelkalla
- kömpelyys, tuo taas mahtuu lähes sieltä mistä mopokin
- ilman pakkia olisi parin puun väliin mennyt kelkalla tunti
- törmäysriskit vastaantulijaan, vrt. väistömahdollisuus ja väistönopeus mopo/kelkka
- kellahtaminen umpilumessa "ei mistään" noin vaan kyljelleen, ikään kuin olisi alla olisi ollut piilossa polanne, kivi, mätäsrivi tms.
- jumittuminen paikalleen nenä pystyyn ja eikun kelkan keulaan roikkumaan ja hytkymään kunnes perä yks kaks nousi ylös

Haukalla en jaksa uskoa, eikä maahantuojan mukaankaan, suurinta osaa em. tapahdu normikelkkojen tapaan ja peli on oivallinen umpihankeen. Olisi varmaan mahtavaa ajaa kelkkareittejä puoli metriä linttaan painuneen uran vieressä.

Ei millään tavalla perinteisia moottorikelkkoja halveksuen. Se tasaisella, jäällä, umpilumessa noin vaan kellahtaminen vain pisti ihmettelemään kelkkojen "ylivertaisuutta" työkaluina talvella.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOSain juuri tietoa, ettei niillä kelkkareiteillä saisi ajaa sen tamppaantuneen alueen ulkopuolella, ehkä, vaikka reitin merkkaus olisi mm. jäällä kymmeniä metrejä leveä. Miten on? Entäs metsässä, jos ajettavaksi raivattu leveys on 5m ja tamppaantunut ura 2m, saako niillä reunoilla ajaa vai ei?

Kirjoittaja: J-P ANTTOLAINENEI SAA AJAA! eiköhän näitä snowhawkeja koske samat säännöt kuin kelkkoja, kaikenmaailman kikkailut ym, pelleilyt hankaloittavat huomattavasti lupien saantia jatkossa!!!!!! Ja tuo 5m leveys METSÄSSÄ on ollut aika harvinasta herkkua kelkkailessa.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONo siksipä juuri kysyinkin, kun ei ole noista kelkkatouhuista mitään tietoa, muttei sen puoleen minkään sorttista kiinnostusta myöskään tehdä mitään mitä ei saisi. Mutta mitenkäs sitten, kun on vaikkapa satanut 10-20cm uutta lunta, eikä enää erotu se tamppaantunut kohta? Eli ymmärsitkö J-P oikein kysymykseni? En suinkaan tarkoittanut, että menisi ajamaan vaikkapa reittiä reunustavien puiden toiselta puolen, vaan pysyisi alueella, jota pääsee normaalillakin kelkalla. Tosin sellaisia ajolinjoja, että saisi ajaa kolmea ja nostella kelkkaa koko aika pystyyn...ehkä.

Joutsassa ainakin oli metsässä paljon sellaisiakin kohtia, missä kolmekin kelkkaa olisi mahtunut rinnan (5m?), toisaalta paljon sellaistakin, että kohdatessa piti toisen väistää keula reitiltä puiden väliin ja sitten pakilla takaisin.

Kirjoittaja: J-P ANTTOLAINENEhkä pitäisi käyttää samaa käytäntöä kuin tässä rakkaassa enduron ajamisessa.

Neuvotella maa-alue harjoitus käyttöön, johon sitten voisi tehdä reitin haukalle. Sielä sitten voisi vetää niin prrkleesti ilman pelkoa että joku sivullinen perhekelkkailija ilmestyy mutkan takaa eteen. JA SITTEN VIRALLISILLA KELKKA-REITEILLÄ AJETTAISIIN NÄTISTI!!!!

Ps. Olen aina pitänyt tota kelkkailua kamikaze touhuna, pyytäkääpä treenispooriin 20 pyörää ajamaan reittiä molempiin suuntiin...;)

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOEn tiedä pottuiletko mulle, kelkkailijoille, vai eikö vaan huvittanut vastata kysymykseen? Ainakaan ajopaikkojen sääntöjen noudattamisen suhteen tuskin montaa henkilöä löytyy koko maasta, joilla olisi varaa sanoa asiasta minulle.

As a result, <a href="https://picoparkonline.com">pico park</a> is a terrific game for unwinding after a hard workweek. If you want to play with me, come on over.