Jousen esijännityksen säätö jumissa?
14.7.2007 - 17:18
|
Kirjoittaja: ALEKSI SUOLAHTITerve
Eli pyörä on KTM SX 125 04 ja ongelma on että toinen etupumppu vuotaa yläpäästään. Öljy tulee selvästi jousien "esijännityksen säätöpalan" ja itse korkin välistä. Tutkailin räjäytyskuvia ja siellä on O-rengas jonka pitäisi tuo väli tiivistää. Ongelma on kuitenkin se etten saa tuota esijännitystä liikkumaan ollenkaan, jotenka en saa sitä vaihdettua. Sen pitäisi mielestäni liikkua kohtuu helposti voimaallakin on yritetty. (vastakierre huomioitu) Voiko ne mennä jotenkin jumiin tai olla tehtaalta tullessan liian tiukalla vai onko jotain mitä en ole älynnyt. (ja kun on niin mitä)
On yritetty vääntää pumppujen kiinniollessa ja otettu myös auki ja koko korkki kädessä, niin kuin ohjekirjassa on kuva.
Aleksi
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIOops, oletin että iskarin korkki irroitetaan putkesta samalla tavalla kuin ei SX... :-(
Kirjoittaja: MARKO VIRTANENota ari sgookiin yhteys se tietää alan paras suomessa ! kehittäjänä ktm tallissa aikasemmin ja asuu vihdissä tietoa löytyy. soita sille 0505111920ja kerro terveiset että neuvoin sulle alan oikean miehen ja hyviät ajo kelit ja iskarien toiminnat ja suositttelen myös hänen simmaukset sulle henkilö kohtaisesti ja voin sanoa 110& että toimiin hinta mielestäni pieni jos haluu et toimii!
Kirjoittaja: ALEKSI SUOLAHTIJuu niin tosiaan korkin sainkin jo aikaisemmin pois ja nyt aukesi myös esijännityksen säätöruuvit kun sain oikeanlaiset työkalut ja näytin hiukan vasaraa. En kyllä mitään kuulaa siellä nähnyt eikä varmaan pitäisi ollakkaan. Vaihdoin O-renkaan ja alkoi pitämään öljyt sisällä.
Kirjoittaja: Kees van NiftrikSiellä säätöpotikan sisällä on pieni kuula, joka jumittunut laita-asentoon. Tulppa on purettava.
Kirjoittaja: Timo TähkäpääYritin vain vihjaista hienovaraisesti, että kirjoittelit soopaa.
04 sx iskarin korkissa on JOUSEN ESIJÄNNITYS.
Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKINo no Timppa, mun -02:ssa oli SX iskarit...
Kirjoittaja: Timo TähkäpääTommi, se on SX.
Liian hienoa tekniikkaa meille.
Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIKyllä sen kannen pitäisi aueta ihan normaalisti: Iskari irti ja kiinni vaikka ruustukkiin (kangan väliin ettei naarmuunnu) paksuimmasta kohdasta. 24 kiintoavaimella tai hylsyllä terävä isku vastapäivään (normaali kierre) ja sitten kierämään vain aukipäin. Kun kierre auki kokonaan saat vedettyä korkista ylöspäin jolloin myös iskarin sisäputki nousee. Nosta noin 10 cm ylöspäin. Tämän jälkeen paina jousta alaspäin pitäen korkista kiinni. Jousta pitää painaa niin paljon alaspäin että saat muistaakseli 19 kiintoavaimen jousen sisällä olevan putken hahloon. Nyt pidät kiinni 19 kiintoavaimella ettei sisäputki pyöri kun taas 24 mm kiintoavaimella väännät korkin auki (saattaa taas vaatia terävän napautuksen vastapäivään). Kierrä korkki konoisuudessaan irti (pitkä jenka...). Sitten vain O-rengas vaihtoon ja kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä. Mista kohdidtaa reboundin putki (ohut alumiininen putki) muovinatsaan siellä korkin sisällä kun asennat takaisin osia. Toivottavasti nämä neuvot auttaa.