Puskee nestettä ylivuotoletkusta.

Kirjoittaja: KIMMO PIETARILA

Ongelma seuraavanlainen:Oli normaali männänvaihtoremppa ja sen jälkeen alkoi puskea ylivuotoletkusta nestettä kun kone lämpesi. Pyörä on KTM 125 sx -05. Kannen tiiviste on alkuperäinen. Alatiiviste ei pitäisi valskata, eikä toisaalta paineet ole kammiosssa kummoisia. Halkeimia yms. ei näy missään???

Kirjoittaja: KIMMO PIETARILA
No niin, uusi korkki ja pelaa moitteetta.Kerta se on näköjään ensimmäinenkin:)

Kirjoittaja: Timo TähkäpääKotkan korkkia ei kannata metsästää, koska kotka on rauhoitettu otus.

Ainakin vanhempiin ktm:iin saa sopivan korkin autovaraosana. Avautumispaine on hieman eri, mutta ainakin varakorkkina menee. Vanha malliksi mukaan.

Eikä korkkivika ole mitenkään harvinaista, varsinkaan jos laite on muutaman vuoden vanha.

Kirjoittaja: KIMMO PIETARILA
En tiedä sitten, pitää varmaan alkaa metsästämään uutta korkkia ensiksi. Tuli vaan mieleen ettei olisi vaan kansi menny viduiks. Joku olematon "liekkirengas" menny palotilan reunasta piloille?

Kirjoittaja: Timo TähkäpääOta kylmänä korkki pois ja käynnistä. Jos neste kuplii, kuohuu ja ehkä jopa tulee jo viileänä yli on kyseessä kansi/kansitiivistevika.

Enkä tarkoita paria ilmakuplaa satunnaisesti. Jos palokaasut tosiaan pääsevät nesteen sekaan on kuohunta sen verran voimakasta, ettet epäröi enää.

Kirjoittaja: KIMMO PIETARILA
Kyllä sitäkin on kokeiltu.Sitä vaan ihmettelen, että paineen pitää olla aika suuri nostaakseen korkista sen jousen ylös.Ei kai nyt korkki voi olla "rikki".Ihmeellinen vika, ensimmäinen laatuaan minun kohdalla vaikka on tullut rassailtua näitä vuosia.

Kirjoittaja: Petri UutelaMulla oli sama ongelma -02 250 EXC:n kanssa ja niin älyttömältä kuin kuulostaakin niin vika oli korkissa, tiiviste oli ihan ehjä ja korkki tuntui muutenkin jämerältä mutta kun lainasin kaverin kotarin korkkia niin vuotaminen loppui saman tien... joten kannattaa kokeilla toisella korkilla ihan varmuuden vuoksi.

Kirjoittaja: PASI SOIKKELIOliskohan sulla jäänyt vaan ilmaa jäähdytysjärjestelmään? Oliko sulla kannen ilmausruuvi auki kun aloit kaadella uusia liemiä syyläriin? Tarkoitus on pitää ruuvi auki kunnes alkaa tulvia nesteet yli. Sit ruuvi kiinni ja sama proseduuri oikeanpuoleisen syylärin kanssa. Näin ei jää ilmataskuja ja nesteet pääsee kiertämään ahistamatta.