Imuventtiilit honda 450 -03 crf:ään

Kirjoittaja: SAMU-PEKKA JOKITALOkyseessä olevaan pyörään olisin vaihtamassa imuventtiileita kun näyttävät olevan niin kuluneita nii kannattaako laittaa teräsvenat vai iha alkuperäiset? ja jos kannattaa teräsvenat niin mistä niitä saisi ja mistä saisi jäykemmät jouset sitten? ja käykö säätö palat samat vai pitääkö nekin vaihtaa kun uudet venat laittaa?

Kirjoittaja: Anssi LehtinenOmat kokemukset yhdestä -05:sta (faijan). Nokissa ei näkynyt mitään kulumisen merkkejä. Nettikeskusteluissa ei ole myöskään tullut vastaan. Ylikevennys ei ole ilmeisesti vielä edennyt nokkiin asti, vaan ne ovat "turhankin kestävät".

Kirjoittaja: Ossi MertsalmiJep, sposti on ossi.mertsalmi(ät)hut.fi , kiinnostaa nähdä.

Kävin hakeen Mp-racingista venttiilisarjan, ei paljon kannata tilata jenkeistä jos sarja maksaa jenkeissä 110

Kirjoittaja: HEIKKI RATINENMillaisia kokemuksia noista titaaniventtiilien vaihdoista teräksisiin yleisesti ottaen on? Kun siihen on laitettava jäykemmät jouset niin sen jälkeen on venttiilin avaamiseksi käytettävä enemmän voimaa; tuossa lienee vaara, että nokka-akseli alkaa kulua enemmän ja sen elinikä puolestaan lyhenee?

Kirjoittaja: Harri VanhalaVenttiili on niin hötöä ainetta, että se hakkautuu omituiseen muotoon. Seetin ja venttiilin joustavuudet eivät taida sopia yhteen tai sitten titaanivenan suojapinta pettää.

Voin lähettää digikuvia hajonneesta CRF450-venttiilistä, jos laitat sähköpostiosoitteesi näkyville.

Kirjoittaja: Ossi MertsalmiJoo, vielä toinen kysymys. Eli kumpi noissa antaa periksi. Kansi vai venttiili? Eli kuluuko seetipinta josta johtuu se välyksen häviäminen, vai johtuuko se siitä että venttiili kuluu?

Ossi

Kirjoittaja: Ossi Mertsalmionko kukaan laitellut crf 250 noita teräsventtiileitä? Minkä verran kestävyys paranee.

Örtheniltä kun kyselin niin olivat sitä mieltä että ei kannata vaihtaa.

Kirjoittaja: MIKAEL NYLUNDItse asensin Kibblewhite teräsvenat niin pako- kuin imupuolellekkin. Venttiilit
ja jouset tilasin

http://shop.thumpertalk.com/

Mitään halpaa hupaahan tämä ei ollut, mutta olin niin lopen kyllästynyt
jatkuvaan venttiilirumbaan.

Seetit hiottiin Pitäjänmäellä (Helsingissä)

http://www.gtmotor.fi/

Kertoivat että paljon Hondan kansia oli ollut heillä
samassa hoidossa.

Tämä oli siis toinen kerta.

Ensimäisellä kerralla laitoin vain Kibblewhiten imuvenat ja imupuolen jouset, teimme
itse venttiilien läppäyksen ja laitoimme kannen kasaan. Tämä konstruktio kesti
säätämättä noin 60h, sitten myös nämä teräsvenat olivat vaihtokunnossa.

Pyörä oli

Kirjoittaja: SAMU-PEKKA JOKITALOno seeti pinnathan kannattaa/pitää hioa. iisalmesta ainakin löytyy paja ja mulla makso 30

Kirjoittaja: Ossi MertsalmiJep, joo siis kirjoitin huonosti. Eli noitten teräsvenojen asennuksesta titaanisten tilalle kyselin.. ja mopo on se Honda crf 250.

Mutta täytyy soitella örthenille ja kysellä.

Ossi

Kirjoittaja: Ossi Mertsalmimitkä on toimenpiteet venojen asennuksessa? Riittääkö läppääminen vai tarviiko työstää kantta? Mistä löytyy hyvä putiikki tohon kannen tekemiseen? Ja kuinka arvokas?

T.Ossi

Kirjoittaja: JANNE HAKALA

www.mp-racing.fi tuolta saa teräs vena sarjoja

www.btosports.com tuolta samoja vähän halvemmalla

itellä kävi samat säätöpalat vaihdon jälkeen, voi kyllä joutua vaihteleenkin.