puristukset hukassa

Kirjoittaja: Jarno Mäkeläsylinteri tuli pinnotuksesta eikä käynyt miksikään. samanlainen tussu ku oli raidat pytyssä. v...tuttaa

Kirjoittaja: MATTI LAKONENwisecot on khyyl aivan perseestä! joka toinen on susi,valehtelematta uran aikana ostanut maybe 4 wisecoo ja kahessa niistä ei mahtunu männäntappi sisään,,mikrometrillä tarkistettiin ni olihan siellä tosi pien heitto edelliseen tappiin verrattuna! orggis mäntä on ehdoton!!!

Kirjoittaja: PASI HEIMONENMuistaakseni wisecon renkaat tulee niin että teksti ylöspäin jos niissä jotain lukeepi
ja kannattaa mitata renkaan välys koska tosiaan laatu on wisecolla syvältä nykyään

Kirjoittaja: SAMI KUJALAeikös niissä männänrenkaissa ollutkin vielä eroa materiaalissa jos se tulee nigasil sylinteriin tai siihen wisecon omaan putkeen??? (wisekoilla joskus kans leikkinyt ja paskaksi todennu. laatu heitot suuria) olikos täälä keskusteluissa joskus viime syksynä kun joku oli laittanut uuden wisecon männän piikkiin jammuun ja se männänrengas uran tappi oli lähtenyt samantien irti? vai oliko se jopa väärässä paikaassa? ei muista kunnolla....

Kirjoittaja: Jarno Mäkeläsiellä on wiseko.männänrenkaista en löytänyt mitään merkintöjä kummin päin tulis

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENJa wisecon männät on muutenkin aivan p**seestä.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOHöpö höpö. Satkun välein noi pinnotettujen pyttyjen männät menee, oli sitten tako tai valu, vaikkei japseihin aina orkkiksena saakaan kuin yhtä "varman päälle" kokoa.
Pinnotuksesta pytty voi myös hyvinkin tulla satkun eri kokoisena takaisin. Vaan eipä muutamakaan satku tuommoista eroa tee, kun mäntä on uusi.

Onko tuossa mahdollista laittaa männänrengas väärinpäin?

Kirjoittaja: JARNO ANTTILASamaa mieltä Anssin kanssa. Mittaamaan vaan mikrometrillä.

Kirjoittaja: Jussi MetsänkyläTai sitten tilaa wisecon männän. Takomännissä ei ole noita satkun tarkkuus eroja. Yks käy kaikkiin. mittaa vaan työntömitalla sen pytyn ni saa millit tietoon (Pitäis kyllä pinnotuksesta tulla saman kokosena ku lähtikin)

Kirjoittaja: Anssi LehtinenTässä pinnotustouhun aikana ei tullut puheeksi minkä kokoiseksi pytty on porattu? Kannattais varmaan mitata tai mittauttaa jossain pajalla pytty ja mäntä.

Kirjoittaja: Jarno Mäkelämäntää epäilin itsekkin.mäntiä on näköjään 66.34-66.37 väliltä.sylinterin kyljessä lukee TUMIC ei varmaan ole orkkis pytty

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKISuitsasta en tiedä mutta usein sylinterissä ulkopuolella on koodi jonka mukaan mäntä hommataan...

Kirjoittaja: Jarno Mäkeläen osaa vielä sanoa varsinaisesta laiskuudesta mitään,heitin vasta tollasen sisään ajo lenkin.mutta poljin tuntuu yhtä veltolta ku rikkinäiellä sylinterillä.istualtaan saa polkasta käyntiin,ku ostin pyörän sai pomppia koko painolla päällä että pyörähti

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMillin liian pieni mäntä??? Ero on aika iso...ei tuu alatiivisteellä vaikka sinne kuuluis ohun ja paksuimman olis laittanut.

Kirjoittaja: SAMI KUJALAonko siinä pyörässä muita oireita kuin laiskuus?? pakoaukon säätimet kunnossa ja asennettu kunnolla ? savuttaako paljon kaverin pyörässä oli päässyt kampuran stefa pois paikaltaan ja veti laatikko öljyä sylinteriin (rm 250) mutta se meno loppu kyllä kun kanan lento. saako se liikaa polttoainetta?

Kirjoittaja: Jarno Mäkeläpyörä on 250cc. RM 01. tuosta tiivisteestä en mene sanomaan mitään.athenan tiivistesarjoja oon käyttäny.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenJos ei se tiiviste oo mikään aivan tajuton, niin tuskinpa se sitä pyörää ihan täysin tuhnuttaa. Mun Kawa ainakin kiekui niin perkeleesti kun oli kansi liian korkealla, pienillä kierroksilla ei vain löytynyt toivottua terävyyttä.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJos sylinteri vain pinnoitettiin, niin saman vahvuinen alatiiviste pitäisi olla kuin ennen pinnoitustakin. Piikeissä on noi mitat suunnilleen samat merkkiin katsomatta, kyllä 1.1mm on vielä ok 98:n kaverina. 85:ssa käytin 0.9mm, ei detonointijälkiä kummassakaan männässä.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenNiin sen tinalangan pitää tietty olla siellä ihan sylinterin seinässä kiinni ja mitta otetaan ohuimmasta kohdasta, joka toivottavasti on ihan langan päässä. 3mm on aika rajua kamaa, 1,5-2mm paksuista kannattais kokeilla niin ei tarvitse rutata niin paljon. Hifistellessä tietty tasan vastakkaisilel puolille niin ei mäntä pääsis yhtään keikkumaan.

Tuokin kertoo vain ns. squish clearancen, puristusuhteen mittaaminen on hankalampaa.

Kirjoittaja: JOEL LÄNSIVUORIoot ilmeisesti vaihtanut myös uuden männän?

Niillä sylinterin alapään tivareillakin on iso merkitys että millaiset puristukset löytyy.. ota pyörästä tulppa irti ja laita L:än mallinen tinalanka (3mm lanka) tulpan reijästä sisälle niin että tinalanka jää männän ja kannen väliin, tina langan pitäisti puristua 1,1-1,3mm paksuksi 1,3mm olisi melko optimaalinen 125cc koneessa... Ja jos tinalanka ei edes puristu kannen ja männän väliin niin ala tiiviste on aivan liian paksu..

Tällä tapaa minua on neuvottu tekemään. Siitä en tiedä että miten muut tekee saman asian..?

Tämä siis toimii jos kyseessä on 2-t peli.

JL