Lohkojen irroitus

Kirjoittaja: SAMPO SIIRIÄINENMoro!

Antakaapas muutama hyvä vinkki lohkojen irroitukseen toisistaan!

Puusta kun vuolin kiilat ja niillä naputtelin aikani, niin kyllähän ne lohkot irtos, mutta kovin on kertakäyttöisiä tuollaiset "puutyökalut"...

T:SS

Kirjoittaja: SAMPO SIIRIÄINENKiitoksia vinkeistä! Sirkun vinkki johti tällä kertaa pisimmälle. Etolasta löytyi muovipalikoita, mistä sai tehtyä varsin asialliset kiilat. Materiaali ei tosin ole nailonia, vaan kuulemma PVC:tä. Aiemmin luulin, että sitä tehdään vaan tytöille housuja...

Kumivasarointi lohkojen reunoihin ei tässä tapauksessa olisi kyllä johtanut toivottuun lopputulokseen. Sen verran on tiukkoja nuo laakerien ja ohjuritappien sovitteet, että lohkojen erottaminen vaati nimenomaan akselien ym. suuntaista voimaa.

Kone on nyt jokatapauksessa siististi avattu, joten kiitoksia neuvoista!

T:SS

Kirjoittaja: Jarkko HyvärinenUlosvetäjä hakkaa kyllä kiilat ja vasarat sata-nolla noissa hommissa. Itse apinoin suoraan hussen ohjekirjasta ulosvetäjän mallin. Ei ole kuin levy, jossa sopivasti reikiä + oikeasta ulosvetäjästä otettu tappi.

Kirjoittaja: EERO HUUSKONENTee ulosvetäjä. Eli vahva lattarauta johon hahlot ja niiden väliin keskelle esim. M12 kierre. Kyllä lähtee lohkoja särkemättä.

Kirjoittaja: Nicke LatvaniemiKuumailmapuhaltimella lämmittelet lohkojen/öljykopan saumakohdat. Ja juuri niinkuin muutkin mainitsi, napauttelemalla lohkoja ja aseta vielä moottori kyljelleen ja napauta kampiaksila, mutteri paikallaan(vauhtipyörän puoli ylöspäin) ni ihme jos ei parilla kumivasara napautuksella iroaa..

Kirjoittaja: JOEL LÄNSIVUORInapauttelee muutaman kerran kumi moskalla lohkojen sivuille, niin pitäis ruveta irtoomaan mitään kiiloja en oo koskaa käyttäny.. ihan vaan pikku hiljaa naputtelee niin hyvä tulee..

JL

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONiin, onhan ne joskus kampuran laakeripesät niinkin väljät että ulkokooli pyörii pesässä...

Sampo, tee ne kiilat nailonista.