Saako mielipiteitä/ohjeita??

Kirjoittaja: Jari-Pekka PoikolainenOlen hankkimassa pyörää. Vaihto ehtoja on pyörinyt mielessä lähinnä nämä kaksi Honda crf 450 ja ktm 525. Entinen pyörä oli -02vm. 250 kx ja olin tosi tyytyväinen. Siis tarkoitus olis ostaa iso nelari ehkä -05 vuos mallia. ajelen eniten metsäauto teitä ja polkuja, jäällä ja tulee radallakin sillon tällön käytyä, mutta harvemmin..

Kumpi pyörä olisi parempi, kestävämpi?

mites usein ja minkälaisia huoltoja noihin on tehtävä? Mäntä, kampi, venttiilit laakerit, nokka-akseli/ketju, öljyt ja suodatin????

onko yhtä kalliita osia vai onko isommassa pyörässä kalliimpia?

kaikki tieto otetaan korvat tanassa vastaan noista pyöristä.. kiitos jo etukäteen jos joku sattuu vastaamaan kysymyksiini..

Kirjoittaja: Kees van NiftrikTämä on sikäli hauska foorumi, että moottoripyöräkauppiaiden kannattaisi siirtää sponsorirahat voimakasmielipiteisimpien osallistujien voitelemiseen ennemminkin kuin huippu-crossareiden ja enduro-mestareiden paapomiseen.

Kirjoittaja: Hannu MäkiVastasin sähköpostiin...

Kertokaa muut mielipiteitä 450 remonttitarpeesta näillä tunneilla..?

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIJoudut ehkä ilman- ja öljynsuodattimet sekä öljyt vaihtamaan :-). Oikeesti jos pyörän venat on edes kerran tarkastettu/säädetty ei siihen mosaan tarvii mitään tehdä vielä pitkään aikaan. Tai sitten iskee Herra Murphy ja kone räjähtää ekana päivänä, you never know...

Kirjoittaja: Jari-Pekka PoikolainenMulla kävi entisen kx:än kans juuri näin.. pyörä oli timmi kunnossa juuri vaihdettu laakerit, mäntä, kampi yms.. innoissaan vejättelin menemään (entinen pyörä 125 tm) ja pari tuntia kerkesin ajella niin NAKS..
läpästä lohkesi nurkka ja palaset teki mäntään urat ja siitä ne meni kampikammiioon ja sieltä tietysti petilaakereitten väliin ja molemmat piti semmosta rohinaa että huh huh..
no ei siinä mitään kone auki ja uusia osia tilaukseen uudet läpät, mäntä ja petilaakerit stefat ja tiivisteet.
menin laakerin kans kuopion hs.pitkäselle ja se ukko on varmaan jotenkii siihen työhönsä tai elämäänsä kyllästyny ku siellä saa melkeen aina huonoa palvelua..
no se tilas osat ja ne tulikin yllättävän äkkiä ja eiku kasaamaan.. pistettiin kampi pakkaseen vähäks aikaa ja sit lämmitettiin laakereita kuumailma puhaltimella ja nehän lumpsahtaa kivasti paikoilleen..
ja sit lohkot kiinni, mutta hetkinen miten nää ei mene.. hs.pitkäsen myyjä tilas sitte -02 kawaan mallikappaleen nähtyään väärät laakerit.. kyllä sitte otti päähän.. kun kuvittelin että parin tunnin päästä pääsee jo koittamaan pyörää..
noo, laakerit koneistamossa irti ja vaihto oikeisiin laakereihin.. ja seraavana viikon loppuna jo ajeltiin, sen jälkeen pyörä toimi hienosti.. Eli ostin pyörän, ajoin 2 tuntia, naks ja kolmeen viikkoon ei päässy uudella pyörällä kyntämään.. ja nyt himoitsen KTM 450 exc:tä..

Kirjoittaja: Jari-Pekka Poikolainenlaita lisää kuvia pyörästä japipoikolainen@hotmail.com

Kirjoittaja: Jari-Pekka Poikolainenkannattaisko mun (jos päätän ostaa kyseisen mopon) tehä siihen jotain remppaa/huoltoa noilla ajo tunneilla? ootko säätäny venttiileitä? Kerro samalla lisää pyörästä ku paat niitä kuvia..

Kirjoittaja: Hannu MäkiMoi!

Osta tästä 450 kotari...

Ei ole ollut mitään vikoja ja tuskin on tulossakaan, kun olen sillä noin 50-60h lähinnä enduroa körötellyt...

Pyörässä on paremmat valot kun vakio EXC:ssä ja mukaan saat SX virtalaitteet ja vauhtipyörän, jos lisätehoa kaipaat...

Voin tässä jo pudottaa 50

Kirjoittaja: Jari-Pekka Poikolainenmielipiteitä voi myös antaa 450 kooteeämmästä.. tää vaikuttaa siltä mitä on lueskellu että hondan venttiilit taitaa olla monella maanvaiva.. onko hondaan kalliimpia osat ku ktm? onko 525 ja 450 ktm miten paljon ajettavuudessa eroja?

Kirjoittaja: JOUNI SIMONENktm 450 exc -05 käyttökokemuksia....

-helppo ja kestävä.

-vaihtamalla crossin jouset ,kohtuullinen (tällaiselle harrastajalle erinomainen) ajettava.

-käy keikkeen ajoon, metsätiet (itse en tosin enää aja kun meinasin itseni tappaa vastaan tulleen naapurin volvon keulaan...meidän mailla) enduro, motocross.

kaikinpuolin hyvä....

honda crf on sitten huippu crossissa mutta enskaa sillä ei pahemmin kannata harrastella....

Kirjoittaja: Anssi Lehtinenvenatuska siis

Kirjoittaja: Anssi LehtinenJos ei ihan raivolla päästele siellä metsäteillä ja jäällä niin paremmuus lienee kiinni lähinnä siitä kumpi sopii käteen. Krossiradalla Honda on parempi ja missä tahansa KTM on kestävämpi, kun Hondassa on se venatusta.

Kirjoittaja: SAMI ELOMulla on -05 525 EXC. Nyt sillä on ajettu 155h. Ei ole muuta tarvinnut tehdä kun öljyjä vaihtaa 5-10h välein ja venttiili säätö/tarkastus 30h välein. Ajo on sekalaista harraste enskaa tai crossia. Takaiskari ja keula huollettu shimmityksen yhteydessä jossain 120h kohdalla. Mun muistaakseen ainakin crossi CRF:ssä on tehtaan vaihtosuositus männälle joku 30 tuntia. Kestää kyllä varmaan paljon pidemmälle jos ei aja supermotoa tai pelkkää jäärataa torvi auki.