Vortex CDI

Kirjoittaja: ATTE SIPARINiin eli onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä CDI systeemistä?

Hyvät ja huonot puolet?

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENPaljon vortexin, jd:n ja dynateki sytkäpoxit maksavat?

Kirjoittaja: ATTE SIPARINiin onko tuo sitten vaikea sätää kohilleen ilman mitään vaurioita?
Paljonko tulee edullisemmaks tilata tuolta jenkkilästä?

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENMiten toimis Kawasaki KX 125:ssa? ja eikös noi tommoset useamman satasen maksa...

Kirjoittaja: Marko LaineVortex, JD, DynaTek jne. säädettävät boxit tarvitsevat erikseen hankittavan säätöohjelman, jos niitä oikeasti aikoo säätää. Ilman säätöohjelmaa Vortexissa on 10 erilaista sytytyskäyrää, DynaTekissa neljä ja JD:ssä käsittääkseni kaksi. Eli siinä mielessä Vortex on parempi kun ilman uudelleen ohjelmointia löytyy enemmän vaihtoehtoja. Noi eri vaihtoehdot myös ovat oikeasti erilaisia eli esim. vääntökäyrä eroaa huomattavasti kierroskäyrästä.

Kirjoittaja: Jarkko HyvärinenMitenkäs tuo jd verrattuna vortex? Jääratamopoon varmaankin tuollainen olisi hyvä sijoitus, kun sen joku vielä ruuvaisi kohilleen penkissä...

Jake

Kirjoittaja: TURKKA HAGMANToi JD:n laatikko ei taida toimia ainakaan YZ250F:ssä jos virtapäähän on laitettu tarvike valovirtapää. Vortexin toimii. Omakohtaista kokemusta JD:stä ei ole.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenItse en ole kokeillut, mutta mitä ulkomaan forumeilta on tullut luettua kokemuksia ja katseltua dynokäyriä, niin hyvin toimii. Herää vain kysymys, että miten ihmeessä mp-tehtaat eivät saa yhtä hyvää sytkäboksia aikaan?

Luulisi, että ei Vortexinkaan R&D-budjetti voi mikään aivan rajaton olla, että jokaiseen pyörään voitaisiin hioa käyrät viimeisen päälle. Toisaalta ei kai se elektroniikkakaan niin järjettömän kallista voi olla, vai tarvitaanko siellä tosiaan prosessoritehoa tai muistia tai mikä siellä maksaakaan niin paljon, että se nostaisi pyörän valmistuskustannuksia merkittävästi?

Vai vetääkö Vortex vain homman sen verran kireämmälle, että hyvällä bensalla oikein säädetty täysin kunnossa oleva kone toimii niiden käyrillä paremmin, mutta vähän kulahtanut vehje vähän huonommalla jalosteella räjähtää ympäri mäkeä kun sitä rasitetaan?

Kirjoittaja: TURKKA HAGMANToimii ja on monipuolinen ainakin YZ250F:ssä

Kirjoittaja: Marko LaineHuonoja puolia melko korkea hinta, loput onkin hyviä puolia. Hinnan lisäksi muuta huonoa en ole vielä löytänyt, vaikka muutaman vuoden olenkin käyttänyt.