Kawan Pakoaukonsäädin-ongelmia

Kirjoittaja: Juuso LindbergPutsasin KX250 -93 KIPS:n kun se liikkui vähä tahmeasti. Kun laitoin palikat takasin, niin kaikki toimii muuten nätisti, mutta se läppä siellä yläreunassa ei pysy paikallaan. Aina kun kääntää ne "rullat" kiinni(eli kanavat umpeen), niin läppä tipahtaa uristaan ja sit koko KIPS menee jumiin. Koitin säädellä sitä, mut ainoa keino millä sain läpän pysyyn ylhäällä oli jättää kanavia pikkusen raolleen(ei vissiin oo tarkoitus).
Rupes tuleen jo vähä avuton olo, ja oli pakko tulla kysyyn neuvoja/vinkkejä.

Kirjoittaja: Jukka OittinenSiis läpänhän kuuluu olla ylhäällä samaan aikaan kun sivukanavat ovat auki.On tarkeää, että vasemman säätimen ja keskisäätimen välillä olevassa hässäkässä ei oo yhtään hammasta hävinnyt.Keskimmäisessä säätimessä on taas liikaa liikkuvia osia..Joku niistä tai kaikki voivat olla kuluneet liian väljiksi keskenään.

Kirjoittaja: Juuso LindbergMuotoilin ton yhen lauseen vähä huonosti.
Eli joutuisin jättään rullien "kiinni"-asennossa pikkusen kanavia auki(n. 1-2 mm), että se läppä pysyis ylhäällä. Muuten se tippuu.
Kävin tos viä äsken kurkkaan niitä rullia. Ne läpän urat on aikalailla kulunut, et en tiä millä pyhällä hengellä/karstalla se on aikasemmin paikallaan pysyny.

Minkälaiseks koneen luonne muuttuu, jos säädän KIPSin niin, et ne rullat jää 1-2 mm auki. Ku voi olla osat kiven alla/vähä hintavia.

Kirjoittaja: Jukka OittinenIsommilla kierroksilla on tehon kannalta hyvä että läppä pääsee nousemaan ylös asti.Silloin kone pääsee kiertämään täydet lenkit.Anna sivukanavien vaan jäädä vähän raolleen.Tuskin huomaat suurta eroa moottorissa.