Honda crf450 -02
21.9.2006 - 21:05
|
Kirjoittaja: SAMI VILENonko vika vai ominaisuus kun väännättää pienillä kierroksilla niin ketjut alkaa "räpättään". Oon huomannu samaa oiretta muissakin pyörissä. oon koitellu eri ketjun kireyksiä mut ei mainittavaa eroo. Ja sit jos jollain on hyviä käynnistys vinkkejä niin alappa kertoon, lähinnä lämpösenä.
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Jukka OittinenRatasketjujen räpätys tulee siitä kun ne ovat liian löysällä.KO Hondassa ketjut ovat tiukimmillaan pyörän ollessa pukilla,jos alarulla ja laahari ovat ehjät.
Kirjoittaja: SAMI VILENtuli tos viikonloppuna ajettua oikeen urakalla niin aloin saamaaan tuntumaa tohon käyntiinlähtöön et viim. toisella potkulla aina käyntiin. Nii ja kyse oli voimansiirron ketjuista. Mitä muuten maksaa toi nokkaketju ja laahaimet ku en oo löytäny mistään nettikatalookista.
Kirjoittaja: Anssi LehtinenNokkaketju muutaman kybän.
Ainakin omassa YZ450F -03:ssa laahaimet eivät olleet kuluneet yhtään 135 tunnissa, vaihdoin ne "turhaan" ketjun kanssa (ketju olisi tosin pitänyt vaihtaa jo aiemmin, kampurassa oleva ratas oli jo saanut vähän jälkeä).
En ole ihan varma oliko -02 jo se huono nokkaketjun kiristin(kuoleentuu ja ei enää pidä asentoaan) ja meneekö sen tilalle heittämällä -05 mallisen vastaava, mutta jos menee, vaihda.
Kirjoittaja: Teemu KaijansinkkoVuosimalliltaan uudemmat pyörät lähteeki paremmin käyntii ku esim. kyseessä oleva -02 malline....
Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENAja pienemmällä vaihteella kovemmilla kierroksilla. pitäis kalkatuksen loppua.
Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENIhme juttu tää kyllä, kaikki valittaa että nelari lähtee huonosti käyntiin kuumana. Meijän 450 hussen 06 malli ainakin lähtee aina ykösellä kun pistää hot-startterin päälle.
Kirjoittaja: Tommi AnttilaNiin tässä oli varmaan kyse voimansiirron ketjuista, eikä nokkaketjusta. Tai ainakin se minulla ekana tuli mieleen koska omat kokemukset CRF:stä on että kun ajaa liian isolla vaihteella, liian pienillä kierroksilla ja sitten kääntää oikeaa rannetta niin ketjut alkavat kalkattamaan.
Kirjoittaja: SAMI VILENen ny oikeen usko tota nokka ketju hommaa siltä osin et ei mun mielestä voi pitää niin isoo ääntä ku tässä tapauksessa ja ketjuista huomaa ku kattoo ajossa et vatkaa. ja venojen välykset tarkastin ja oli ok.
Kirjoittaja: juha koskiSiis räpättää ettei nokka ketju olisi kulunut vaihtokuntoon tuollaista
räpätystä esiintyy nokkaketjussa kun se alkaa mennä jumiin tuntien
tultua täyteen tai huonon öljyn johdosta.
Myös tuo käytiin lähtö ongelma viittaisi nokkaketju ongelmaan
tai sitten se on imuventtiilien väljykset menny kiinni.
Tästä selviää kannen läppäyksellä tai sitten jos on
sertit kuluneen niin menee timantti hionta hommiksi
se ei tosin onnistu omassa tallissa ilman erikois työkalua toki
homma ei ole vaikea ainoastaan timantti hiontalaite on
suhteellisen hinnakas omaan käyttöön.
Kirjoittaja: SAMI VILENjuu kyl on hotstarttia tullu käytettyä ja vaik mielestäni haen oikeen kohdan niin välil lähtee heti ja välillä taas ei.
Kirjoittaja: SAMI SANDVIKKyllä sitä räpätystä esiintyy pyörässä ku pyörässä... varsinkin isommissa se räpättää helposti jos isolla vaihteella vedättää. Niin kai oot käyttänyt sun pyörässä sitä hot start buttonia kun kuumana käynnistelet..?