Honda Crf-x 250

Kirjoittaja: Keke LomperiEli kyseinen pyörä on ollut harkinnassa ostaa jo jonkin aikaa ja informaatio pyörästä olisi tarpeen. Miten tälläisen crf-X mallin kone kestää ja onko huoltovälit huomattavasti pitempiä kuin R-mallissa. X-ja R-mallissa on kuuleman erinlaiset jousitukset Onko X-mallin jousitus parempi vai? Ja entäs onko tässä X-mallissa kovakromi pytty?
Pyörä tulisi harrasteajoon, radalla tuskin tulen käymään juuri koskaan. Metsäteitä pitkin ajoa kesäisin ja talvella jonkin verran jääradalla. Kilometrejä tulisi vuoden aikana paljon

Kirjoittaja: Keke LomperiJoo kiitos vastauksista. Eihän tuossa X-mallissa tosiaan ole kuin jotain 30hv ja R-mallissa muistaakseni yli 40hv. Onkos näissä 04-05malleissa mitään muita tyyppivikoja kuin tuo Sirkun mainitsema

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOEi se tehoero nyt sentään noin suuri ole.
Japsit lupaa mitä lupaa, ei taida ykdestäkään pikkunelarista lähteä lähellekään tuota 40hv. 35hv voisi olla lähellä totuutta. Tuo enskaversio on toki säyseämpi, saattaa olla ettei edes 28hv, mutta siitä pitääkin poistaa ne ilmanoton tukkeet, pakarin päästä kipinäsammutin (vai mikä lie) ja vaihtaa se orkkis mini-mini-taisi-olla-136-pääsuutin 165-170 kokoon.

Kirjoittaja: JUSSI VILKMANAinakin ekoista X-malleista irtosi vain 28 hevosvoimaa. En tiedä miten se liittyy mitenkään mutta kuitenkin...

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENJa nelarissahan yleisesti ottaen pakokaasut pitäisi saada mahdollisimman nopeasti eli lyhyehkö ja paksu alkukäyrä tuovat tehoa ja näin ollen sirkun kommentti ilmentää että enduroversio on hitusen laiskempi kuin crossi.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONiin, pakoputkihan on myös erilainen, enskaversiossa parempi vaimennus ja pidempi alkukäyrä.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenSe on sama mylly. Eroa ehkä nokkien ajoituksissa ja kaasarin säädöissä. Ota nyt hyvä mies ainakin se 450, ei tolla pikkupyörällä tule tiellä kuin paha mieli.

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENJep, ennemmin se 450 kun se kestääkin koneellisesti ehkä vähän paremmin kun pikkunelari. Kyllä se pikkunenkin kestää kun huoltaa sen ajallaan!

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOHondassa on enskaversiossakin 1-renkainen mäntä ja siten ei ehkä Jammun WR:n kestoikää ole siltä osin odotettavissa.

Enduroversiossa oli nokkien lisäksi eroa muistaakseni vauhtipyörässä, tai sitten kampurassa. Myös lohkot ovat erilaiset ja öljytäyttö on aika liruttamista, nimenomaan enskaversiossa.

Enduron 4-vaihteen välitys on täsmälleen sama kuin krossin 5-vaihteen, endurossa on kevyemmät kytkimen jouset, jotka kannattaa vaihtaa heti alkuun jäykempiin.

Linkut ovat endurossa progressiivisemmat, shimmitys tiukka ja jouset löysät. Itse (50kg) tykkäsin ajaa ihan vakiojousilla kun shimmitys ensin saatiin toimimaan.
Tankki on enskaversiossa tosi pullukka ja krossin tankkiin ei varatankkia saanut ainakaan -05. Hirveitä valotehoja on turha odottaa, lataus 18W ja valoille tulee 38W...

-04--05 malleissa on monessa yksilössä ollut käynnistyvyysraja -13--15 tietämissä. Käynnistyy toki kylmemmässäkin, mutta ihan hirvee potkimistalkoo on edessä. Kaasarin säätäminen on aivan hirveä talkoo, etenkin enskaversiossa, jossa akkukotelokin on tiellä estämässä kumikurkun saantia paikalleen sittne kun pääsee pudottamaan takahäkkiä takaisin alas.

Nämä kommenttini pätevät varmuudella ainoastaan -04--05 malleihin.
No, Miika?