KTM spoorijousituksesta

Kirjoittaja: Jarmo MaurialaEli kysymys on KTM:n takajousituksen sopivuudesta vähän lyhyehkölle (170cm, 70kg) C-luokan kuskille spåårissa. Malli on 400EXC –04. Molemmat päät on simmitetty Topilla ja taakse vaihdettu –02 mallin progressiivinen jousi. Iskunvaimennus toimii ihan hyvin ja takapainuma on muistaakseni noin sata viiva satakymmenen. Ongelmana on korkeus. Jalat yltävät yleensä vähän heikosti jalkauraan ja varsinkin pehmeillä keleillä (kuten viime viikonloppuna) tasapainon säilytys on vähän hankalaa. Ymmärtääkseni PDS-systeemissä toiminta häiriintyy, jos vaihtaa lyhyemmän jousen ja näin liikematka lyhenee. Olisiko linkullinen systeemi tunteettomampi korkeuden laskulle, kun siinä korkeuden muutos ei ole ymmärtääkseni niin sidottu iskunvaimennuksen toimintaan?
Harjoitusmäärän kasvatus arvatenkin kasvattaisi tasapainon hallintaa, mutta kun se aika on rajallista… Tuo PDS taitaa sopia paremmin kovaan ajoon? Heittäkää kommenttia kokemuksista spoorissa KTM vs. linkkusysteemi. Suosituksia linkullisista nelareista kuuntelen myös. Nelisatku ollut muuten ihan hyvä peli, mutta pitäis nyt selvittää vaihtoehdot tai muutosmahdollisuudet. Kiitokset etukäteen kommenteista.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJos haluat asiaan kommentteja "oikeesti" pituusrajoitteisen 10 madalluksen kokemuksella niin laita mieliä...