ktm 200 exc
13.3.2006 - 13:03
|
Kirjoittaja: tapio leppänenOnko uusissa ktm 200 vielä vaihdelaatikko ongelmia,joita on ollut vanhemmissa malleissa?Kumpi on harrastajalle parempi vaihtoehto 200 vai 250 vai jopa 300?
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: JUHA NISULAnoin vuosi sitten vaihdoin ktm alkuperäsen männän ja öljynä olen käyttänyt castrollin r2 ja bensana 98e.Ainoa huonopuoli pyörässä on pakoputki joka on kolhuille arassa paikassa.125 ja 250 on paisari erilainen eikä ole altis menemään kasaan.crossissa on putki taas ihan erilainen,paremmin suojassa.
Kirjoittaja: Jarkko HyvärinenVarmaan aika ripeä laite tollanen 500h männällä ajettu piikki. Mut meitä on niin moneen lähtöön......
Jake
Kirjoittaja: Lauri LehtinenJuu kyllä 500h ajettu mäntä on pakko olla jo aivan valmis ja todella väljä vaikka saisi millaista kohtelua. Piikki Cr:stä otettiin mäntä noin 15:ssä palassa irti yhestä pyörästä(tai siis kerättiin mäntä kampikammiosta ja sylinteristä ja lohko piti halkasta), sylinteri pysyi ehjänä, uusi mäntä tilalle ja kyllä oli voimassa eroa ! 20tkm yksillä öljyillä kuulostaa myös vaihteiston ja kytkimen surmalta, paljonko mahtoi edes öljyä olla enää siinä vaiheessa laatikossa ?
Kirjoittaja: Kees van NiftrikKyllä noilla ennen ajettiinkin, mutta nykyisissä erikoiskevennetyissä riskiä on kasvatettu varmaan melkoisen progressiivisesti sadan tunnin käytön jälkeen. Öljyhän vaihtuu bensan mukana kaksitahtisessa ja kytkinlevyjen tyypistä riippuen vaihteistoöljyä ei välttämättä kovin usein tarvitse vaihtaa (15h?). Kai se kestäminenkin on vähän männän tyypistä kiinni. Valettu alumäntä onkin varmaan elinkaarensa päässä 20 tunnin päästä ja varmasti romuna 50 tunnin jälkeen, mutta joku vähän jytympää tekoa oleva kaksirenkainen takomäntä ei välttämättä vielä.
Kirjoittaja: JUHA NISULAItselläni on exc 200-03 eikä ole ollut mitään murheita laatikon kans eikä muutenkaan.Olen aika ison kokonen n. 96kg,eikä useinkaan tule tilannetta että teho tai vääntö ei riittäisi,se on tietystikin ajotyyliistä kiinni.Kaverilla on 01 200exc eikä mitään murheita laatikon kanssa ole ollut,mut kaikki kyl rikki saa.03 ajettu noin 400 tuntia mäntä vaihdettu kerran.
Kirjoittaja: Roope SellJoo noh kaveri vetäs piikkisella exc:llä 500h/20 000km parilla öljyillä, tulpalla ja yhellä männänvaihdolla eikä mitää ongelmia. En kyl ite ryhtyny moiseen hulluuteen kun piikkisen hommasin :)
Kirjoittaja: Lauri LehtinenNo jo on kottarainen kestäny tunteja, vielä nukut yösi hyvin ;) ? Ei tosiaan koneelle tehty muuta kuin vaihdettu mäntä kerran ? Ei sitä sit ainakaan väärinkäytetty ole missään vaiheessa. Mikä mäntä sulla on käytössä ?
Kirjoittaja: SEPPO HONKANENJos noista pitää valita, niin valinta on 200. Tosin vielä parempi vaihtoehto olisi 250 4T. Vaihdoin itse KTM 200:sen KTM 250 Racing malliin, enkä ole katunut. Pikku nelari on ehdottomasti helpoin ja mulle myös nopein metsäpyörä. Kokemusta on 520:sestä alkaen yli 20 vuoden ajalta, joten kuvittelen osaavani jotain sanoa ko. mopoista. Pikku nelaria pystyy ajamaan tosissaan, ilman että pyörä alkaisi viedä miestä. Totesin pikku pyörän erinomaisuuden taas viime lauantaina kokeiltuani tutun uutta 450:stä. Iso pyssyssä on kyllä voimaa, muttei sitä pysty suomalaismetsissä hyödyntämään.
T. Sepi
Kirjoittaja: JESSE SANDENNyt ajettu 2004:lla 200:lla 170 tuntia. Ei mitään ongelmia. Kyllähän noita laatikoita hajoilee joka merkillä ja joka kokoluokassa, kun huono tuuri sattuu. Motopalvelussa sanottiin, et ei nois uudemmista ole pahemmin ongelmia ollut, kun kyselin et kannattaako rattaita vaihtaa varuiksi (samaa sanottiin Sommerilla saksassa). En ole ajanut kuin 200 ja 250:llä, joten kolmesatkusta en tie. 200 tuntuu kevyemmältä, vääntää ihan alhaalta paremmin, hyvä liukkailla kallioilla. Raskaissa olosuhteissa tehoa vois olla lisää(crossia ajettaessa), endurossa en ole tarvinnut. 200:lla helppo ajaa kun se ei revi ja jaksaa pitempää. Sopii noista parhaiten, jos on pienikokoinen.