Keskivääntöä uupuu, KX125 -02

Kirjoittaja: Matti HoikkalaPäivää!

Olisiko täällä jollain tietoa mistä saattaisi johtua keskiväännön uupuminen?
Kone tuntuu keskikierroksilla "kuolleelta" ja ei tapahdu pitkään aikaan mitään kun painaa keskikierroksilta kaasun pohjaan.
Yläkierroksilla tuntuu potkivan hyvin, mutta keskeltä uupuu tehoa

Kellään kokemuksia/ehdotuksia? kiitoksia jo etukäteen.

-Matti H.

Kirjoittaja: Matti HoikkalaUusi putki (vakio) auttoi vähän asiaa, mutta ei hirveästi. Äänet parani kyllä aika paljon.
Vaihdoin öljyn castrollin r2:seen, ja toimii huomattavasti paremmin kuin ennen käyttämäni motorex.

Voiko tuo minun neulani vaikuttaa asiaan? Vai pitäisikö kokeilla jäykempiä jousia pakoaukonsäätimeen? Ainakin kun lähetin pyörän entiselle omistajalle mailia, niin sanoi että pakoaukonsäädintä säätämällä saa keskivääntöä? Vai minkälaista muuta säätöä pakoaukonsäätimelle voi tehdä?

-Matti H.

Kirjoittaja: Matti HoikkalaKaasaria siis täytyy koittaa säädella, ja putkea koittaa oikasta. Läpätkin vois tarkistaa.

Kiitoksia vastanneille! Heittäkää toki lisää arveluja tai muutakin juttua kawasta :)

-Matti

Kirjoittaja: Matti Hoikkalanonniin, takaisin asiaan!

Säätelin kaasaria, neulan laitoin rikkaimmalle ja kokeilin 380 pääsuutinta, ei toiminut pääsuuttimella joten vaihdoin takasin 370:een. vähän tuntuu röpöttävän varsinkin 1. ja 2. vaihteella, mutta tod. näkösesti johtuu kaasarin jäätymisestä.
syylärin eteen laitoin lisää pahvia mikä auttoi jonkin verran.

Uuden putken jo tilasinkin, perjantaina näkee onko apua.
Läpät tarkistin, ja näytti hyviltä, eli ei repeytymiä, naarmuja tai kulumia ollut näkyvissä.

Mikä on vakioneula? minulla on nyt 6bek2-69, eli onko vakio, rikkaampi vai laihempi?

-Matti

Kirjoittaja: jouni walliusmoro

siinä on kait mikuni tmx38.mun kirja näyttää stanu neulax
6BEK1-69-3.prikka 3 loveen. Pääsuutin #350.tyhjäk.s. #45.
ilma ruuvia1,5 auki.sanoo tää mun service manuaali

Kirjoittaja: Jarmo NiskanenSyitä tuohon voi olla niin monia, mutta tässä muutama vaihtoehto:
Tarkista pakosäätimen toiminta!
Milloin mäntä on vaihdettu, onko sylinterissä naarmuja/kiinnileikkautumajälkiä!
Läppien kunto!
Kaasarin säädöt pahasti pielessä!
Pakoputken kunto / tiiveys !
Änkkärin villat palaneet !
Moottorin muu yleinen kunto, laakerit /stefat yms.

Tarkista noi ensin.

Kirjoittaja: Matti Hoikkalakiitoksia.

Pakoaukonsäädintä olen putsaillut kyllä, mutten ole löytänyt mitään erikoista siitä.
Männällä ajettu ~10h, ja sylinteri on kunnossa.
Pääsuutin on 370, neulan prikka on viidestä lovesta toisiksi rikkaimmalla, voishan kokeilla mitä rikkaimmalla tekee :)
Pakoputki on kyllä rutulla, mutta vaikuttaako tälläinen?:
http://www.geocities.com/turpomummo/mx080.jpg
Villat vaihdoin hiljattain, enkä huomannut isoa eroa.
Moottorin yleisestä kunnosta en osaa sanoa muuta (en ole laatikkoa avannut) kuin hyvin tuntuu toimivan.

Kytkin on vähän lopussa, voisiko se vaikuttaa mitenkään keskiväännön uupumiseen?

Läpät pitää katella, ja mitä luulette vaikuttaako tuollaiset lommot putkessa vaikuttavasti?

-Matti

Kirjoittaja: Kenth ÖsterbergOmassa kawassa(jonka myi ennen vuodenvaihdetta) vaikka muutama vuosi vanhempi, oli huomattavassa että oli tosi herkkä kaasarin säädölle. Heti kun ilma viileni vähän niin joutui laittaa pykälä isompi pääsuutin muuten siitä tuli tosi vaikea ajettava, eli juuri keskikierosten teho hävis ja oli niin kun ei tehoja ja sitten tuli kaikki. oikealla suuttimella tasaisempi teho. eli ei karkanut pito alta heti. Jos putki lommoinen niin sekin vaikuttaa tehoon, oikaisu suht helpo paineilmalla ja kaasuhisauslaitteen lämmitamisan kanssa pieenellä varovaisuudella.