Ktm exc vastaan sx ???
27.1.2006 - 18:43
|
Kirjoittaja: Antti NyyssöläNyt auttakaa miestä mäessä, eikä sen jäläkeen.. tarkoitus ois ostaa kotari seka käyttöön eli crossi,jäärata ja metsäautoteiden kertelyyn. kumpi olis parempi exc vai sx??? olis mukava kuulla asiantuntioiden kokemuksia????
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: jouni simonenhttp://www.offroadpro.net/fin/keskustelut/viestit.asp?nro=31347
LUITKO JO TUON KIRJOITUKSEN LOPUN ?
Kirjoittaja: Kees van NiftrikEttei menis liian helpoksi valinta, niin SX:n eduksi voidaan lukea jytymmät jouset ja niiden esijännityspotikat ensiasennuksena sekä laadukkaammat kolmiokappaleet etupäässä eli jos homma on pelkkää crossi-radalla huristelua, niin sitten tietysti SX. Saahan nuo siihen EXC:nkin, mutta sitten tuo menee taas sille ei-KTM linjalle, että ensin hankitaan moottoripyörä ja sitten vaihdetaan puolet alkuperäisosista sellaiseksi kuin niiden olisi pitänyt olla alunperinkin.
Kirjoittaja: Kees van Niftrikja tuo kaikki edellä mainittuhan oli jo kerrottu viiteen kertaan näemmä edellisissä viesteissä.. ;)
Kirjoittaja: Antti NyyssöläJaaa-a. alakaapi tuntumaan et EXC viepi voiton. mut mut jos jollain on vielä sanomista asiaan ni kertokaa ihmeessä. kuume on kova vaihtaa menopeliä..!!
Kirjoittaja: jouni simonenhuippuja sx taitaa ottaa 100-110 km/h.
oma 450 exc kulki vanhalla sotilaslentokentällä (hiekkapohjainen muuten) 164 km/h (mittarin mukaan) (todellinen varmaan 140-150 km/h?) ja niillä lyhyemmillä mukana tulleilla välityksillä....varmaan menis pidemmillä välityksillä (jotka oli pyörän mukana tarkoitettu kadulle) 200 km/h jos voima riittäis....
Kirjoittaja: Kees van NiftrikNiissä on muistaakseni sama välitys nelosella, mutta endurossa on sitten vielä kaksi isompaa vaihdetta. Siksi supermoto ja jäärata-aihioihin on mielekkäämpää ottaa EXC. Kuten tuossa joku sanoikin - se on monipuolisempi...
Kirjoittaja: Antti NyyssöläDo dii. Juu tällä hetkellä on alla 525 SX vm-02 mut tarkotus ois alottaa jääradalla ajaminen ja jotenki tuntuu et siitä loppuu vauhti kesken. onko exc ja sx välillä eroja huipuissa (km/h)?? tällä kunnolla se crossin ajaminenki on vielä et pyörä vie miestä.
Kirjoittaja: jouni simonenota ehdottomasti exc. parempi jälleenmyyntiarvo, valot valmiina,käy kaikkeen ajoon. pitää olla todella kova kaveri että saa pelin polvilleen crossiradallakin. tietysti jos leiskauttaa 30m pöydästä 50m tasaselle niin voihan siinä muniin sattua.
exc :n maksaa crossin jouset n.300*eur* jos haluaa enempi ajaa radalla kuin maastossa. itselleni kävi niin että olen nykyisin paljon kiinnostuneempi enskasta kuin pelkästä crossista ja metsään ei ole sitten crossilla mitään asiaa. mutta enskalla voi "harrastella" crosia ja jäärataa. lisäksi voit rekisteröidä ja hommata supermotovanteet niin pääset kadullekin.
itse olin ostovaiheessa myös sx:n kannalla mutta myyjä myi lähes väkisin exc:n, enkä ole katunut, pikemminkin myyjää käynyt kiittämässä kerrankin siitä että osasi neuvoa oikein.
EXC ON HUOMATTAVASTI MONIPUOLISEMPI !
Kirjoittaja: JANNE RUOTSALAINENosta sx, jos et oo menossa enduro kisoihin ja jos baana siellä missä ajat on nopeaa. Noi iskarit joudut rakentamaan kuitenkin itsellesi sopiviksi ,paremmat säätömahdollisuudet noissa sx iskareissa on . hyvät valot talvi ajoon voit tehdä akulla ja xenoneilla virtapää ei pakollinen ,jos ajot pituudeltaan 1-2 tuntia.
PS: mulla juuri sulle sopiva peli myynnissä. katso mp.pörssi osio.
Kirjoittaja: HENRY ELDitselläni ei ole kotareista kokemusta mutta voin sanoa että ota crossi malli koska iskarit toimivat vakiona hyvin ja saat säädettynä ne toimimaan myös enskassa. kun taas enskan iskarit toimii metässä vakiona hyvin mut sit radalle niistä ei oikeen tahdo saada ajettavia säätämälläkään.