apuva,mekaanikot
7.1.2006 - 13:12
|
Kirjoittaja: jouni walliusmooron
tiedä tuliko väärään osastoon kirjoteltua ?yleistä?joo ,sain katkastua kawan kytkimen siitä keskipalikasta sen n.5 cm tapin johon tulee ne jouset ja se päätylevy (sori nää osien nimet).se meni poikki ihan juuresta.voiko
hitsata tai laittaa ruuvilla sielt takaa. millaisista voimista siinä on kysymys,
joutuuko se tappi kovin lujille.saako sitä keskiosaa varaosina .hinta?.
onko kellää käytettyä osaa
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Seppo KaartinenOmassa kawassa oli aikanaan yksi tappi murtunut, ei kuitenkaan kokonaan poikki. Korjattiin nimenomaan tuolla pultti-kikalla (kartioruuvi vastapuolelta ja reilusti jäykintä locktaittia), eikä aiheuttanut mitään ongelmia sen jälkeen. Muita ongelmia pyörän suhteen tuo kikka ei kuitenkaan poistanut...
Kirjoittaja: jouni walliusmoron
Mitä ne muut vaikeudet oli,kerro vaan.Siinä keskiössä on kaksi merkkiä,pistettä ,mitähän nämä merkkaa.mulla on kyllä kirja mut kun se on amerikkaa.viittiskö kukaan kirjotella.
Kirjoittaja: JANI PAANANENmoro
Kaikista helpointa irrottaa pulttipyssyllä,mielestäni se paras keino,mutta jos ei moisia löydy niin...yksi keino on,esim rälläkän laikan avain eturattaan reikiin vaihde päällä ja tuet pään jonnekin hyvään paikkaan ja väännät räikällä auki,toinen vaihde päälle ja tuet räikän jalkatappia vasten ja käännät takapyörää auki ja kiinni tietysti eri suunnat ja pidät huolen että räikkä ei pomppaa mutterilta pois.noita kaikkia olen harrastanut ja kaikki ovat myös pelanneet toiv on apua.
Kirjoittaja: jouni walliusmoro
kiitos vinkeistä .mutteri saatiin auki ja kiinni pantiin 10 kg momenttii.
mulla on yks tig-hitsari joka vois kokeilla sen hajonneen hitsaamista.
tiedä häntä tuleeko kestävä.vanha jää kylläkin varaosax.
ostin uuden keskiön 134 ekee(keskiö+kyt.kopan tiiviste+o-rengas).
nii keskiö 116e.tiivisteet oli mielestäni kalliita,moni kyl yllättyy kun alkaa
harrastaan vanhemmalla kalustolla ja tehdään pikku huoltoo mopoon.
meikäläisen pikku mokaa ei ny lasketa?joo.
otettii jo pyörästä sauhut ja kytkinkin pelas.jäi vain mieleen ne pisteet
keskiössä ja kannessa . laitoin ne kuitenkin kohdakkain kuten kirjassa oli kuvattu.vielä jostain kohtuu *eur* kumit ja paanalle.?
Kirjoittaja: Harri VanhalaSe mutteri ei yleensä ole tosiaankaan kireällä. Ilman vaihteiston hajottamisriskiä on helpointa laittaa iso vaihde päälle ja lukita takapyörä ja vääntää mutsku auki.
Anteeksi jälkiviisaus mutta se on helpoin ja nautittavin viisauden laji!
Kirjoittaja: Harri VanhalaKerropa vielä, että miten se jousien tappi katkesi. Ethän yhtään pitänyt siitä ruuvarilla kiinni, kun yritit avata keskimutteria, ethän???
Jos korjaat sen ohjeiden mukaisella pulttikikalla, niin kerro, miten se onnistui. On hyvä tuntea kaikenlaisia budjettikikkoja.
Kirjoittaja: jouni walliusmoro
Tietysti juur ruuvaril piti koittaa ku joku sano ettei se kirees ole.
v........n jälkeen kattelin sitä osaa niin siin on toinenkin tappi murtiomes.
Ei muutaku keskiö kaupoille.toivottavasti keskiöitä saa erikseen.ulompi osa
näyttäs viel kelvolliselta.saa nährä mitä sekin maksaa.All raitin luettelossa
on kytkinkellosta mainos h.259e.Toivottavasti keskiön saa erikseen.Täytyy poiketa rm-heinolla vai onx halvempia vaihtoehtoja.Mutteri on vieläkin paikallaan.onko hämeenkyrön tanhuvilla kellään lainata työkalua.
T.oppia koko ikä
Kirjoittaja: jouni wallius
Joo sehän se osa on suamex .Anssin kuvastossa oli amerikkaa.Ei ole viel kytkinlevyjä ja välilevyjä jemmas et sais
työkalun värkättyä.Katkenneessa osassa ei ole ihan loppuun asti
kierrettä mut täytyy yrittää vääntää siihen jengat.ei sen osan hinta
ihan 160 ekee ole ,se on noin 75 ekee
Kirjoittaja: Jukka OittinenNo nyt hintataso tuntuu oikealta kulutusosalle..Poraa reikä ja jatka kierrettä lopuun asti(+loctite)...Hyvin se kestää väliaikaisesti,kun siihen vaikuttaa eniten vain kytkinjousen veto.
Kirjoittaja: jouni wallius
Niin piti vielä kysymäni et millä sen mutterin (osa 10),jolla tää luts leeve on kiinni saa kotikonstein auki
Kirjoittaja: Jukka OittinenOsan nimi on muuten kytkinkeskiö.Jos haluaa säästää se katkennut tappi kannattaa laittaa keskiön takapuolelta kiinni 6mm kartiokantapultilla.Yleensä keskiö ei ole hirmu kallis, koska se on kulutusosa.Kytkinlevy hinkkaa sitä samoin kuin painelevyäkin...Vanhoja kytkin ja välilevyjä pulttaamalla toisiinsa kiinni saa hyvän erikoistyökalun tehtyä sen kytkinakselin mutterin/pultin aukaisuun.
Kirjoittaja: Anssi Lehtinenhttp://oem.thumpertalk.com/2000RM125clutch.aspx
Kato tosta ja kerro mikä meni rikki. Lätkäsemällä Search:-lootaan osanumeron niin saat jotain osviittaa hinnasta (kerro kahdella niin alkaa olemaan lähellä eurohintaa armaassa kotimaassamme).
Kirjoittaja: jouni walliusMoro
Se osa kuvassa on n:o 5 eli clutch sleeve.Ne 4 sakaraa ei näy tossa kuvassa.Yks niistä meni poikki.Sen katkenneen tapin sais kait ruuvilla
ruuvattua ton clutch sleeven takapuolelta kiinni? onko kokemuksia?
hintaa näyttäs tulevan uudelle n.160 ekee.