SOLUKUMI

Kirjoittaja: Henri HanskiMul on solukumi takarenkaassa ja en oikee saa renkait vaihettuu ku on niin jäykkä..rengas kaupassakii sanovat ettei saa sitä pois muutaku hajottamalla..oisko teil mitää vinkkei et miten sen sais kivuttomast pois?!??!

Kirjoittaja: juha koskiItse vaihtelen mieluumin solukumeja kuin ilmarenkaita itse käytän
3 rengas rautaa ja homma sujuu ilman suurta tuskaa.
Muista vaan pistää reilusti solukumi rasvaa renkaan sisään!
Itse en kyllä yhdy tuohon siliconin suihkutteluun!

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOSe silikoni tekee ihmeitä silloin kun se rengas on ollu samoilla sijoillaan pisemmän aikaa...en sitä minäkään uskalla suihkia jos ilman rengaslukkoa meinaan samalla päälikumilla vielä ajaa!

Kirjoittaja: ILPO MERTSALMIsolujen laittohan on helppoa kuin heinänteko kun on oikeanlaiset vehkeet ja jos et tiedä kysy ahosen pepeltä 040 5658153 enduro ammattilaiset luottavat pepen menetelmiin

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIKivuttomasti hoituu kun marrssit liikkeeseen joka teke moottoripyörähuoltoja. Kyllä ne täällä päin ainakin ihan rengaskoneella vaihtavat soluja/renkaita...
Toinen tapa on se tuskainen eli lukemattomien rengasrautojen, lukkopihtien ym avulla se vaihtuu hiellä ja tuskalla.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOOsta vaikka Biltemasta niitä n. 30cm pitkiä rengasrautoja (jotain 3.5e kpl), joissa on semmoinen kaareva toinen pää ja toisessa päässä 2*n. 80 asteen mutka. Ne on sopivan suilevia ja 4 riittää. Sitten purkki silikonia. Painelet yhdellä raudalla n. 5-10 cm välein sitä reunanauhaa vanteen uraan ja suihkaset aina perään silikonia. Jahka olet sen reunan kiertänyt ympäri, alat sujautella niitä rautojen 80-ast. päitä sinne reunanauhan ja vanteen väliin, onnistuu helpoimmin kun toisella raudalla painat sitä reunanauhaa las ja sujautat toisen raudan samalla siihen ihan viereen. 4. raudan saat sinne vaikka lukkopihtien kärjellä reunanauhaa painaen. Sitten laitat ne lukkopihdit sinne vastakkaiselle reunalle painamaan reunanauhaa vanteen uraa...yhdetkin riittää, kolmet auttaa paljon. Ja laita ne raudat n. 10 cm välein ja kun kaikki on paikallaan, niin väännät renkaan reunan vanteen reunan yli. Sitten kun ne 4 rautaa on käännetty, on sille lopulle matkaa jo helppo saada rengasraudat väliin.