Oma " Nastoitus"

Kirjoittaja: Janne PesonenTommosen kuvan Bongasin. Onkohan kellään Suomen maassa kokemusta?? Ruuveja ja muttereitahan myydään kilohinnalla...... Kato linkki.
http://www.bikepics.com/pictures/305951/

Kirjoittaja: GRANLUND PEKKAJoo kyllähän niitä ennen tehtiin mutta silloin renkaissa oli vielä reilusti kumia, renkaita on vuosien varrella kevennetty aikalailla. Kehityksen tuomaa kevennystä ja myös kustannus syistä kumit on laihtunut 60-luvulta jos ei nyt ihan puoleen niin ainakin melkein.
Toisaalta jääspw renkaat on aika hurjia mutta niissä on halk.15mm prikat molemmin puolin ja sisälle vulkanoitu kumia pultin kantojen päälle.

Kirjoittaja: GRANLUND PEKKAÄlkää sellaisilla läpiporatuilla ruuvirenkailla erehtykö pitkälle jääradalle. Väittäisin että renkaan runko ei kestä sellaisia nopeuksia jos kudoksissa on ruuveja.
Jos sellaiset kuitenkin tekee saa varautua lukuisiin (sisä)rengas rikkoihin ja vaivaan nähden todella huonoihin ominaisuuksiin.
Toisaalta kaikkeahan täytyy kokeilla. (paitsi omaa siskoa ja kansantanhuja) ;-)

Kirjoittaja: Pentti RaittilaKävinpä tässä vanhan miehen uteliaisuudella ihan siellä Josef Stolinsin sivuilla. Näissä asioissa mielestäni on paras asiantuntija Sirosen Mika Mäntyharjulta. Luulenpa, että Mikaa ei ihan hirveästi kiinnosta enää lähteä ruotimaan näitä juttuja, tai sitten tiedä häntä? Tämä Josef on varmaan Mikan tuttuja kuten Alain Prost, josta Mika sanoi:" Ehä mää häntä tuntent mut hää tuns mut". Sen kyllä tiedän, että 60-luvulla porattin piikit läpi renkaan, sisälle liimattin vanha sisuskumi ja rangas kesti ja kesti ja kesti. T Pappa

Kirjoittaja: jouni simoneneihän toi ole mitään ihmeellistä. otat vanhan kesäkumin ja vetelet ensin nappuloiden kohdalta ulkoa päin 2-3mm poralla reiät läpi renkaasta, sitten otat sopivia gyprokruuveja ja vedät ne läpi sisäpuolelta (n.5mm pidempiä kuin renkaan paksuus) sitten jeesusteippiä ja paksu sisäkumi. tulee oivat "alkutalven" renkaat. ei kestä pitkään eikä maksa juur mitään. olen nuoruudessani kavereiden kanssa tuon testannut ja toimii....ainakin jäällä....hetken aikaa...hetken kestoa en muista...olisko ollu pari päivää tai viikkoa....

Kirjoittaja: Aleksi PoskipartaLuulisi että tuollainen normaali teräspultti ei kovin kauaa moponkumissa kestä, aika paljon kovemmaksi karkaistua tavaraa saisi olla. Sitten kävi mielessä, että tuossa kumissa on jäähän pureutuminen monta kertaluokkaa piikkipyörää huonompi, kun "nastan" pintapaine jää melko pieneksi kun ei ole mitään varsinaista piikkiä. Kai noilla jossain karkealla lumitiellä ajaisi sen aikaa mitä kestäisivät.

En lähtisi itse tekemään, vaikka kaikkia tuollaisia ideoita nuorempana kävikin mielessä. Käytettyjä enskanastoja saa kuitenkin melko sopivasti kun vaan jaksaa ilmoituksia kytätä.

Kirjoittaja: Moto FreakVoisin kuvitella et pito ei kyl mikään hyvä oo. Leveet ja lyhyet "nastat", mut mikäs siinä jos tykkää rakentaa.

Kirjoittaja: ARI GRÖNBERGunohda mokomat viritykset,osta vaikka vanhat kunnon piikipyörät.

Kirjoittaja: Janne PesonenNiin, kyllä mulla on rengas asiat ihan jo kunnossa, mutta ihan vaan mielenkiinnosta kyselin, onko kukaan törmännyt vastaaviin/ ajanut moisilla. kato nyt vielä toikin linkki. http://www.bikepics.com/ktm/300exc/99/pics.asp
Siellä pari kuvaa lisää......Sitäpäits jos sattuu olee puolix ajettuja kesäkumeja, niin eikö tolla keinolla niistä sais aika halvat kumit alkutalveen???