KTM 620 SC PIRTEÄMMÄKSI

Kirjoittaja: Marko MikkonenOstin otsikon mukaisen pyörän ajattelin sillä ajella ensi talven. Pyörässä on tällä hetkellä maantiekäyttöön tarkotettu vaimennin ja luulen että jos sen vaihtaa niin helpottuu virtaukset ja vois muutama lisä hepo löytyä, Mitä muuta tarvii tehä kun vaihtaa vaimentimen? Esim. mitkä suuttimet kannattaa laittaa.
Jotenkin tuntuu että pyörä ei isommilla vaihteilla keuli tarpeeksi herkästi.
Siinä on kyllä tällä hetkellä todella pitkät välitykset 16/40 eli kulkee kyllä ihan riittävästi. Ihan crossi välityksiäkään en haluaisi, koska kuitenkin ajan myös jäällä. Millaisia välityksiä olette pitäneet jos ajaa välillä polulla ja siinä sivussa myös jäällä? Ja heitelkää muitakin vinkkejä miten sen keulan kevenemään isommillakin vaihteilla.

T: Marko

Kirjoittaja: Kees van NiftrikAinakin SXC on ihan reippaasti ylivälitetty eli isompaa takaratasta. Ei sitä 180 km/h huipparia mihinkään tarvitse tuolla salomailla.

Kirjoittaja: Miika SavoNo ei näissä offroad pyörissä niin paljon tehoa ole kuin katupeleissä (pienemmät moottorit ja teho hieman erilaista). Siis jos sulla on vauhtia satanen ei siinä vauhdissa radalla tai metsässä varmaan ole edes tarvetta lähteä keulittelemaan. Eihän pyörillä ole tarkoitus teillä ajaa...
Äänenvaimennin voi olla sellainen sumppu eli sen kautta ei kaasut pääse virtaamaan esteettä ulos. Toinen vaihtoehto on joku holkkisysteemi pakoaukossa (tuskin!). Äänäriä veikkaisin. En tunne mallia kuitenkaan sen paremmin.

Kirjoittaja: LASSE SOINILAKaasuttimessa luistin päällä voi olla rajoitin holkki se on ainakin yksi ktm lc4 koneessa käytetty kuristus osa

Kirjoittaja: HENRY ELDkannattaa niitä välejä lyhentää jos kolomesella vetoalueen alussa satku vauhtia.. ei juurikaan millään radalla eikä metässä ainakaa harrastaja tarvitse uli satkun huippuja.. paitsi jäärata o eriksee

Kirjoittaja: Pentti RaittilaMikähän tässä on kyseessä olevan laitteen vuosimalli? Eli onko kyseessä vanha LC-4 sillä delorton mehustimella vai joku muu? Jos se on joku muu, eli näitä uusia, niin niin varmaan lähtöö sillälailla, että vika on vaan satulan ja sarvien välissä, jos ei lähe? Ja kyllä se vanha LC-4 lähtee rivakasti, jos miestä polokassa mopon käänttiin ;) Pappa

Kirjoittaja: J-P ANTTOLAINENOnkohan pyörässä kuristukset kiinni?? vai onko tuo täysitehoinen tehtaalta tullessaan...

Kysy ongelmiisi apua:

Racingbike Sidecar Oy
Lahelantie 280, 04330 Lahela
P. 09-374 11 33 - Fax. 09-374 11 65
www.racingbikesidecar.fi - Email. racingbike@racingbikesidecar.fi

Kirjoittaja: Marko MikkonenJep, kiitoksia vastauksista.
Itekkin olen miettinyt että voiko olla kuristettu versio, mutta kyllä se kumminkin aika hyvin jaksaa vitosellakin kulkea.
Mistähän kohtaa KTM kuristaa, että vois vilkasta.
Pitää laittaa myös mailia J-P:n esittämään paikkaan.
Muuten kyllä pyörä toimii hyvin ja lähtee helposti käyntiin.
Pyörä lähtee kakkosella keulimaan hipaisemalla kaasua, mutta kolmosella pelkällä kaasulla ei enää lähde. Vauhtia kolmosen veto alueen alussa on n. satku mittarin mukaan.

Kirjoittaja: Miika SavoAika äijä oot jos vielä 620cc offroad pyörään tarviit lisätehoa ;)))
Kokeile vähän erilaista äänäriä ja hieman lyhyempiä välläreitä (rattailla). Pyörän paino voi olla yks ongelma, joten jos saat sitä jotenkin pienemmäks nii voi olla apua. Onko moottorin konstrukstio erilainen kuin tavallisessa crossimallissa? Se selittäisi varmaan aika paljon.