Lady Cup 2006

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOTerveisiä lajiparlamentistä!

Esitykseni enduron Naisten Cup¤sta kelpasi miesvaltaisalle osallistujajoukolle komeasti, joten elokuusta suunniteltu sarja toteutuu. Teen asiasta tiedotetta medialle, mutta tässä ennakkotietoa heti tuoreeltaan kaikille naispuoleisille harrastajille ja muille kiinnostuneille.

Lady Cup ajetaan kaudella 2006 3-osaisena.
12.2. Nurmijärven moottorikerho
28.5. Orimattilan moottorikerho
24.9. Etelä-Pohjanmaan maastomotokerho, päätöskilpailu, kiertopalkinnon luovutus ja "tittelöinti" sarjassa eniten pisteitä keränneelle, sekä palkinnot 3 parhaalle.

Nyt siis joukolla mukaan kisaamaan! Mikäli sarja saa suosiota, voidaan sille tulevina vuosina anoa SM/Suomen Cup -arvoa. Lisätietoja sarjasta, esityksestä ja muusta asiaa liittyvästä www.dymatech.tk

LADYCUP -TERVEISIN
Sirkku Kannisto

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKiitos Paavo, jatketaan keskustelua aiheesta sähköpostilla.
Olen samaa mieltä kanssasi, että myös nuoret endurokuskit on syytä huomioida!

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOSellainen pieni lisäys vielä, että tässä nyt on tekeillä pientä tavarapalkintoa KAIKILLE sarjan ajaneille, eli kaikille jotka osallistuvat kaikkiin 3 osakilpailuun. Toivotaan, että toteutuu!

Kirjoittaja: Paavo KymäläinenHienoa työtä Sirkku!
www.kymalainen.net antaa *eur*100:- lahjakortin Lady-cup

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOHieno Irina!
Sen verran heti alkuun sulle rohkaisua, että kyllä se meillä kaikilla vissiin edelleenkin menee kisoissa aina välillä semmoiseksi selviytysmistaisteluksi. Ja on se vähän lajin ideakin.
Sehän on ihan yleistä, että siirtymät ajellaan oman parin kanssa vähän niinkuin kimpassa. Eli kunhan maastokekokeet pärjäilee noin pääsääntöisesti yksin niin OK. Ja niissä pahimmissa paikoissa on kyllä aina, keskellä pimeintä korpeakin, joku katsoja auttamassa ;-)
Koska olet vasta syksyllä aloittanut, niin sinulla on edessäsi järkytys...nimeltä spooriajo. Ainakin minulle se oli sitä! Toivottavasti et ole ihan hirveän lyhyt... Tämä laji muuttuu siis talven myötä aivan toiseksi. Talviajossa tärkeimmät asiat on: 1) Yltää maahan 2) Luistavat saappaan pohjat 3) Retkota rennosti kyydissä, älä ohjaa, älä jännitä kroppaasi, se on semmoista "kohan tuonne päin" -menoa. Eikä ykköstä ikinä, vähintään hyvä 2-vaihteen vauhti oltava tai on todella vaikeata. Mutta sitten kun se alkaa sujua, niin se ei todellakaan ole vaikeata, päivastoin, talviajo on helpompaa ja kevyempää kuin kesällä. Eli heti kun pääset lumispooriin ajamaan niin treeni päälle.
Ja vielä se tärkein asia, et varmasti ole muille haitaksi tai tiellä! Älä ikinä koskaan missään nimessä ajattele noin! Jos sieltä takaa tulee nopeempi niin pysähdy semmoseen paikkaan jossa on matalampi spoori ja sivulla tilaa ajaa ohi. Ei tarvitse muuta murehtia!

Jos haluat niin voit myös laittaa sähköpostia tm. jutella. Missä päin maata muuten vaikutat?

Kirjoittaja: irina määttäHieno asia Sirkku, että olet ryhtynyt puuhastelemaan tämmöistä projektia.
Hommaa on varmasti paljon ja toivottavasti saat tukea mahd. paljon lajia pitempään harrastaneilta naisilta ja miehiltä. Uskoisin, että moni nainen on kiinnostunut kisasta koska monille on varmaan ollut hieman "nihkeätä" lähteä ajamaan miesten kanssa samaa sarjaa. Etenkin jos kokemusta ei ole paljoa. Tietenkin on on enemmän ajaneita ja paremmin pärjanneitä, mutta fysiikka yms. tekijät ovat suht samalla aaltopituudella. Kynnys lähteä kisaan voi nyt olla paljon pienempi. En voi hirveästi auttaa koska olen aika uusi tulokas tässä harrasteessa.
Syksyllä vasta aloittanut. Mutta muista harrasteista kokeneena(kun naisia rekrytoitiin kisoihin) markkinointia ja tiedon levitystä, että kaikki mahd. naispuoliset enduron harrastajat saavat tietoa ko. kisasta. Luulisi tulijoita olevan.

Mitä mieltä olet, että kannattaako osallistua kisaan jos ei ole vielä kummoista ajokokemusta. Kilpavietti olisi kova, mutta epäilempä, että en välttämättä pääse edes reittiä vielä läpi. Ajokokemusta tarvitsisi lisää. Helmikuu on jo aika likellä. Toisaalta ajattelin, että tulisi kilpailukokemusta, mutta onko siis vielä järkevää osallistua cup:iin tavoitteena: reitti edes läpi? Olisiko siitä muille haittaa jos yksi sitten tunaroi siellä sitten kaikilla mahdollisilla tavoilla?

Kirjoittaja: Jouni Patjasja sitten heti korjauksena, että kyse oli naisten luokan ajattamisesta, ei siis lady-cuppin tunkeutumisesta...

t: Jouni

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOOlisi tietysti hyväksi, että tätä kommentoisi joku muukin meistä naisista.
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että se teidän tämänvuotinen kisa oli ehdottomasti reitiltään helpoin. Siis siinä mielessä, että se oli kuitenkin ihan enduroa. Ainakin sinne siis pitäisi uskaltautua starttaamaan kenen hyvänsä naisen, vaikkei olisi vielä vuottakaan ajanut.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOVähän vaikea tuosta päätellä, että koitko jotain tuossa kommentissani kenties loukkaavaksi, mutta tarkoitus oli ainakin ihan toinen. Aika monissa kisoissa luokat tulee julkisesti tietoon kesälomasuunnitelmia ajatellen liian myöhään, eli yritin vain sanoa "päättäkäähän se N-luokan kohtalo hyvissä ajoin ja kirjoitahan pappa tänne sitten heti siitä"

Mikkeli on meidän perheen kohdalla ensi kesän osalta vielä auki, tuskin lähdemme, koska Visulahti oli meille kaikille suuri pettymys. Jääkylmine uintivesineen ja tunnin jonottamisineen/odottamisineen alueen ainoassa, roskaruokaan keskittyneessä, kioskissa. Mutta jos siellä naisten luokkakin ajetaan, niin ei laiteta perheen retkeä samaan aikaan! Eikä tuo Visulahti kohdistu mitenkään itse kisaan tai sinuun. Kisa vaan oli hyvä syy lähteä sinne asti testaamaan Visulahti ja se taas hyvä tekosyy lähteä MMK:n kisaan ;-).

Tosin olihan teillä siellä 2 muutakin naiskuskia silloin, oliko ilmoittautuneita peräti 4 kaikkiaan? Ja kun tässä on kilpailijamäärä siitä kasvanut puolella, niin saattaisi jopa tulla ennätysmäärä osallistujiakin! Ei sen ainakaan reitistä tai järjestelyistä pitäisi olla kiinni.

Kirjoittaja: Pentti RaittilaNo voi hyvänen aika, eihän tässä nyt loukkaannuta, jos ei jäähä rekan alle. Se vaan se Savon sydän taitaa olla jossakin sellä Iisalamen korkeuvella. Ihan vaan kaikella kunnioituksella, sillä tämä savonmaa on kuin Italia. Täällä on rikas pohjoinen ja köyhä etelä. Mutta tuossa se ihan naapurissa Mäntharjulla nousoo junnaan se savonkielen tulukki, ja sitä tarvihtoo oikiastaan vasta Pieksmäjellä turklaiset tai Puukon veljekset Kangasalta. Tervetuloa ensikesänä ... palataan assiiseen. ;) Pappa (joka ei ole yhtään savolainen)

Kirjoittaja: Jouni PatjasTerve Sirkku!

Mitäs mieltä olet Vekaranjärven kisasta? Mahtaisiko reitti sopia Lady-Cuppiin? Meille tulle todennäköisesti kolmas pätkä siihen maastoon, joka oli siirtymänä ennen huoltoa. Ajettaneen tosin toiseen suuntaan ja huollon jälkeen.

Hienoa, että tuollainen sarja saadaan, koska naisia on selvästi enemmän alkanut kiinnostua endurohommista.

T: Jouni
www.rck.urli.net

Kirjoittaja: Pentti RaittilaKyllä täältä "Savon sydämestä" tieto varmasti kulkee. No Otava ei kyllä ole sitä sydäntä lähelläkään. Kuitenkin meillä on ollut jo reilut sata vuotta täällä sähkövalot, ja kuten näkyy nämä sähköyhteydetkin pelaa. Tämä tiedotus ontuu nyt aika pahasti ihan muualta päin ... ehkäpä sormi osoittaa nyt sinne "kummelin" suuntaan. Fin-enduron sivuilla on osasto Laijiryhmä Tiedottaa siellä sitä on ajankohtaista tietoa?? Pappa?

Kirjoittaja: Pentti RaittilaTässä meni nyt taas kerran tämä lajiparlamenttiin osallistuminen omalta kohdalta mönkään. Aikoinaan ehdottelin, että kisoihin laitettaisiin naistenluokka. Nyt on hienoa, että tulee oikein sarja. Mutta miten sitten, jos sovitun sarjan ulkopuolella esim. Mikkeli haluaa järjestää naisten luokan, joka ajaa c-luokan reitin, niin käykö se? Sääntökirja ei kai vielä tunne naistenluokkaa, mutta eikös se sillä Kangasalalla ajettu? Kyseleepi Pappa?

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKyllä sääntökirja on jo ainakin 2003 painoksesta asti tuntenut naistenluokan, eikä sen järjestämiselle Cup