mxb vai mxc

Kirjoittaja: ARI PAIHOKyllä taas osaa harmittaa että b avoin ja 4t cup loppui. Eihän siinä muuten mitään, mutta olen tässä miettinyt puoli kesää loukkaantumisen jälkeen, että missä luokassa sitä ens kaudella pärryyttelis.. Joku ehti jo kesällä herätellä toiveita, että iso b tulis takasin mutta kun ei niin ei. Päätin ottaa asiasta selvää ja pirautin liittoon. Sieltä ilmotettiin, että ens kaudella on sellasia luokkia kun mxb ja mxc. Mxb vastaa tämän hetken b piikejä ja mxc harraste luokkaa.. Eli ainoa mikä muuttuu on nimi. Se pistää harmittamaan. Ajoin tän kauden b piikkejä ja vaikeaa oli.. no joo, varmasti osaksi huonon kunnon takia, mutta kyllä siinä vaikuttaa painokin, sitä kun on noin 90kg. Ei oo kovin helppoa ottaa holeshotteja kun viivalla on enski kaudella n. 40kg kevyempiä kavereita.. No mikä sitten avuksi? Mun mielestä olis ollu enemmän ku todella hyvä, jos ens kaudelle OLIS tullu iso b tai vastaava. Siellä kun sais ajaa isommalla pyörällä ni ei tarttis ihan niin paljon antaa tasotusta, sikälimikäli sinne ne höyhenen painoset nuorukaiset ees tulis.. Mutta vähän just siitäki syystä se ois parempi, että tälläset "kaljamahat" sais ajaa oikeesti kilpaa ja sais ehkä nousupisteitäki. Ajoin vuonna 2002 b avointa ja 4t cuppia ja niin oli molemmissa luokissa niin kilpailuita kuin kilpailijoitakin. Muistaakseni Tampereen kisassa oli b avoimessa 38 ukkoa viivalla. Viime vuonna huristelin tässä "hobby" luokassa. Ei paljon ollu mielestäni ideaa lisenssin ostossa ja kisa maksuissa ku viivalla oli jotain 10 kilpailijaa ja yx erä, eikä ollu paljoo kisoja, kuitenki käsittäkseni enemmän ku tänä vuonna. Siinä syy miks menin b piikeihin. Nyt jos haluisin ajaa isoo pyörää ni en edes välttämättä pääse kun mxc:hen tarvii anoa, kun on ajanut "kisa" luokassa.. Eikä siinä, että vaikka luokan nimi olis harraste, mutta ku ei oo niitä kisoja. Mun käsityksen mukaan harraste luokka tuli sen takia , että saatas harrastelijat mukaan kisoihin.. Kysymys: noilla hinnoillako? En tiedä sitte, mutta mun mielestä ison b:n lopetus oli yhtä iso virhe ku 80:ten c/c lopetus. Olenko ainoa kuka on tätä mieltä.. Kertokaa..

Kirjoittaja: Toni LeppänenNiin, en tiedä mikä tuolla moottoriliitolla mättää. Harrasteluokka ei toimi, piste.

Itsekkin haluaisin kerätä nousupisteitä, jos vaikka joskus pääsisikin a-luokkaan, mutta kun painoa löytyy sen 92, niin on turhaa piikin päälle kavuta ajamaan kilpaa. Se siitä kilpaurheilusta.

Kuka maksaa ison pyörän omaavista lisenssistä hunajaa, kun harrasteluokassa (uudelta nimeltään ilmeisesti se MX-C), on kauden aikana kymmenkunta kisaa, niistäkin kisoista on puolet jossain lapissa jonne ei etelänmies hitaalla kuljetuskalustolla työkiireiltään ehdi. Ja kisoissakin on se huikea 10 osanottajaa+1 erä.

Tähän mennessä olen sitten tyytynyt ajelemaan kaikenlaisia kuntocross- ja sarjacross kisoja. Niissä kun kehittyy tuo kunto ja ajotaito yhtälailla kuin "oikeissa" liiton kisoissa, ja lisäksi bonuksena esim. kuntocrossissa on paljon osanottajia, jolloin pääsee jopa oikeasti ajamaan kilpaa pelkän tasoitusmaksun hinnalla. Kummasti niissä kisoissa niitä enemmän tai vähemmän kisakuskeja tuntuu riittävän.

Herätkää moottoriliitto, onko vaikeata palauttaa luokkia vanhaan systeemiin, jotka kyllä toimivat vielä 10v sitten ihan hyvin. Miksi piti muuttaa b-yli 125 luokka pois? Haluaisin kuulla selityksen tuohon.

T:12v lajia harrastanut

Kirjoittaja: Pentti RaittilaKun tässä on kuulunut kaikenlaisia irvailuja, niin voi kai niistä yhden tännekin laittaa. Motocrossin harrasteluokka tehtiin siksi, että lajiryhmän jäsenet saisivat siitä oman luokan itselleen. Eli sääntöhän menee jotenkin "vain ei kymmeneen vuoteen pyörään koskeneille ajajille"... kivaa kaikille t. :) Pappa

Kirjoittaja: JUSSI PITKÄHALMEOmalta kohdalta olisi käyttöä 4t luokalle! Saisi ajaa kisaa, tuossa aassa kun noita kisoja ei kamalasti ole. Vielä kun on suunnitteilla ajaa tuota isoa luokkaa niin se toimisi hyvänä treeninä. Uskoisin, että viivalla olisi varmaan se 40 innostunutta tömärin omistajaa valminaa rähinöimään!! Itse olisin ainakin!!